Na jaren beginnen met paardrijden, wat heb ik nodig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:14

Leuk! Ik lees mee; ik klim er volgende week voor het eerst in >10 jaar op! :))

Ik ben ook gaan zoeken naar een rijbroek en verbaasde me over het grote aanbod aan broeken met siliconen. Beetje grip lijkt me wel fijn, maar geen idee of siliconen of kunstleer me fijner lijken. Grappig dat de meningen hier al verdeeld lijken :)

TS, hopelijk krijg je gauw reactie!

Yaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:18

Ik heb ook jaren niet (echt) gereden en toen een eigen paard gekocht (nu 2 jaar geleden). Dat was wel een uitdaging... Ik kocht (en koop nu nog) mijn (eerste) rijbroek bij Horze. Lage prijzen en veel kortingsacties.
Ik heb volgens mij ook nog wel een 25% kortingscode voor je, weet niet zeker of die nog werkt.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:41

Ts ik weet niet in welke omgeving je woont, maar ik heb hier nog een cap liggen die je zo mag hebben! Is nog helemaal goed, maar 3 caps zijn een beetje overbodig :+

Verder als je serieus elke week gaat lessen zou ik een rijbroek en rijlaarzen of jodhpurs en chaps aanraden.

Ik weet natuurlijk niet welke maat je hebt, maar heb hier nog een oudere beige rijbroek liggen. Is thermo :o .

Nog wat aanraders:

Ik zweer bij de ej rijleggings. Ik vind ze geweldig zitten, en ze hebben een telefoonzak op het been!

Afbeelding

https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... orId=10041

Kwa sokken, ik rijd eigenlijk altijd in hoge Happy Socks, ik houd van het printje.

Sannens

Re: Na jaren beginnen met paardrijden, wat heb ik nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-20 23:48

Ik woon sinds kort in Arnhem! Ik heb een groot hoofd, rond maat 60 capmaat (vandaag getest bij decathlon dat 59 net te krap is) en qua kleding maat 38.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 00:12

ik zou voor een cap en rijschoenen/jodphurs vooral naar kwaliteit kijken. Niet op bezuinigen.

Chaps kun je voor 25 euro bij Epplejeck kopen en qua rijbroek zou ik even kijken wat lekker zit. Maar een Kingsland of Anky is niet per se nodig :)

Ingij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 00:39

Sannens schreef:
Hoi!

Ik heb net, een beetje met knikkende knieën, een mail gestuurd naar een manege in de buurt. Ik heb al jaren het gevoel dat ik graag weer zou willen rijden en kijk altijd met veel plezier naar alle geweldige topics met foto's hier. Nu mijn studie is afgelopen, ik een baan met goed inkomen heb en na weken twijfelen over of ik het wel echt moest doen, net de knoop doorgehakt: Ik heb me aangemeld bij een manege. Stiekem vind ik het nu al spannend...

Nu heb ik natuurlijk nog niets teruggehoord, maar ik zit al wel te bedenken hoe en wat als ik dat straks wel terug hoor. Ik heb namelijk 0 spullen. De laatste keer dat ik een manege heb gezien was 12-13 jaar geleden (afgezien van een enkele keer een buitenrit met geleende spullen), waardoor ik dus echt 0 spullen heb. Ik heb geen broek, geen laarzen/schoenen, geen cap, etc.

Wat is nou echt noodzakelijk om te kopen, wat voor kwaliteit moet dat zijn (ik ben wel een beetje van goedkoop is duurkoop, dus het hoeft zeker niet de goedkoopste variant te zijn) en hebben jullie tips waar ik dat kan (gaan) kopen in regio Arnhem? Een cap wil ik graag niet online kopen, omdat ik van vroeger weet dat ik een groot hoofd heb met een aparte vorm... :x

Hebben jullie tips voor deze nu al stressende maar toch wel enthousiaste beginneling?

