Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ginatje schreef:MirandaMalik schreef:Ik vind dat als je er mooi op zit en je paard goed rijdt de kleding niet belangrijk is.
Zit er iemand op die belabberd rijdt en er prachtig uit ziet toch stukken minder leuk om naar te kijken.
Als het allebei zo is kijk ik nog steeds niet naar dure kleding.
Dure en/of mooie kleding betekent niet automatisch beter.
Snap echt niet wat je hier nu mee wil zeggenNiemand zegt toch dat dure kleding ervoor zorgt dat je beter bent dan iemand met minder dure kleding? Het is toch ieders goed recht om een “dure” cap te kopen als diegene het kan betalen en het mooi vindt.. Heeft verder toch niets met de kunde als ruiter te maken?
_Penotti schreef:__Maartje schreef:Ik heb een back on track EQ3 lynx cap gekocht, vond ik best prijzig vergeleken met bv. een Harry's Horse cap, maar deze cap is een stuk veiliger volgens een bepaalde Zweedse studie.
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... liger.html
Natuurlijk al van een tijdje geleden, maar ik heb verder nog geen andere cap gezien met zo'n extra veiligheidssysteem erin.
Nu 175, valt mee vin dik. En ik vind hem nog super mooi dit model
https://www.agradi.nl/back-on-track-cap ... UYQAvD_BwE
__Maartje schreef:Ik had 7 jaar gedaan met m'n oude cap van 60 euro, dus dan is het relatief wel een stukje meermaar voor zo'n extra stuk veiligheid betaal ik daar gerust voor en hij ziet er inderdaad gaaf uit, heb ook de blauwe metallic uitvoering gedaan (voor dezelfde prijs) dus ik ben helemaal tevreden!
Nabster schreef:Ik denk dat vooral het oog veel wil en veel dames daarom een champignon van 350+ op hun hoofd zetten. KEP lacht zich een kriek. Bijna een soort prestige item. Net als met een motorhelm. Ik denk dat qua bescherming die van 100 ook prima voldoet. Als hij maar goed zit en aansluit.
Siersma schreef:Ik heb een Charles Owen. Niet echt heel duur maar paste mij perfect. Ik heb in mijn zoektocht ook een hele dure Kep op gehad, maar die voegde niet op mn hoofd. Gelukkig maar want ik vind ze persoonlijk heel erg lelijk. Het belangrijkste is toch dat t goed past
Sammiex2000 schreef:Kep heeft ook zo’n soort regeling waarbij je hem kunt terugsturen als je er mee gevallen bent maar schijnt wel echt mega slechte service te zijn en je bent hem heel lang kwijt. En ik zal mn boktnaam even veranderen in strontschuit
Kidde schreef:Ik geloof dat KEP bijvoorbeeld wel extra veiligheidscertificaten heeft, maar het belangrijkste blijft dat een cap goed past. Verder moet elke cap die verkocht wordt aan dezelfde eisen voldoen, dus verder zit er in principe geen verschil in.
Vaak ventileren ze dan bijvoorbeeld wel beter, maar dat is vooral comfort in plaats van veiligheid.
CalipsoLover schreef:Ik had hier ook eens een topic op bokt gevonden wat jaren terug (zal het niet meer in 123 terugvinden) van iemand die een KEP gekocht had en niet blij was. Logisch, want het ding zat bagger slecht in mekaar en leek gewoon met een spuitbus gespoten te zijn, sommige plekken waren helemaal niet geverfd en was heel slordig. KEP is qua service idd heel bagger.
Ladygiroc schreef:CalipsoLover schreef:Ik had hier ook eens een topic op bokt gevonden wat jaren terug (zal het niet meer in 123 terugvinden) van iemand die een KEP gekocht had en niet blij was. Logisch, want het ding zat bagger slecht in mekaar en leek gewoon met een spuitbus gespoten te zijn, sommige plekken waren helemaal niet geverfd en was heel slordig. KEP is qua service idd heel bagger.
Jaa dat weet ik nog![]()
was dat niet iets met een fel kleurtje ook (roze)..
Anyway, Kep past mij niet, maar is volgens mij wel de meest veilige cap die er is. Hebben meerdere certificaten. Ik heb een Samshield, en niet voor de kosten maar omdat ik tot op heden niet 1 cap op mijn hoofd heb gehad die beter past. En ik heb vrijwel alle veel voorkomende caps op gehad.
Amy223 schreef:Die service van Samshield geldt dus 5 jaar?
Sharani schreef:De beste cap is de cap die je draagt. Zit je cap niet lekker of vind je hem lelijk dan doe je hem misschien minder vaak op of doet hem tijdens het uitstappen alvast af. Dus als die Kep wel goed past en je vind hem mooi dan is dat de beste cap, is dat er 1 van €100 is, ook prima.
Zelf kreeg ik ook altijd hoofdpijn van mijn caps, tot ik een Samshield kocht. Had ik veel eerder moeten doen, zo blij er mee.
AaronYve schreef:Als je zo'n KeP/samsheild/owen terug stuurt voor controle oid, hoelang ben je hem dan kwijt?
Het heeft mij altijd tegen gestaan om een hele dure cap te kopen. Nu vind ik de meeste ook niet zo heel leuk dus ben eraf kunnen blijven en al een hele tijd gelukkig net mijn goedkopere cap. Voor mij moet hij lekker zitten en er goed uitzien.
Gelukkig heb ik er eentje waarvan ik niet hoef te balen als die kapot zou gaan.
Vraag me alleen af wat de service is en hoe goed dat loopt?