Moeder van vriendin bemoeit zich met..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horseball6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 08:28

CamObscura schreef:
Horseball6 schreef:
Hallo mede bokkers
Ik heb een vraag
Ik rijd elke donderdag een fries paard van de manege.Ik mag men eigen sjabrakje gebruiken (heb een vast lea paard ) maar was hem reglematig uit
Nu was er een meisje die had haar vriendin mee genomen en wilde op die van mij een les na mij
De les gever vind het prima dat ik met eigen spul rijd maar toen ik zei dat ik even men dekje om moest wisselen naar een manege dekje begon de moeder van die vriendin nogal op mij uit te vallen door te zeggen dat ik maar met een manege deken MOET rijden omdat die vriendin anders te laat komt in de les
Nu is dit heel vreemd en was de les ook nog niet eens begonnen die gene van voor de half 7 les waren nog aan het uitstappen dus ze redde die les prima
Ik rijd altijd met eigen dekje en nog nooit problemen gehad
Maar nu die moeder elke keer mee komt weet ik niet echt wat ik moet doen ze komen nogal kakerig over
Wat kan ik het beste doen de meeste zeggen gewoon met je dekje blijven rijden

Ik zou zeggen tegen de moeder dat je begrijpt dat ze niet wil dat haar dochter te laat komt en dat jij je best doet om dat te voorkomen. Laat dat ook zien door op tijd af te stappen en alvast een dekje klaar te leggen. Is dat niet voldoende?
Verwijs haar dan naar diegene die jou toestemming heeft gegeven. Jij bent net als die dochter gewoon een klant, dus geklaag daarover zou de manege in mijn ogen zelf af moeten handelen.

Het is niet haar dochter maar het vriendinnetje van haar dochter die op die van mij rijd
De dochter en haar moeder neemt dus die vriendin mee

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 08:28

Ik mis het nut en de noodzaak van rijden met eigen dekje.
Ik zou gewoon lekker met een dekje of deken van de manege rijden, dan is er geen gedoe met de leswissel en kan jij ook optimaal van je rijtijd gebruik maken. Waarom wil je zo graag met eigen spul rijden?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 08:46

DuoPenotti schreef:
Ik zou het vooral storend voor het paard vinden.
Zadel af zadel weer op. Weer opnieuw singelen.

_/-\o_

Ben blij dat jij het zegt.
Er wordt hier totaal niet naar het paard gekeken.

Dreamybol schreef:
Wat sneu voor het paard.. minder uitstaptijd na de les met jou, want hij moet stilstaan om het dekje te wisselen. En dan ook nog zadel af, weer op en weer aansingelen. Waarom perse dat eigen dekje eronder? Wat wil je ermee laten zien of zeggen? Voor mij lijkt de constructie met moeten wisselen meer kakkerig vanuit jouw kant dan vanuit de moeder die er moeite mee heeft.

Helemaal mee eens.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:07

Goh ik begrijp het wel. Vroeger als kind soms ook regelmatig moeten wachten om te kunnen opzadelen omdat er iemand met eigen paard altijd het hoofdstel van de manegeponies nam. Was heel erg vervelend en zorgde voor onnodige spanningen.
Als iedereen op zijn paard kan en mijn dochter altijd zou moeten wachten om een stukje stof om te wisselen zou ik als moeder ook vervelend worden denk ik. Begrijp van de manege ook niet waarom ze dat extra gedoe willen.

Dusja als het mag van de manege zou je kunnen verder doen zoals je nu doet, maar eigelijk vind ik het ergens gewoon bewust lastig doen. Neem je eigen halster en ga gewoon voor een dekje van de manege zonder spanningen en gezeur. Veel handiger voor iedereen toch?
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 04-03-21 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:10

Dreamybol schreef:
Wat sneu voor het paard.. minder uitstaptijd na de les met jou, want hij moet stilstaan om het dekje te wisselen. En dan ook nog zadel af, weer op en weer aansingelen. Waarom perse dat eigen dekje eronder? Wat wil je ermee laten zien of zeggen? Voor mij lijkt de constructie met moeten wisselen meer kakkerig vanuit jouw kant dan vanuit de moeder die er moeite mee heeft.

