berner sennen puppy gevonden!!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

weet u iets meer over deze puppy?

ja
11 (13%)
nee
68 (80%)
ik weet het niet zeker
5 (5%)

Totaal aantal stemmen: 84

Thestral

Re: berner sennen puppy gevonden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:56

Ach arm beestje, gelukkig is hij bij jullie veilig! Let inderdaad goed op dat je geen aparte mensen bij je thuis krijgt en deel je adres niet zomaar aan mensen die beweren de eigenaar te zijn. Dit om mensen met verkeerde bedoelingen zo goed mogelijk te weren. Maar ik denk dat je daar zelf ook l wel aan gedacht hebt ;) Veel succes met hem! Hopelijk kan hij alsnog blijven.

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:02

Ooit zijn er bij ons op dergelijke wijze een poedel en een jack russel gedumpt, op verschillende momenten....
Momenteel zijn er veel mensen die NU een hond willen, ze zijn thuis met de lockdown, willen onmiddellijk een hond en .... blijkt dat ze helemaal geen feeling hebben met de hond...

Ik hoop dat ik mis ben, maar anders lijkt het me dat de pup in goede handen is gekomen....

Kan je je facebooklink delen?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:14

Zeker als het hondje mag blijven zal ik er niet te veel ruchtbaarheid aangeven. Honden zijn op het moment razenpopulair helaas. Aanmelden bij Amevedi en de plaatselijke dierenartsen bellen. Als de hond een kenmerk heeft wat alleen de oude eigenaren kunnen weten zou ik uit uitkijken met foto's plaatsen.

Succes!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:16

TanteFlavie schreef:
Ooit zijn er bij ons op dergelijke wijze een poedel en een jack russel gedumpt, op verschillende momenten....
Momenteel zijn er veel mensen die NU een hond willen, ze zijn thuis met de lockdown, willen onmiddellijk een hond en .... blijkt dat ze helemaal geen feeling hebben met de hond...

Ik hoop dat ik mis ben, maar anders lijkt het me dat de pup in goede handen is gekomen....

Kan je je facebooklink delen?

Ik gok dat dergelijke mensen hun hond eerder op Marktplaats zetten want voor een pup kun je volgens mij op dit moment flink wat geld vangen.

Hopelijk vinden jullie snel de eigenaar! Goed dat jullie hem/haar opvangen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:16

Zijn er geen mensen met camera's in de buurt die mogelijk beelden hebben?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:40

Wat een vreemd verhaal! Wanneer je je pup kwijt wil, zet je hem toch op 2ehands of marktplaats, ben je zo kwijt.

Zou het niet gaan om een gestolen pup?

Ik ben wel benieuwd naar de afloop.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:42

Er heeft iemand op ja geklikt in de poll? Nou, vertel maar op zou ik zeggen :+

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:11

Waarom heb ik dat nou nooit... -O- wil zo ook wel een puppy krijgen die uit de lucht komt vallen en niemand kwijt is :') ras maakt niet uit, strik hoeft ook niet.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:15

Cayenne schreef:
Er heeft iemand op ja geklikt in de poll? Nou, vertel maar op zou ik zeggen :+

Hahaha. Zelfs meer dan 1. :') :j

Paarden10000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 19:52

Moesten die mensen nou ook echt iets meer weten facebooklinkje komt er morgen aan !Een beetje rongevraagt en 1 vd twee buren hebben camerabewaking toen we vroegen of we die beelden even mochten bekijken toen we het verhaal uitlegden zeiden ze resoluut neen we kennen deze mensen niet wel weet ik dat ze ook een hond hebben weldegelijk een berner sennenvrouwtje hebben dit alvast doorgegeven aan de dierenpolitie... hopelijk komt er snel een opklaring in het verhaal! Verder zeiden er nog mensen dat we moesten opletten met de gezondheid van het beestje volgens de dierenarts is ie helemaal gezond dus voorlopig is die optie afgesloten!!

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:54

De hond is niet gechipt he. Dus hij is of heel jong of heeft dubieuze afkomst. Ik zou er ook niet al te veel ruchtbaarheid aan geven

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:55

Wacht even, dus de buren zeiden "nee" op de vraag of er op de beelden gekeken mocht worden? Of "nee" op de vraag of ze wisten wie het waren..?

Paarden10000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 19:56

Het vreemde is dus dat ze nee zeiden op het bekijken van de beelden! Maar nogmaals we kennen deze mensen niet dus we moeten opletten met wat we zeggen!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:59

Nou, TS... Ik denk dat het allemaal net te toevallig is dat de buren niet willen dat je de beelden bekijkt en dat ze ook nog zelf een Berner Sennenhond hebben.
OK, het valt niet te bewijzen en het KAN toeval zijn, maar vreemd is het wel! Komt de pup niet bij hen vandaan?

Paarden10000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 20:04

Wel dat vragen we ons dus ook af!
Vooral ook omdat het weldegelijk een vrouwtje is !dat zijn we tewetengekomen van de buren van de buren.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:09

Wat een vreemd verhaal. Welke gek dumpt er nu een pup?
Hopelijk krijgt hij alsnog een goed huisje.

Paarden10000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 20:11

Vraagje aangezien we niet voorspeld hadden dat het hondje zou komen zijn we ook niet zo goed voorbereid zo hebben we geen bench (is dit een groot probleem?) , en hoelang mag ie wandelen? Eten zijn we daarnet al gaan halen in de aveve. Want we zouden hem graag nog even buiten laten voor dat ie de nacht in gaat...

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:16

Ik doe altijd zonder bench. De eerste nachten slaap ik beneden bij de pup ( en de andere honden). Ik wandel altijd een beetje op gevoel. Er zijn mensen die zeggen 1 minuut per week. Maar ik neem mijn honden altijd gewon me met de rest. Met een berner zou ik overigens wel voorzichtig zijn en niet te veel lopen. Je merkt zelf meestal wel of ze voldaan, te energiek of juist overprikkeld zijn.

Paarden10000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 20:20

Dankjewelwe zou een 15 minuutjes genoeg zijn of al te veel?

Paarden10000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 20:22

Als u ja aanduidt in de poll zou je dan ook iets kunnen laten weten alstublieft? Alvast bedankt

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:23

Ik heb nog nooit een bench gebruikt en als je zelf een grote tuin hebt, hoef je er ook niet mee te wandelen. Ken je geen mensen die de buren met de teef kennen en evt weten of ze een pup hadden.

Paarden10000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 20:26

@pilow dat is een beetje moeilijk aangezien we deze mensen niet kennen hij ligt ondertussen heerlijk te chillen op een heel groot kussen naast de open haart raar maar waar hij komt overeen met onze katten houden zo!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:26

Ergens geloof ik dit hele verhaal niet.... Sorry....

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:30

Bijzonder verhaal :=
Heb je een linkje van amivedi of Facebook? Zou je die willen doorsturen evt via pb?

Niet zo maar die hond houden als je niet al van plan was een hond te nemen. Grote hond = hele hoge kosten en dan is het nog ene ongezond ras ook.

Paarden10000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 20:31

@dierenfan Geen probleem hoor wij vonden het ook heel raar in het begin.