[PG] VDM Pearl's high on power gezocht

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:42

De nieuwe eigenaar heeft dat dier gewoon gekocht, dus die zal hem waarschijnlijk niet kwijt willen. Als jij hem niet kwijt had gewild, had je hem niet moeten verkopen. Ik denk dat je een wijze les geleerd hebt, en dat is niet een clausule overigens...

capopjekop

Re: Ik heb heel erg jullie hulp nodig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:50

Joh dat snapt de ts zelf inmiddels ook wel he. Wat is er mis mee dat ze hem.via bokt hoopt terug te vinden?

En mocht ze hem vinden en het beestje heeft het goed dan is het toch ook prima. En mocht de eigenaar in de toekomst willen verkopen dan weet ie dat er al een geïnteresseerde is.

Ik heb vroeger ook regelmatig de vraag gekregen dat mensen mijn pony graag wilde kopen als ik te groot werd. Ik vond dat wel een compliment, al gaat ze nooit weg

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 21:52

rien10 schreef:
Dus je wilt echt, out of the blue, naar de eigenaar van een pony gaan en zeggen "die wil ik kopen".

Ja, precies op die manier..

:')

secricible schreef:
rien10 schreef:
Dus je wilt echt, out of the blue, naar de eigenaar van een pony gaan en zeggen "die wil ik kopen".

Dat is toch niet zo heel gek?

"Ik ben de Fokker van dit paard en heb hem toen en toen verkocht. Achteraf heb ik daar spijt van. Mocht u overwegen hem te verkopen zou ik dat heel graag horen van u."
Ik heb mijn paard ook gekocht destijds door gewoon blind te vragen of hij te koop was (ooit mijn verzorgpaard geweest). Paar weken later was hij van mij.

Zoiets als dit is inderdaad het idee.. :)

capopjekop schreef:
Joh dat snapt de ts zelf inmiddels ook wel he. Wat is er mis mee dat ze hem.via bokt hoopt terug te vinden?

En mocht ze hem vinden en het beestje heeft het goed dan is het toch ook prima. En mocht de eigenaar in de toekomst willen verkopen dan weet ie dat er al een geïnteresseerde is.

Ik heb vroeger ook regelmatig de vraag gekregen dat mensen mijn pony graag wilde kopen als ik te groot werd. Ik vond dat wel een compliment, al gaat ze nooit weg

Precies dit.. Bedankt voor je bericht.. <3

Abiola schreef:
De nieuwe eigenaar heeft dat dier gewoon gekocht, dus die zal hem waarschijnlijk niet kwijt willen. Als jij hem niet kwijt had gewild, had je hem niet moeten verkopen. Ik denk dat je een wijze les geleerd hebt, en dat is niet een clausule overigens...

Dat kan heel goed inderdaad.. Het kan ook dat de eigenaar zegt, joh ik wil 'm niet kwijt, maar ik sla je nummer op, mocht ooit de dag komen..

Nee heb je, ja kun je krijgen.. :D
Laatst bijgewerkt door C_arola op 12-05-20 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:01

Kom je bij het stamboek niet verder?
Ach er is mij ook wel eens gevraagd of ik mijn pony wil verkopen, vind het altijd wel grappig.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:02

Ik hoop voor je dat je zoektocht lukt. Succes.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 22:04

imaudy schreef:
Kom je bij het stamboek niet verder?
Ach er is mij ook wel eens gevraagd of ik mijn pony wil verkopen, vind het altijd wel grappig.

Jazeker wel, maar hij is niet overgeschreven.. Dus daar kom ik niet verder..

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:22

Abiola schreef:

Waar slaan die achtelijke reacties nu op? Ze kan het toch vragen? Liever iemand die mee leeft met zijn foksels ,als die geldbeluste idioten die enkel centen zien.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:25

beatje schreef:
Abiola schreef:

Waar slaan die achtelijke reacties nu op? Ze kan het toch vragen? Liever iemand die mee leeft met zijn foksels ,als die geldbeluste idioten die enkel centen zien.

Mwah, foksels.....
Drachtige bok kopen, geen zin of geld hebben voor het veulen en later spijt krijgen. Prima hoor, maar realiseer je gewoon dat als je iets verkoopt, het out of your hands is. Ik hoop dat ze het beestje terug kan kopen en er enorm gelukkig mee wordt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:26

Ha Kuggur ben jij in je hele leven nog nooit eens van gedachten veranderd?

Trieste reactie. Ja verkocht is verkocht en ik vind dat soort terugkooprecht’clausules’ ook onzin maar ze wil kijken of er nu een kans is om hem terug te krijgen of gewoon te weten hoe het met hem gaat. Daar vind ik niets raar aan.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 22:39

Abiola schreef:
Abiola schreef:

Mwah, foksels.....
Drachtige bok kopen, geen zin of geld hebben voor het veulen en later spijt krijgen. Prima hoor, maar realiseer je gewoon dat als je iets verkoopt, het out of your hands is. Ik hoop dat ze het beestje terug kan kopen en er enorm gelukkig mee wordt

Alles leuk en aardig, maar ik had inderdaad graag gezien dat mijn fokje naar een liefhebber ging..

Ik heb met zorg de hengst uitgezocht bij mijn merrie en was inderdaad erg trots op het veulen.. Ik gun 'm aan elke liefhebber, maar ik had alleen graag geweten hoe het met hem ging.. En nu ik de mogelijkheid heb om hem terug te kopen, hem eventueel terug te kopen..