Hoi Sannens,

Wat leuk! Ik ben dit jaar in april ook begonnen met paardrijden. Hoewel ik ca 30 jaar geleden al eens 20 lessen heb gehad wist ik daar niets meer van. Dit jaar 60 geworden...dat zie je niet echt aan mij en zo voel ik mij ook niet. maar toch een hele leeftijd. Ook met knikkende knietjes en wat vond ik het spannend. De complimenten die ik kreeg van stalgenoten deden dan ook echt goed. Want wat heeft het tot nu toe goed uitgepakt. Ik rijd zelf 2 keer per week een prive les. Zelf heb ik een 2de hands rijbroek, de rest: chaps en jodhpurs en handschoentjes van de welkoop en zelf draag ik wel een bodyprotector van de plaatselijke winkel. (voel ik mezelf prettiger bij) En een cap natuurlijk. Meer heb je volgens mij niet nodig. Speciale sokken gebruik ik nu ook nog niet. Intussen heb ik meer rijbroeken (gekregen van iemand) die ik nog niet gebruik. Ik wilde eerst van alles kopen maar ik red me daar prima mee. Heel veel plezier en geniet ervan!

groetjes Ingi

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 00:55

Sannens schreef:
Ik woon sinds kort in Arnhem! Ik heb een groot hoofd, rond maat 60 capmaat (vandaag getest bij decathlon dat 59 net te krap is) en qua kleding maat 38.

Ik houd het in de gaten, misschien ben ik daar volgend weekend toevallig! Het is een verstelbare cap, dus dat zou wel goed moeten komen.

Fataal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 08:42

Wat leuk dat je weer gaat rijden! Ik heb eventueel nog een gloednieuwe rijlegging liggen mocht je interesse hebben :) en ik zou als ik jou was ook een bij vrielink in Apeldoorn kijken die hebben nu uitverkoop ivm verhuizing

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:26

Wat leuk dat je weer gaat beginnen! Een cap zou ik ook niet online kopen, maar voor de meeste andere dingen vind ik dat wel heel handig.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 23:32

Sannens schreef:
Silenna schreef:
Wat leuk! Ik woon net in Arnhem en ben ook na 10 jaar "pauze" afgelopen zomer weer begonnen met paardrijden. Bevalt heeel goed! :D Naar welke stal ga je?

Wat een toeval! Ik woon sinds 2 maanden in Arnhem nu. Ik heb gemaild naar Manege Quadenoord. Hoe is het jou bevallen, na tien jaar weer beginnen? :D

Leuk joh! Het bevalt me perfect. En het klopt wat ze zeggen hoor, je verleert het niet, maar het is in het begin toch wel weer even bikkelen. Eerste 6/10 lessen merkte ik bijvoorbeeld nog dat mijn evenwicht niet je van het was, en ik vind het nog moeilijk om echt "alles tegelijk" te doen. Dus van teen tot kin je houding goed, dat is nog wel even hard werken :D Maar het is echt heerlijk na al die jaren.

Ik heb trouwens gewoon één rijbroek gekocht (wel een wat duurdere, maar die is het geld echt waard), een cap, zweepje, handschoenen en een stel sokken.

Mila336

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 20:06

Wat leuk! Ik zit in dezelfde situatie als jij: ik ben net afgestudeerd en ik heb zo’n 10 jaar niet echt meer gereden en wil ook graag weer beginnen! Ik heb jodhpurs en sokken bij decathlon gekocht, een cap bij agradi en een rijbroek gewoon even via Vinted. Ik zie in je onderschrift dat je ook in Limburg woont, bij welke manege ben je gaan rijden als ik vragen mag? :) Ik ben nog opzoek naar een fijne manege waar je niet in een treintje achter elkaar moet rijden (heb een eigen pony gehad vroeger, dus wel ‘gewend’ om op een andere manier te rijden). Ik vind het ook wel spannend, want wat nou als ik het niet meer kan :))