Jet schreef:Ik vind zelf stro op de bodem van een trailer niet zo fijn, dat maakt het vaak alleen maar gladder. Als je iets op de bodem wil, zou ik in een trailer voor houtmot o.i.d. kiezen, dat maakt het niet glad en neemt vocht van eventueel plassen veel beter op dan stro.
Als je een eigen trailer en trekauto hebt, kan je nu een tijdje dagelijks gaan oefenen, alleen met laden, niet met rijden. Als dat laden goed gaat en als ze dan rustig en ontspannen 10 minuten kan blijven staan, kan je een stukje gaan rijden en thuis weer uitladen. Zo kan je dat weer opbouwen naar een ritje in de buurt, daar uitladen, stukje wandelen en weer inladen. Lukt het laden dan niet, kan je eventueel naar huis wandelen en daar nog een keer laden. Als dat goed gaat, kan je weer een langere rit doen en zo bouw je dat weer op.
Gesedeerd, ook al is dat na twee uur al een stuk minder, in een anderhalfpaardstrailer is voor een paard heel lastig omdat ze nergens steun aan de wanden hebben. Hebben jullie de bochten, het optrekken en remmen extreem voorzichtig gedaan die rit? Als jullie gewoon als normaal hebben gereden ( omdat jullie dachten dat de sedatie uitgewerkt was), zou daar het grootste probleem van het trailerrijden wel eens kunnen zijn ontstaan.
Het oefenen word zeker gedaan, maar zoals eerder vermeld hadden we de laatste keer geen keus ivm verhuizing ( toen was ze niet gesedeerd, dit doen wij namelijk nooit, enkel bij behandeling bij een da waarbij dit strikt noodzakelijk is worden mn paarden gesedeerd en dan nog liever niet)
We hebben niet harder dan 40 km per uur gereden de terugweg van de da naar stal, niet hard optrekken niet laat remmen etc, dus ik denk persoonlijk dat dat het niet is geweest