Klachten startgelden op wedstrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 09:31

Bij ons is in het L het startgeld ca. 7 euro. Mijn vriendin was laatst 3e en kreeg: 7 euro..... Dat vind ik ook weer triest....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 09:36

Off-topic Vippie: wel eens bij nagedacht dat mensen het misschien helemaal niet leuk vinden om genoemd te worden als ze laatste zijn?
Ik moest ook een prijsuitreiking doen zondag, maar dan noem ik ook alleen de winnaar, juist om bovengenoemde reden.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 09:57

Gjilke schreef:
Even een klein rekensommetje:
Stel je vraagt 8 euro inschrijfgeld.
Er zijn 25 combintie's: je ontvangt dus 200 euro
bij 25 combinatie's zijn er zeven prijzen.
1e prijs = 5 x 8 = 40 euro
2e prijs = 4 x 8 = 32 euro
3e prijs = 3 x 8 = 24 euro
4e prijs = 2 x 8 = 16 euro
5e prijs = 1 x 8 = 8 euro
6e prijs = 1/2 x 8 = 4 euro

In totaal 124 euro
....

Nou, vorige week moest ik zeven euro inschrijfgeld betalen en krijg ik bij mijn eerste prijs 17,50 euro.
De week ervoor moest ik acht euro inschrijfgeld betalen en bestonden de prijzen uit bekers.

En Fitzroy,
Citaat:
Een jurylid krijgt een dagdeelvergoeding van 12,- euro en 0,28 eurocent per km. Dit zijn door de KNHS vastgestelde bedragen

Het zal me niets verbazen als dit nog aangepast wordt naar achttien eurocent per kilometer omdat de reiskostenvergoedingen wettelijk zijn aangepast. 18 ct de kilometer mag onbelast, over het geld daarboven moet belasting betaald worden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 10:09

Ik neem aan dat dan de dagdeelvergoeding omhoog gaat. De vergoeding is al laag dus als ze daar nog aan gaan tornen kan dat wel eens een hoop juryleden gaan kosten.

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 10:14

Ik heb voorheen regelmatig het secretariaat gedaan en als je ziet wat sommige jury's vragen echt niet normaal! Dus ik moet zeggen dat het aan een kant wel goed dat er paal en perk gesteld gaat/is worden. Maar hier in de buurt is start geld van € 8,- per proef heel normaal en bij de hoge klassen € 12,50 ook

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 10:18

Fitzroy"]
[quote="Gjilke schreef:
een jury krijgt bij ons een dagdeelvergoeding van 12,5 euro + een "kadootje" van ongeveer 15 euro.
Stel dat een jury 50 km rijdt (heen en terug) is dat 0,65 euro per km dus 32,5 euro

Een jurylid krijgt een dagdeelvergoeding van 12,- euro en 0,28 eurocent per km. Dit zijn door de KNHS vastgestelde bedragen.
50 x 0,28 = 14 euro plus dagdeelvergoeding van 12,- euro = 28 euro in totaal voor 25 combinaties. Dat is ietsje meer dan 1 euro per combinatie. Blijft er in jullie geval nog 7 euro per combinatie over voor prijzen en de clubkas.
.
[/quote]

Een jurylid dat 50 km heen en weer 50 km terug moet rijden komt zelden voor. Wel vaker tijdens kampioenschappen natuurlijk. Maar meestal worden daarom de juryleden gevraagd die meer in de buurt wonen. Bovendien vragen de meeste juryleden die 0,28 ct nog niet eens, maar gewoon een lager afgerond bedrag. En als ik op een wedstrijd moet jureren die door mijn eigen club wordt georganiseerd krijg ik helemaal niks. Wat dat betreft vallen de jurykosten wel mee. Bovendien heb je altijd een % afvallers. Die hebben wel inschrijfgeld betaald, maar tellen niet mee voor de prijsuitreiking.

Manoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:22

Nou praten jullie allemaal over 25 combinaties in de ring. Nou bij ons hebben wij allemaal kleine rubriekjes. dit houdt in dat er steeds maar een 1 prijs wordt uitgekeerd. Wanneer je dit een aantal keren hebt in een ring plus een jury dan blijft er echt niet veel over vooral omdat wij aan gebruiksartikelen doen.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:26

Manoeska schreef:
Nou praten jullie allemaal over 25 combinaties in de ring. Nou bij ons hebben wij allemaal kleine rubriekjes. dit houdt in dat er steeds maar een 1 prijs wordt uitgekeerd. Wanneer je dit een aantal keren hebt in een ring plus een jury dan blijft er echt niet veel over vooral omdat wij aan gebruiksartikelen doen.

Dan moet je de wedstrijden aantrekkelijker maken.
Want een aantrekkelijke wedstrijd zit zo vol.

Overigens, ik kan wel gaan klagen over het startgeld, maar ik denk dat we er weinig mee opschieten. Ik klaag liever over de KNHS waar alles verkeerd gaat, laat ze eerst hun eigen problemen maar oplossen voordat ze zich met de wedstrijden gaan bemoeien.

Ja, de prijs is duur, maar alles is gewoon veel duurder geworden. 5 jaar geleden betaalde ik voor rondom bekappen nog 25 tot 30 gulden, nu 25 euro. En we klagen toch ook niet met zijn allen bij de hoefsmeden.
Alles is duurder geworden, dus ook de kostprijzen van de accomodatie en de prijzen. Dat de jury niet meer krijgt is dus ook een fout van de KNHS.

Manoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:31

Hoe bedoel je kleintje met wedstrijd aantrekkelijk maken. Onze wedstrijden zitten altijd vol. wij hebben paarden en pony's door elkaar. En iedereen kan bij ons meedoen

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:33

bij ons kost het voor bij de paarden geloof ik 9 euro
bij de pony's heb ik eigenlijk geen idee, want ik krijg korting, voor mij is het 6 per proef, geloof ander 7 euro per proef.
en we krijgen nooit prijzengeld, alleen beker en rozet.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:34

Als er bij ons een kleine rubriek is dan worden krijgt een jury gewoon meer rubrieken te beoordelen. De laatste tijd is het hier geen uitzondering dat ik 32 combinaties moet beoordelen en dan zijn het gewoon 4 klasses achter elkaar. Je krijgt dan evengoed maar 12 euro.

Manoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:37

Het is 12 euro per dagdeel. Maakt niet uit hoeveel verschillende klasses erin zitten. er mag niet meer dan ik geloof 24 combinaties per jury.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:42

25 combinaties per jury, maar als het meerdere rubrieken zijn mogen het er wel 40 zijn.

Manoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:44

En sorry dat ik het zeg maar bij ons gaat gemiddeld de jury met tussen de € 40,00 en € 60,00 naar huis. dit vindt ik behoorlijk. Het is maar bijzaak ze hoeven er niet van te leven. En dat dan meenemen voor een halve dag vindt ik meer dan voldoende.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:47

Gjilke schreef:
+ een "kadootje" van ongeveer 15 euro. ..

--> wat netjes! Ik kom graag bij jullie jureren *LOL*

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:47

Hoe kom je eigenlijk aan die bedragen???? Laat je ze dan van 100 km ver komen ofzo? Dat bedrag had ik zelfs niet eens op de kampioenschappen, en toen moest ik 60 km enkele reis doen.

Manoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:50

Wanneer je Z jury's nodig bent kun je niet in de buurt krijgen dan komen ze van ver ja. En sommige jury geven gewoon een bedrag op zonder de kilimeters te vermelden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:56

Maar je hebt het over gemiddeld. Dat dure Z jurylid zou je dus meerdere rubrieken kunnen laten beoordelen, want het Z is meestal geen overvolle rubriek. Overige juryleden kun je wel meer uit de buurt laten komen.
En dat er geen kilometers vermeld worden kun je ook oplossen. Gewoon de woonplaats en het aantal kilometers laten invullen.

Manoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:58

Dat wordt nu wel de bedoeling wanneer ze de kilometervergoeding gaan veranderen voor de belasting ben je dit dan nodig.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 12:02

Bij ons sturen ze naar de betreffende jury altijd de startlijst met een printje van de routeplanner. Die zegt ook meteen het aantal kilometers en dat is wat de jury (x 2 uiteraard) krijgt. Dit omdat een jurylid de route van het papiertje eens niet kon vinden en op recreatieve tour is gegaan en zo dik 20 km meer in rekening bracht.
Sindsdien geven ze van te voren op hoeveel km het is en dat krijgen ze, als ze zelf verkeerd rijden is dat hun probleem.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 12:03

Manoeska schreef:
En sorry dat ik het zeg maar bij ons gaat gemiddeld de jury met tussen de € 40,00 en € 60,00 naar huis. dit vindt ik behoorlijk. Het is maar bijzaak ze hoeven er niet van te leven. En dat dan meenemen voor een halve dag vindt ik meer dan voldoende.

Ik hou er niet meer dan die 12 euro aan over. De 0,28 euro kilometervergoeding heb ik nodig voor de benzine en ben ik dus ook weer kwijt.

Het is inderdaad mijn hobby, maar er zijn momenten dat ik na het jureren van 40 combinaties (voor 12 euro) met maar 1 kop koffie en 10 minuten pauze wel eens denk 'waar doe ik het voor'. Verward

Gelukkig is het bij de meeste verenigingen goed geregeld en 'vergeet' ik de 12 euro.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 12:05

Goed idee! Ik weet echt niet alle maneges en wedstrijdterreinen uit mijn hoofd en vaak wordt er in de uitnodiging nog niet eens een adres en telefoonnummer vermeld. Zo'n routebeschrijving zou ik wel fijn vinden af en toe!

Manoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 12:47

Ja dat is een goed idee. Die routplanner Wij zullen dit ook gaan gebruiken
En voor Missmuts is het schandalig dat je maar een kop koffie krijgt. Bij ons krijg je te drinken en te eten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:33

Marije_jiplover schreef:
Bij ons sturen ze naar de betreffende jury altijd de startlijst met een printje van de routeplanner. Die zegt ook meteen het aantal kilometers en dat is wat de jury (x 2 uiteraard) krijgt. Dit omdat een jurylid de route van het papiertje eens niet kon vinden en op recreatieve tour is gegaan en zo dik 20 km meer in rekening bracht.
Sindsdien geven ze van te voren op hoeveel km het is en dat krijgen ze, als ze zelf verkeerd rijden is dat hun probleem.

Dit heb ik ook wel eens meegemaakt en dan print de vereniging de kortste route ipv de snelste. Sorry, maar daar doe ik niet aan mee. Het moet wel reeel blijven allemaal. Ik ga niet een kwartier langer rijden omdat dat de vereniging km's scheelt. Ik heb daar dus ook nooit meer gejureerd.
Bovendien vind ik het ook niet bepaald aardig klinken dat als de jury verkeerd rijdt, dat dat hun probleem is. Dat doe je niet expres, dat gebeurt wel eens. Sommige beschrijvingen zijn echt niet duidelijk. Daarom gooi ik er zelf altijd nog een paar routeplanners tegenaan en zoek de voor mij handigste dan wel meest bekende weg.
Verenigingen die een probleem maken van de km. vergoeding komen bij mij op een 'zwarte' lijst. Aanbiedingen genoeg, ik melk verenigingen zeker niet uit maar ik wil wel mijn km's vergoed krijgen. Een Patrol slurpt nu eenmaal, dus ik wil niet eens gaan narekenen of ik er uberhaupt wat aan over houd. Waarschijnlijk red ik het niet eens met 0,28 eurocent per km en moet er dus nog geld bij.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:33

missmuts"]
[quote="Gjilke schreef:
+ een "kadootje" van ongeveer 15 euro. ..

--> wat netjes! Ik kom graag bij jullie jureren *LOL*
[/quote]

Hmzz ik denk dat Eemnes een beetje te ver weg is

En de 50 km = 25 heen, 25 terug.
Enne die bedragen komen van het wedstrijdsecretariaat.