Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Daan13 schreef:Dat is toch wat mensen vaak doen met paard laden? jippie het staat erin dus hop dicht met de klep?
Hoe vaak komt er wel niet een topic voorbij met een paard wat niet te laden is?
Nu loopt die van mij er wel op maar hoe is dat als ik ga rijden? of hoe is het over een half jaar? Als die spanning blijft wordt de rest ook spannend. Kan ik de spanning weghalen dan wordt de volgende stap ook minder spannend/spanningsvrij.
En nee,ik maak het niet groter. Ik zie alleen wat er gebeurt en hoe het paard daarop reageert. En vooral in het belang van het paard wil ik graag dat het op sommige momenten bewuster is van de situatie. Gelukkig voor mij zijn er mensen die het gedrag wel herkennen en met adviezen komen ipv zeggen dat ik kort door de bocht ben.
Daan13 schreef:Dat is toch wat mensen vaak doen met paard laden? jippie het staat erin dus hop dicht met de klep?
Nu loopt die van mij er wel op maar hoe is dat als ik ga rijden? of hoe is het over een half jaar? Als die spanning blijft wordt de rest ook spannend. Kan ik de spanning weghalen dan wordt de volgende stap ook minder spannend/spanningsvrij.
cobiie schreef:Mee eens Kelly Ann, hier maakt bijv de smid bij jonge sensibele paarden juist extra geluiden (binnen de grenzen van het paard)zodat ze niet gelijk tegen het plafon zitten als er een keer iets onverwachts gebeurd wanneer hij ermee bezig is.
Kan je het beter gelijk goed aanpakken. Gini schreef:Om de focus op haar te leggen, om het paard bewust te krijgen van wat TS doet en er rondom haar gebeurt. Waardoor ze het gevoel heeft dat het paard 'plots' wakker schiet.
TS, je hebt nu het voorbeeld van trailerladen gegeven. Is dat de enige oefening waar je dit gemerkt hebt of zijn er nog andere dingen waar je zelf moeite mee hebt om haar aandacht vast te houden?
Heel leuk om te doen,vooral ook omdat je dan de spanning ziet verdwijnen.
Gini schreef:Om de focus op haar te leggen, om het paard bewust te krijgen van wat TS doet en er rondom haar gebeurt. Waardoor ze het gevoel heeft dat het paard 'plots' wakker schiet.
TS, je hebt nu het voorbeeld van trailerladen gegeven. Is dat de enige oefening waar je dit gemerkt hebt of zijn er nog andere dingen waar je zelf moeite mee hebt om haar aandacht vast te houden?
Heel leuk om te doen,vooral ook omdat je dan de spanning ziet verdwijnen. 
En nee,ik maak het niet groter. Ik zie alleen wat er gebeurt en hoe het paard daarop reageert. En vooral in het belang van het paard wil ik graag dat het op sommige momenten bewuster is van de situatie. Gelukkig voor mij zijn er mensen die het gedrag wel herkennen en met adviezen komen ipv zeggen dat ik kort door de bocht ben.