Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Esther_r20 schreef:Maar als de verkoper het nou echt niet weet wat ermee gebeurd is. De koper koopt (goedkoop) een paardje met verdikking. Dit ziet eruit als een litteken, ivm de leeftijd is er nog weinig mee gedaan , conclusie het is dus waarschijnlijk op het land gebeurd.
Paardje loopt verder goed en wordt tegen hogere prijs verkocht met de melding dikke plek, dit is waarschijnlijk op het land gebeurd.
Het is een zichtbaar probleem. Er is met koper en verkoper over gesproken en er is alsnog gekozen om er niet naar te laten kijken. Ik ben echt bang dat de koper geen poot heeft om op te staan
Kinke schreef:LiselotZorro schreef:Kan de moeite zijn om te kijken of ze een KvK nummer heeft. Als deze mevrouw alles zwart doet kun je wellicht nog dreigen met een melding.
wel of geen KvK nummer zegt helemaal niets over dingen zwart of wit doen
LiselotZorro schreef:Klopt, maar zoeken in dat register kost letterlijk 10s.
anjali schreef:Ik vind het trouwens in de paardenhandel wel wat flauw dat men altijd moeilijk doet over het terugnemen van een paard dat om wat voor reden dan ook niet voldoet.Als het dier niet verpest of beschadigd is bij de koper dan zou men het binnen een korte termijn na aankoop toch gewoon terug moeten laten komen.
anjali schreef:Als ik van plan zou zijn om een paard in de verzekering te doen dan zou ik hem voor de aankoop laten keuren.En niet pas erna.Maar daar heeft ts nu niets meer aan. Echter,ze heeft wel een rad paard en dat is heel wat waard,in de praktijk meer dan keuringen en verzekeringen.