Zoals jij 't hier neerzet, lijkt 't alsof 't me allemaal niet heeft geïnteresseerd..

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:43

Dat bedoel ik niet zo. Maar waarom verkoop je hem dan?
Mijn paard gaat nooit weg bij mij, nooit.
Ik snap dat fokken en verkopen en vervolgens terugwillen gewoon niet.
En ik snap prima dat je geen tien paarden kan houden, maar waarom fok je dan?
Nogmaals, alle hoop dat je hem vindt en er gelukkig mee wordt

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 22:45

Ik mocht op mijn oude stal geen hengsten houden.. En ja, fokken is gokken en ik kreeg een hengst.. Dus ik zoek dan een liefhebber, die 'm bij voorkeur hengst laat en 'm evt wil beleren voor de kar..

Doe eigenaar meende ik gevonden te hebben,maar helaas..

En nu sta ik tot volle tevredenheid ergens anders, waar hij dus van harte welkom is terug bij mij.. :)

MissJG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:47

Ik weet niet hoor maar wat is iedereen toch vriendelijk hier..
TS hoop dat je hem vind en zou het geweldig voor je vinden als je hem kan terugkopen! ❤️

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 22:47

MissJG schreef:
Ik weet niet hoor maar wat is iedereen toch vriendelijk hier..
TS hoop dat je hem vind en zou het geweldig voor je vinden als je hem kan terugkopen! ❤️

Dankjewel <3

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:48

Denk zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten Nine. Waarschijnlijk geven mensen die zo reageren niet zo heel veel om paarden en zien het vooral als handel en product.
Die kunnen zich niet voorstellen dat je trots bent op wat je met zorg geboren laat worden en zo'n dier graag volgt.
Mijn paard is 16 en ik heb ook een sporadisch contact met de fokker,vaak niet meer als 1 of 2 keer per jaar
Ze heeft ook altijd gezegd laat het weten als je hem weer verkoopt
Ik zou ook niet weten waarom niet
Ik heb rashonden en daar staat het bij in het verkoopcontract dat als ze weg moeten dat je contact met de fokker opneemt. Dat zijn mensen met een hart die achter hub (product)staan.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:51

Abiola schreef:

Als er niemand zou fokken en verkopen dan zou je ook geen paarden hebben. Mijn dieren blijven ook bij mij,maar daarom kan ik wel begrip voor een ander tonen die fokt en moet verkopen en het leuk vind om wat van zijn dier te horen of evt terug te kopen.

Loreke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 23:42

Wat een reacties!

Staat het je niet aan en kan je geen antwoord geven op haar vraag scrol dan toch gewoon verder...

Veel succes ts, hoop dat je hem vindt!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 00:04

Abiola schreef:

Heb jij je eigen paard dan gefokt? Anders heb je hem toch ook van iemand gekocht die hem heeft verkocht?

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 00:39

Dit topic is nu 2 pagina's lang, en de reacties gaan voornamelijk over iets waar het topic helemaal niet voor geopend is. Ze vraagt om hulp en er komt gelijk een discussie. Notabene over iets dat nou al 10 keer herhaald is en niet haar vraag is. Ik ben ook streng tegen het idee van makkelijk verkopen, en zal dat zelf ook nooit begrijpen; maar ts heeft haar lesje geleerd in de praktijk. Dat is de beste manier om te leren wat jullie haar nu proberen uit te leggen.

Het is nu benoemd en klaar. Kan je geen antwoord geven op haar vraag, scrol dan verder.

Ik wens je veel succes ts! Misschien wilt de eigenaar hem niet verkopen, maar dan weet je in ieder geval waar de pony is, en dat kan ook een gerust hart geven. :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 00:54

Misschien is het handig om de foto's van Vivian Hessen in de gaten te houden. Zij fotografeert op welshevenementen. Wie weet komt ie voorbij.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 01:03

Nou, nou, nou. Wat een frustraties hier zeg...

TS, heb je het al geprobeerd om te registreren en dan te kijken op de links in je OP?
Denk eigenlijk dat de biedingen al zijn geweest als ik onderaan die pagina kijk. Zou een bericht zijn van 1 jaar terug...

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 05:46

Ik reageer niet snel, maar jeetje zeg, wat een reacties.
Waarom heeft bokt dan de rubriek opsporing verzocht? Daar komen toch zoveel paarden voorbij die verkocht zijn door de oud eigenaren (al dan niet wegens omstandigheden)
Laat iedereen in zijn waarde, laat haar toch haar veulen zoeken.

Kruipt weer onder meeleessteen :D

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 06:30

Ja echt super raar al die negatieve reacties. Echt waardeloos. TS ik kan je niet verder helpen maar hoop dat je hem vindt!

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 06:45

Hoi!

TS op facebook heb je een groep die heet iets van “de paarden defective”. Heeft regelmatig resultaat (dus dat mensen het paard terugvinden). Je kan het in ieder geval proberen :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 06:47

Zo, je kan merken dat mensen wat extra tijd, verveling en frustratie hebben ofzo Komt het door het thuiszitten met kinderen op je lip en het missen van dat biertje op het terras door de corona crisis? Jemig zeg...

Ik kan je niet helpen, maar zou mooi zijn als je hem zou kunnen vinden. Helaas geen tips, maar succes met je zoektocht!!