Helemaal mee eens, voor het paard zelf alleen maar minpunten.
Als het nu de enige les zou zijn, ok.
Maar dat paard moet nog eens een complete les lopen en jij neemt hem daarmee de ontspanning van uitstappen omdat jij wilt shinen.
In plaats van ruzie maken tussen mensen zou ik naar het paard kijken bij zo een kort tijdsvenster
Laatst bijgewerkt door sasja0705 op 04-03-21 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:15

Op het moment dat jullie gaan uitstappen ga jij met je paard naar de stal om dekjes te wisselen? Dat zou ik wel storend vinden voor het paard. Ze moeten na een uur werken echt wel even uitstappen. Leg dat dekje bij de bak, en wissel het als je al even gestapt hebt. Dat is echt maximaal 2 minuten werk, geen 10.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:17

Jennyj01 schreef:
De beste opmerking voor vervelende of storende mensen op een manege is: oh vervelend voor je. Als je dat blijft herhalen zul je zien dat mensen je na een paar weken nooit meer lastig vallen met dit soort gezeur. Geef ze geen podium.

Dat werkt misschien bij Penny meisjes en jongens, maar niet bij een volwassen vrouw.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:20

Boras schreef:
Jennyj01 schreef:
De beste opmerking voor vervelende of storende mensen op een manege is: oh vervelend voor je. Als je dat blijft herhalen zul je zien dat mensen je na een paar weken nooit meer lastig vallen met dit soort gezeur. Geef ze geen podium.

Dat werkt misschien bij Penny meisjes en jongens, maar niet bij een volwassen vrouw.

Idd. Als dit door blijft gaan zou iedere volwassen vrouw wel gaan klagen bij de manege totdat die dat gedoe met eigen dekjes stopzetten.

Een beetje rekening houden met elkaar en dingen bespreekbaar maken kan nooit kwaad :)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:24

Los het dan leuker op - zorg dat die vriendin ook een eigen dekje heeft. Des te meer kijkt zij uit naar het wisselen van dekje.
Als je dan 2 minuten in "haar" tijd zit, heeft zij er toch ook wat aan gehad.

Kairos

Re: Moeder van vriendin bemoeit zich met..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:28

Bij ons is het zo dat als je least ze proberen je paard niet 2 uur achter elkaar te laten lopen, tenzij het niet anders kan. Maar hier spreken mensen ook weleens af van dan mag je met mijn dekje rijden, als je hem daarna bv in de kantine of in mijn kast legt.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:32

Kairos: Ik begreep dat de TS lest en niet least :)

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:35

Poekkie schreef:
Kairos: Ik begreep dat de TS lest en niet least :)

Oh,dat had ik even gemist dan.

Ik zou de discussie dan niet aangaan en gewoon met manegedekje rijden als het paard dubbel loopt en met eigen dekje als jij de enige bent die rijdt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:38

Onali schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik zou het vooral storend voor het paard vinden.
Zadel af zadel weer op. Weer opnieuw singelen.

_/-\o_

Ben blij dat jij het zegt.
Er wordt hier totaal niet naar het paard gekeken.

Dreamybol schreef:

Helemaal mee eens.

Ik sluit me hier volledig bij aan. Wat een gezeur voor het paard zeg!

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:43

De meest eerlijke oplossing is dat jij 10 min eerder stopt met je les, het dekje gaat wisselen en het paard terugbrengt. Het is jouw keuze om met eigen spullen te rijden, het paard en degene die na jou in de les komt mogen daar geen nadeel van ondervinden.
Ik snap wel dat degene die na jou rijdt er niet blij mee is om pas op het allerlaatste moment het paard ter beschikking te krijgen, terwijl de anderen waarschijnlijk al aan het losstappen zijn.
Het zou natuurlijk correcter zijn dat de manege dit regelt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:44

Ik zou het als manege eigenaar gelijk de kop indrukken. Voor je het weet rijd jan en alleman met eigen dekje en moet er steeds verwisseld worden.

Gewoon goede dekjes van de manege.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:55

Loopt het paard altijd een tweede les? Anders zou je misschien alleen een eigen dekje kunnen gebruiken als je weet dat hij daarna afgezadeld kan worden.

