dreigen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_h

Re: dreigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 14:56

Ik denk inderdaad dat als de eigenaresse dit zelf ook heeft, zij waarschijnlijk ook wel les wil! Ik vind ook niet dat jij als verzorger daar de kosten van zou moeten betalen. Misschien hebben jullie aan 1 lesje gewoon genoeg, soms kan dat al zorgen voor inzicht :)

marisa_mees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 14:58

Roos_h schreef:
Ik denk inderdaad dat als de eigenaresse dit zelf ook heeft, zij waarschijnlijk ook wel les wil! Ik vind ook niet dat jij als verzorger daar de kosten van zou moeten betalen. Misschien hebben jullie aan 1 lesje gewoon genoeg, soms kan dat al zorgen voor inzicht :)

de eigenaar heeft ook al een les genomen voor het bokken dat heeft zich nooit opgelost maar ik kan het wel proberen voor longeren

Roos_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 15:02

Ik zou het in ieder geval even bespreken met de eigenaar, voordat het te gevaarlijk wordt, of echte angst ontstaat.

Ik vind het ook wel een beetje zorgwekkend dat ze ook bokt (onder het zadel?), zou toch iets medisch wel willen uitsluiten. Maar dat kan je dan ook meteen met de eigenaar bespreken.

marisa_mees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 15:06

Roos_h schreef:
Ik zou het in ieder geval even bespreken met de eigenaar, voordat het te gevaarlijk wordt, of echte angst ontstaat.

Ik vind het ook wel een beetje zorgwekkend dat ze ook bokt (onder het zadel?), zou toch iets medisch wel willen uitsluiten. Maar dat kan je dan ook meteen met de eigenaar bespreken.

ze bokt niet omdat ze iets heeft hoor :) ze bokt omdat ze eigenweis is en koppig en het niet leuk vind om aan te sporen de eigenaar had haar al helemaal laten onderzoek maar het bokken is haar al afgeleerd

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 15:34

De ene keer is het afgeleerd. Dan doet ze het nog steeds. Wat is het nu?

Een paard is niet gewoon ‘koppig.’
Zoveel denk vermogen heeft een paard niet. Of er scheelt iets. Of ze begrijpt jullie niet.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 15:36

marisa_mees schreef:
ze doet het ook bij de eigenaar het is niet gevaarlijk want ze weet zelf ook als ze mij schopt zomaar dan sla ik terug maar ze schop ook niet hard dat ik gelijk iets breek maar het is gewoon ik word soms bang van haar en ik wil gewoon kunnen longeren ze bokte vroeger ook maar dat is ze door mij afgeleerd en nu wil ik het liefst haar ook dit afleren

Een paard dat dreigt, uithaalt en aanvalt is altijd gevaarlijk! Een paard denkt echt niet na over of jij een bot breekt of niet.
Ik zou echt les nemen, vanaf de computer is moeilijk in te schatten wat het punt is dat het paard in de aanval gaat of dreigt.
En je kan jezelf ervaren noemen maar je bent een kind en aanklooien met een paard dat dit doet is onverantwoord. Dat zou de eigenaresse ook moeten weten en niet haar problemen met een paard door een kind op laten lossen zonder goede begeleiding.

Hoelang is dit paard al beleerd en door wie is dat gedaan? Rijdt en of longeer je in de wei of in de bak.

Aan de vragen die je stelt, terug slaan, negeren, slofteugel kom je op mij over dat je echt extra hulp nodig heb naast je en niet hier vanaf bokt.
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 15-05-20 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 15:38

marisa_mees schreef:
het is niet dat ik onzeker ben, bang kan ik soms zijn maar ik denk altijd *niet bang zijn daar schiet je niks mee op* maar ze is zelf ook sterker dan mij dus soms rukt ze zo het touw uit mijn handen en vaak rent ze op me af ik denk niet dat een instructrice me kan helpen want ik longeer normaal maar ik wil gewoon weten hoe ik hier op moet reageren

Dit is precies waar trainers bijgehaald worden. Dit paard heeft meer nodig dan alleen longeer werk. A: omdat dat dus niet wil. B: omdat het paard gedrag laat zien wat een diepere ondergrond heeft dan niet kunnen longeren.
Paard kan het wel, maar jij bent niet goed genoeg (nog) om het op te lossen. Dus dan heb je les nodig. En dat gaat niet lukken via een computerscherm.

Ik krijg deze vraag regelmatig, maar ik moet er echt bij zijn om de eigenaar of verzorger er goed door te coachen.