Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
confetti schreef:reddytobias:
Het geldt dus alleen voor ruiters die minstens 2 paarden in de klasse Z2/ZZ hebben gereden.
Als jij nog niet eerder bij de paarden bent gestart en je gaat van de pony's over op de paarden, dan mag je 1 klasse per discipline lager starten, bijv. jij bent M1 dress. bij de pony's en je gaat over naar de paarden, dan mag jij met een M1 of hoger geklasseerd paard in de klasse L2 beginnen.
liberty"]
[quote="astridh schreef:Een ruiter die 2xZ1 is geweest mag met een nieuw paard L2 tm Z1 starten. Indien deze combinatie bijvoorbeeld L1 start dan mag tussentijds versneld gepromoveerd worden naar zelfs Z1, de M wordt hierbij overgeslagen.
paard en sport schreef:Tot nu toe was het zo dat iedere ruiter zowel bij het springen als in de dressuur altijd elke klasse helemaal moest uitrijden voordat hij of zij kon promoveren.
Met ingang van 1 april kan men ervoor kiezen om versneld te promoveren, mits de gemeenschappelijke klasse van ruiter en paard hoger is dan de klasse waarin hij dan uitkomt.
Citaat:deze wijziging is
vooral bedoeld voor ervaren ruiters die met een nieuw paard eerst een paar maal in een klasse lager willen uitkomen dan waartoe hij startgerechtigd is.[/b]
Citaat:zelfs iemand die al 10 paarden tot de klasse ZZ had opgeleid moest dan, eenmaal gestartin de klass L of M, ongeacht hoe goed het ging, toch in die klasse blijven tot hij de benodigde winstpunten voor promotie had. Een andere mogelijkheid was HC starten, maar dan werden winstpunten weer niet geregistreerd, kwam je niet in aanmerking voor eventuele geldprijzen
*toevoeging Lielle: ach gut wat zielig* en mocht je als springruiter zelfs niet uitkomen in de barrage. Voor deze categorie ruiters bestaat nude mogelijkheid om versneld te promoveren. Dit geldt dus voor zowel de dressuur- als de springruiters.
CGJ12"]
==> Is hier nu een uitzondering voor (ik denk het wel), of geldt deze regel dan ook?
[/quote]
Ja, dit is een uitzondering, want er is aantoonbaar bewijs dat het paard eerder in de B gestart is dan de ruiter Z2 heeft gereden.
[quote="CGJ12 schreef:==> En hoe lang blijft de stand van een inactieve combinatie bewaard? (als paard X bijvoorbeeld 18 maanden kreupel is geweest)
Missouri"]
[quote="CGJ12 schreef:==> En hoe lang blijft de stand van een inactieve combinatie bewaard? (als paard X bijvoorbeeld 18 maanden kreupel is geweest)
CGJ12 schreef:De hoogste stand van de personen blijft altijd bestaan.
Dat is hier niet aan de orde.
Missouri schreef:Nou, ik heb gebeld
Ik zit namelijk met ook zoiets: ze zijn daar bij dat fijne KNHS al mijn winstpunten en klasseringen ooit kwijt, dus ik heb 12 jaar voor niks wedstrijden gereden. En ik heb Silly na 1x B starten gelijk L gestart, erover gebeld en dat was goed.
Wat ligt er op de deurmat... juist, een foutbrief
En gelijk even dit gevalletje besproken... maar ze kwamen er niet uit. Ruiter A zou namelijk M2 met het paard moeten starten, maar had het al eerder uitgebracht dus mag ruiter A de M1 uitrijden (daar moeten bewijzen van overlegd worden per fax of post!!!).
Als ruiter A versneld wil promoveren mag dat ook, maar moet dat VOOR 1 april aangevraagd worden, en NA 1 april mag het zonder aanvraag.
CGJ12 schreef:Die casus lijkt me simpel.
Dat mag gewoon.
Je moet het zó zien.
Als een bestaande combinatie (in theorie) ontbonden zou worden en na 1 seconde weer samengevoegd als nieuwe combinatie kun je in de tabellen zien wat je dan als nieuwe combinatie mag starten.
DAT GELDT ZOWEL VOOR RUITER ALS PAARD.
Dus als de ruiter in de tussentijd met een ander paard ondertussen veel hoger geklasseerd is, kan het zijn dat er hoger gestart mag worden.
En als het paard met een ander ruiter ondertussen veel hoger loopt, mag er OOK hoger gestart worden.
Beetje logisch nadenken dus.
Sprintje"]
[quote="Missouri"]
paardje"]
Er stond ook zoiets vaags van:
Als een ruiter L1+ wp is en het nieuwe paard ook, dan mag de ruiter eerst B starten, maar omdat ze ook L1 mochten mogen ze versneld promoveren.
Ik dacht dat je in de hoogst gemeenschappelijke klasse MOEST starten! Of heb ik dat verkeerd begrepen?
[/quote]
[quote="lielle"]
[quote="paard en sport schreef:
Tot nu toe was het zo dat iedere ruiter zowel bij het springen als in de dressuur altijd elke klasse helemaal moest uitrijden voordat hij of zij kon promoveren. Met ingang van 1 april kan men ervoor kiezen om versneld te promoveren, mits de gemeenschappelijke klasse van ruiter en paard hoger is dan de klasse waarin hij dan uitkomt.
zoals het hier staat is het vreemd. Je moet nl starten in de hoogst gemeenschappelijke klasse. En dit is dus ook de directe aanleiding voor mijn vraag.
Lielle"]
[quote="paardje"]Er stond ook zoiets vaags van:
Als een ruiter L1+ wp is en het nieuwe paard ook, dan mag de ruiter eerst B starten, maar omdat ze ook L1 mochten mogen ze versneld promoveren.
Ik dacht dat je in de hoogst gemeenschappelijke klasse MOEST starten! Of heb ik dat verkeerd begrepen?
[/quote]
[quote="lielle"]
[quote="paard en sport schreef:
Tot nu toe was het zo dat iedere ruiter zowel bij het springen als in de dressuur altijd elke klasse helemaal moest uitrijden voordat hij of zij kon promoveren. Met ingang van 1 april kan men ervoor kiezen om versneld te promoveren, mits de gemeenschappelijke klasse van ruiter en paard hoger is dan de klasse waarin hij dan uitkomt.
zoals het hier staat is het vreemd. Je moet nl starten in de hoogst gemeenschappelijke klasse. En dit is dus ook de directe aanleiding voor mijn vraag.