L2: halve volte halve baan en rechtsomkeert

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:09

Lieke schreef:
_lotteeee schreef:
Als de jury zich er niet bewust van is, dat dat stuk 6 meter is, wat doe je dan als jury in dat hokje?

Verkeerde aanname van mij dan, ik ben mezelf er nooit zo bewust geweest van hoeveel meter de letters uit de kant zitten, maar ik ben dan ook geen jury.

Dat geeft ook helemaal niet.

Maar ik denk dat voor iedereen die op wedstrijd gaat, het van belang is dat je weet hoe groot de baan is, hoe ver de letters uit elkaar staan en dat je weet hoe de oefeningen er correct uit horen te zien.

Vooral in de B t/m L2 kom je toch heel veel slordig gereden proeven tegen. Dit kost best veel punten en kan relatief simpel worden verbeterd.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:54

Fleury schreef:
Ik was benieuwd hoe jullie de f-d halve volte halve baan en de h-g-e rechtsomkeert uit proef 12 rijden.

De diameter van een volte halve baan is 10m dus een halve volte halve baan zou dan 5m moeten zijn. Aangezien de f 6m van de korte zijde ligt, moet je dus 1m van de hoefslag blijven.

Zo is dat eigenlijk ook bij de h-g-e rechtsomkeert dus net van de hoefslag afblijven.

Zo zou het uitgerekend moeten zijn maar ik kreeg wel eens het commentaar dat ik secuurder moest rijden. (terwijl ik daar heel bewust mee bezig was en dat meestal wel mijn goede punt is) Een vriendin en ik hebben het eens aan een jury gevraagd en die kon niet een eenduidig antwoord geven.

Aangezien ik volgende week weer 2 keer die proef mag rijden, ben ik wel benieuwd hoe jullie het doen, en eigenlijk hoe het nou echt moet en wordt beoordeeld.

Heb je de KNHS-app ook?
Vind ik ideaal, want dan kun je filmpjes van de proeven bekijken