Uur-/dagprijs verhuur roundpen en piste

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

Re: Uur-/dagprijs verhuur roundpen en piste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 12:50

@DeMolenhoek, geen idee hoe vaak ze klantjes heeft, daarom dat ik aanvankelijk per uur wou werken. We zouden wel de afspraak hebben dat ze vooraf moet aanmelden, en als het toevallig niet uitkomt voor mij (als ik bijv. les heb) dan is dat pech voor haar.

Schaduwplek kwijt is idd vervelend bij een hittegolf, maar dan kan ik de mijne ook wel een uurtje/namiddagje op stal zetten.

Verzekeringstechnisch zal het wel meevallen: qua schade is mijn omheining hengstenproof (toch dat deel waar zij gebruik rond maakt) en bovendien is mijn verzekering van mijn pensionstalling (nog geen jaar stopgezet) nog altijd lopende. Maar ik denk dat ze zelf geen vragende partij is om iets met mijn paarden te doen, was vooral handig geweest voor mij.

@Varekaj, toen ik nog pensionstal deed, gingen mijn klanten ook in mijn huis naar het toilet. Ben ik niet thuis, tja, dan moeten ze maar een oplossing zoeken. Op haar huidige locatie heeft ze ook geen toilet. Ik had ooit een lesgeefster die liever in de stal plaste dan op het toilet :) .

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:56

Ik betaal hier 2 euro per paard per keer voor alleen een buitenbak en 25 euro per maand per paard. Of ik het meer waard zou vinden hangt af van hoe goed onderhouden zo'n bak is en of er licht bij inzit. Maar 10 euro voor een buitenbak, dat zou je hier nergens krijgen. De stal waar ik in de winter sta rekent 5 euro per keer voor een binnenbak.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:59

Veulen84 schreef:
Ik betaal hier 2 euro per paard per keer voor alleen een buitenbak en 25 euro per maand per paard. Of ik het meer waard zou vinden hangt af van hoe goed onderhouden zo'n bak is en of er licht bij inzit. Maar 10 euro voor een buitenbak, dat zou je hier nergens krijgen. De stal waar ik in de winter sta rekent 5 euro per keer voor een binnenbak.

Dat is dan om met jou eigen paard alleen in de bak te mogen rijden? Mooie prijs, maar Is toch nog iets heel anders als een bak volledig afhuren om zelf les in te gaan geven. Dan gebruik je andermans faciliteiten als inkomstenbron en daar mag toch iets meer tegenover staan.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:07

Om in een binnenbak een uur te rijden (dus niet het alleengebruik te hebben) betaal ik in mijn regio rond de € 10,- per uur. Onze vereniging huurt een maal per jaar een binnenlocatie voor het organiseren van concours, dan betalen we omgerekend ongeveer € 20,- / € 25,- per uur maar heeft die locatie natuurlijk horeca opbrengsten.

Ik vind € 2,- per uur vrij weinig, indien de bodem van de buitenbak goed is. Ik kan me die € 2,- nog voorstellen, als iemand met zijn eigen paard wil komen trainen. Maar om hem te gebruiken, om er zelf geld mee te verdienen, vind ik een bedrag rond de € 10,- per uur redelijker.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:12

Die 2 euro is exclusief gebruik ja. Niemand anders rijd dan. En het maakt ze inderdaad niet uit of ik zou lesgeven daar, als er maar betaald wordt. Alles moet natuurlijk wel in de planning kunnen en in afstemming met andere gebruikers.

Die 5 euro voor de binnenbak is niet exclusief, maar je hebt daar keus uit 2 binnenbakken en een buitenbak voor 20 mensen. Dus in de praktijk rij je toch alleen. Ik vermoed dat lesgeven daar ook wel zou mogen, mits dat het past in het niet exclusieve gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:37

hwn schreef:
@DeMolenhoek, geen idee hoe vaak ze klantjes heeft, daarom dat ik aanvankelijk per uur wou werken. We zouden wel de afspraak hebben dat ze vooraf moet aanmelden, en als het toevallig niet uitkomt voor mij (als ik bijv. les heb) dan is dat pech voor haar.

Schaduwplek kwijt is idd vervelend bij een hittegolf, maar dan kan ik de mijne ook wel een uurtje/namiddagje op stal zetten.

Verzekeringstechnisch zal het wel meevallen: qua schade is mijn omheining hengstenproof (toch dat deel waar zij gebruik rond maakt) en bovendien is mijn verzekering van mijn pensionstalling (nog geen jaar stopgezet) nog altijd lopende. Maar ik denk dat ze zelf geen vragende partij is om iets met mijn paarden te doen, was vooral handig geweest voor mij.

@Varekaj, toen ik nog pensionstal deed, gingen mijn klanten ook in mijn huis naar het toilet. Ben ik niet thuis, tja, dan moeten ze maar een oplossing zoeken. Op haar huidige locatie heeft ze ook geen toilet. Ik had ooit een lesgeefster die liever in de stal plaste dan op het toilet :) .

Dik gedrukt gaat sowieso voor problemen zorgen...

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:45

Binnenbak 5 euro per keer en niet exclusief of buitenbak met top bodem, wedstrijdring & exclusief en 7,50 euro per 30 min. Zijn twee verschillende locaties hier in de buurt. Als ik lees dat je de bak ook als paddock gebruikt, denk ik dat we niet over een top bodem spreken? Hoe dan ook, ik zou het niet doen tenzij je er ook iets in ziet dat het gezellig is om af toe anderen op het erf te hebben.