pommetje1 schreef:meggiemeg schreef:Kan je voor jezelf ook de vraag beantwoorden: en dan schrikt het paard, wat dan? Wat kan er zo erg zijn dat het onoverkomelijk is dat het paard eventueel een paar passen versnelt of plotseling stil gaat staan?
Ja verstandelijk is het geen ramp, maar mijn lichaam reageert echt met een heftige reactie, trillen, stokkende adem, versnelde hartslag etc ook al gebeurd er helemaal niet zoveel. En vaak kan ik dat moment ook wel opvangen, dat gaan eigenlijk als vanzelf, want het is ook niet zo dat ik dan niet weet wat ik moet doen, maar dan komt daarna alsnog de lichamelijke reactie.
Ja dat maakt het lastig.
Met 1 van mijn oude paarden heb ik een ongeluk gehad, samen over de kop geslagen tegen een houtwal aan en ik lag onder mijn paard. Ik afgevoerd met ambulance naar het ziekenhuis, paard na onderzoek terug naar huis. Ik durfde er wel op maar zodra het paard maar iets struikelde ( al leek het er maar op) dan zat ik als verstijfd er op en het hart in mijn keel. Dit is na een lange tijd doorzetten toch afgezakt. Totdat ik het vertrouwen weer had als het paard iets struikelde ik geen reactie meer erop had. Maar dat heeft wel even geduurd.

Maar dan zou je eens contact op kunnen nemen met mijn instructrice. Zij is naast 'gewoon' instructeur ook coach en heeft mij op een hele fijne manier geholpen om weer meer vertrouwen en plezier te krijgen. Als je wilt dan kan ik je haar naam even doorsturen per PB
Dit motiveert mij heel erg om te gaan rijden!
ik geniet nu net zoveel van de paardjes als vroeger, maar heb er een andere invulling aan gegeven. Ik doe alles voor een stukje geluk bij de paardjes door te poetsen, goed materiaal, goede voeding, inhuren van goede instructie, mooie spulletjes kopen
Heel veel succes toegewenst en voor jou dat je weer te paard gaat natuurlijk. Maar is ook niet erg om te zeggen dat je in andere dingen je stukje geluk zoekt.