Ik kan de moeder van het meisje wel een beetje begrijpen eigenlijk... Als ik het goed begrijp is de rest van haar groep al aan het instappen als zij de bak pas in komt. Voor jezelf en je paard is het ook geen ideale situatie denk ik nu je korter kan uitstappen. Ik zou inderdaad zoals al gezegd is voor een halster kiezen ipv een dekje

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:04

Ik snap vooral niet dat een manege dit gehannes toestaat. Je komt om wat te leren niet om een statement/reclame/etc te maken.
Arm paard, zadel op, zadel af, ander dekje en maar hopen dat alles recht ligt in de haast.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:16

Palmera schreef:
Ik snap vooral niet dat een manege dit gehannes toestaat. Je komt om wat te leren niet om een statement/reclame/etc te maken.
Arm paard, zadel op, zadel af, ander dekje en maar hopen dat alles recht ligt in de haast.

Nou precies!
Jammer dat bij de manege niet het paard op de eerste plaats komt -O-

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:28

Waarom er mensen vallen over t wisselen van t dekje snap ik niet. Dit mag dus heeft die moeder maar mee te dealen en je hoeft dat gezeur niet aan te horen of op te reageren. Als jij zorgt dat de volgende er op tijd op zit... Ik vind het eerder apart dat ze een paard twee keer achter elkaar laten lopen. Op de meeste maneges zijn er toch wel meer paarden lijkt mij. Daar zouden ze ook naar kunnen kijken. Waarom moet dat meisje per se op die van jou? Jij least dat paard dus jij hebt er naar mijn mening meer recht op. Ik zou als manege dat andere meisje op een ander paard zetten persoonlijk.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:31

friendly schreef:
Waarom er mensen vallen over t wisselen van t dekje snap ik niet. Dit mag dus heeft die moeder maar mee te dealen en je hoeft dat gezeur niet aan te horen of op te reageren. Als jij zorgt dat de volgende er op tijd op zit... Ik vind het eerder apart dat ze een paard twee keer achter elkaar laten lopen. Op de meeste maneges zijn er toch wel meer paarden lijkt mij. Daar zouden ze ook naar kunnen kijken. Waarom moet dat meisje per se op die van jou? Jij least dat paard dus jij hebt er naar mijn mening meer recht op. Ik zou als manege dat andere meisje op een ander paard zetten persoonlijk.

TS least niet, TS lest 1x per week, net zoals dat meisje naar ik het begrijp.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:34

Poekkie schreef:
friendly schreef:

TS least niet, TS lest 1x per week, net zoals dat meisje naar ik het begrijp.

Oh verkeerd gelezen dan. Dank je we! Ja dan zou ik ook met t standaard dekje gaan rijden maar meer omdat ik dan ook relaxt van t paard af kan. Ben wel nog van mening dat ze dat paard ook 1x kunnen laten lopen ipv 2x maar dit legt de verhouding wel iets anders.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:36

Er zit wel een voordeel voor het paard aan nl. dat hij dan niet nog een uur moet lopen met een doorgezweet dekje.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:37

Waarom wil dat meisje perse op dat paard?

Ik lees dat jij dat paard als vast les paard hebt. Heeft dan niet iedere klant een vast lespaard?

Vind 2x een les rijden ook best erg voor het paard. Meeste maneges proberen dat toch juist te voorkomen, of het moet 2x een ander type les zijn waarvan 1 les dus rustiger en minder intensief is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:39

Is dat echt zo veranderd tegenwoordig dat paarden nog maar 1 les lopen.
Van vroeger uit ken ik eigenlijk alleen maar paarden die 2 keer achter elkaar liepen.

Dat ts een vast lespaard heeft zegt natuurlijk niets over het verdere gebruik van dat paard.
Misschien is het voor dat andere meisje ook wel een vast les paard.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:51

Ik ken niet anders dan dat manegepaarden minstens 2 uur lopen. Meestal zijn die lessen nu ook geen hard werk, veel stap en drafjes zonder achterbeengebruik. Zeker beginnerslessen of halfgevorderden zijn maar wat sukkeldrafjes.