Update: Ik heb zitten springen en meppen op de klep. Aangezien mijn trailer dichtbij de weg staat zal iedereen in de auto wel gedacht hebben dat ik ze niet meer op een rij had

Maar de klep beweegt dus echt niet. Ik hoort niets kraken, het voelt heel vast. Ik wil hem nog steeds vervangen, maar misschien kan ik dat toch verschuiven naar warmere tijden.
Want - en daar denk ik nu dus pas aan - het middenschot lijkt net genoeg verbogen te zijn zodat ik heel wat moet trekken en sleuren aan de stangen om ze op hun plek te krijgen en dicht te doen. De linkerachterstang moet ik naar links trekken en op het schot duwen, de rechterachterstang raakt de trailer niet eens in als ik het schot niet met mijn volle gewicht naar links duw.
Dus ik durf weleens te wedden dat die dingen mijn trailer zelf aan het scheeftrekken zijn. Het zou dan heel logisch zijn dat ik de linkerhoek van de klep er niet meer inkrijg, maar rechts wel.
Maar zou ik die respectievelijk kunnen laten verkorten/verlengen? Als ik ze niet vastmaak krijg ik de achterklep er al heel wat gemakkelijker in.
De middenbaar er achteraan terug helemaal uitschroeven om dan terug een centimeter verder opnieuw in te boren lijkt mij geen optie, omdat ik sowieso al door mijn mat zit en ik dan de hele mat er terug uit mag bonjouren en een nieuwe mat kan kopen, etc etc...