Gini schreef:Als je maar zin en financiële ruimte hebt voor 1 paard, is een weidemaatje om mee te beginnen best wel een heftige keuze. Daar moet je dan echt bewust voor kunnen kiezen en echt in volle overtuiging je dromen en wensen opzij kunnen zetten. Dat is weinig mensen gegeven, ook hier op Bokt niet, want we willen in de allereerste plaats toch wel onze hobby kunnen beoefenen. Laat je dus geen schuldgevoel aanpraten, TS. Je hebt het geprobeerd, je hebt nog gezorgd dat er een nette weg terug was indien het niet zou bevallen en ja, inderdaad, nu na een paar maanden besef je dat het je niet bevalt en kan je dus gebruik maken van die nette weg terug.
Ik kan daar geen kwaad in zien.
Dankjewel voor je bericht! Ik verbaas mij echt hoe mensen zo kort door de bocht kunnen reageren op een klein stukje van mijn verhaal.. maar goed, voor mij voelt het wel alsof ik er alles aan heb gedaan. Vanaf dag 1 heb ik al niet een goede klik met haar. Uit eindelijk heb ik er echt ontzettend veel geld aanbesteed (gedragstherapeut, natural horsemanship trainer, tolk, osteopaat etc.) veelal kreeg ik ook te horen dat mijn pony gevaarlijk gedrag vertoont wat je absoluut niet wil zien in paard.. En dan toch maar eigenwijs doorgaan omdat je zo graag wilt dat het goed komt. Uiteindelijk komt dan ook het fysieke gedeelte en keert dan ook nog het gedrag weer helemaal terug (mijn vriend is getrapt, ik ben getrapt etc.) en dan niet meer zelfstandig kunnen wandelen, geen zicht meer op fatsoenlijke drafritjes en dergelijke dan valt de moed wel echt in je schoenen.. Ik ben dan wel werkende (parttime) maar ik heb ook nog veel ambities om cursussen te volgen etc. Huis te kopen. Dan vind ik het behoorlijk moeilijk om dan nog rechtop te blijven staan en het te blijven financieren. Mijn band met haar is ook niet zo innig dat je denkt van “joh, zij zijn dolgelukkig met elkaar”.
Ik heb in ieder geval een beslissing genomen en ik denk dat dit voor ons allebei het beste is. Ze komt in ieder geval goed terecht bij haar vorige eigenaresse. Dus dat geeft mij in ieder geval wel een fijn gevoel.