Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sky_As schreef:Toyota landcruiser....
(zelf hebben wij een Mitsubishi Pajero, wel diesel, maar die mag ook 3000 of 3500 trekken)
Tarico schreef:Sky_As schreef:Toyota landcruiser....
(zelf hebben wij een Mitsubishi Pajero, wel diesel, maar die mag ook 3000 of 3500 trekken)
Die wilde ik ook al opperen. Mijn landcruiser mag 3500 kg trekken maar is wel een diesel. Ik weet eigenlijk niet eens of de landcruiser er in een benzine uitvoering is.
puma schreef:Ik kon volgens mij nog geen topic vinden voor dit zware trekgewicht.
Ik heb een trailer van 850 kilo en ik wil er 2 paarden van 1.70 en 1.76 mee vervoeren, ik denk dat deze toch al gauw rond de 700 kilo wegen. Dan kom je dus totaal op 2250 kilo als je het goed wil doen.
In deze categorie zie ik eigenlijk alleen de BMW, Volvo XC90 en VW Tiguan. Ik wil een auto van ca. 4 jaar oud en niet teveel kilometers. Daarnaast nog een aantal vereisten zoals leren bekleding en camera. Door de aanpassing van de CO2 regels zijn er heel veel jonge auto's afgevallen.
Hebben jullie nog tips voor evt. andere mogelijkheden en wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande modellen.
Edit: het moet ook een benzine auto zijn i.v.m. te weinig km's voor Diesel
Alvast bedankt!
ajesca123 schreef:Wij hebben een ssangyong rexton benzine.
Mag 3500 kilo trekken.
Lederen bekleding etc. Rijd erg fijn ook op lange afstanden.
Is een zware auto en ivm het aantal kilometers dat wij op het moment rijden en het goedkoop benzine tanken in België hebben wij gekozen voor de benzine uitvoering.
Asciugamano schreef:puma schreef:Ik kon volgens mij nog geen topic vinden voor dit zware trekgewicht.
Ik heb een trailer van 850 kilo en ik wil er 2 paarden van 1.70 en 1.76 mee vervoeren, ik denk dat deze toch al gauw rond de 700 kilo wegen. Dan kom je dus totaal op 2250 kilo als je het goed wil doen.
In deze categorie zie ik eigenlijk alleen de BMW, Volvo XC90 en VW Tiguan. Ik wil een auto van ca. 4 jaar oud en niet teveel kilometers. Daarnaast nog een aantal vereisten zoals leren bekleding en camera. Door de aanpassing van de CO2 regels zijn er heel veel jonge auto's afgevallen.
Hebben jullie nog tips voor evt. andere mogelijkheden en wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande modellen.
Edit: het moet ook een benzine auto zijn i.v.m. te weinig km's voor Diesel
Alvast bedankt!
Mag jouw trailer ook 2250 wegen?
(Dat kan hoor maar veel trailers mogen max 2000kg zijn)
Sure_lee schreef:Als je de mogelijkheid hebt voor grijs kenteken dan zou ik kijken voor een dodge ram. Heerlijke auto en als je er 1 koopt die geïmporteerd is met een cataloguswaarde van rond de 35.000 euro dan kost het echt heel weinig om zo'n auto te rijden.
Lukasje schreef:Ik begrijp je redenen voor een benzine wel , maar een dieselmotor is wel sterker. Indien je vaak trekt, ook al zijn het weinig kilometers, zou ik toch een diesel kiezen.
Caira schreef:Wij hebben sinds kort een tiguan, heerlijke auto, ligt super op de weg en ik ben echt weg van het comfort. Als trek auto hebben we een Mercedes ML, maar dat is echt een buffel natuurlijk.