Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
janineskolla schreef:En als je het eens goed bespreekt met je bijrijdster? Omdat het is gebeurd door haar toedoen. Lijkt het me niet meer normaal, dat ze dan, in ieder geval een gedeelte bijspringt in de kosten.
Yvank_ schreef:janineskolla schreef:En als je het eens goed bespreekt met je bijrijdster? Omdat het is gebeurd door haar toedoen. Lijkt het me niet meer normaal, dat ze dan, in ieder geval een gedeelte bijspringt in de kosten.
Dat moet de bijrijdster maar net kunnen natuurlijk... Veel die gaan bijrijden doen het omdat ze de kosten van een eigen niet betalen kunnen. Iemand zal het natuurlijk nooit met opzet doen. Dat is helaas het risico van bijrijders
Yvank_ schreef:TS zegt toch dat die niet uit gaan keren? Je moet natuurlijk wel voldoende bewijs hebben daarvoor he. Je kunt niet zomaar naar de verzekering gaan en zeggen keer dat eens even uit zo werkt het niet.
Daarnaast is een avp niet verplicht dus nee lang niet iedereen is verzekerd.
pluisje88 schreef:Zie mijn eerdere berichten. Als de bijrijder aangeeft bij haar verzekering dat het haar schuld was dan is dat voldoende. Ben dat toen ik bijrijder was proactief nagegaan omdat ik niet wilde dat de eigenaar van de pony voor kosten zou opdraaien.
Gini schreef:pluisje88 schreef:Zie mijn eerdere berichten. Als de bijrijder aangeeft bij haar verzekering dat het haar schuld was dan is dat voldoende. Ben dat toen ik bijrijder was proactief nagegaan omdat ik niet wilde dat de eigenaar van de pony voor kosten zou opdraaien.
Echt waar? Dat lijkt me namelijk zo sterk. Het is juist het bestaansrecht en de taak van de verzekering om zulke zaken redelijk objectief uit te zoeken en juist niet emotioneel mee te gaan in de verhalen van de betrokken partijen. De partijen doen beiden hun verhaal en dan gaan de verzekeringen feitelijk kijken of er sprake is van nalatigheid. Je kan dan zelf wel zeggen dat het je eigen schuld is, als jouw verzekering zegt 'nee, er is geen sprake van nalatigheid', dan keren ze niet uit.
Yvank_ schreef:Welke verzekering is dit dan? Want mijn verzekering heeft heel duidelijk gezegd dat het dus niet zo werkt. Het moet voorgelegd worden aan de verzekering en dan gaan die kijken of er duidelijk genog bewijs is. Zeggen het is mijn schuld is totaal niet voldoende. Dit betreft Univé.
pluisje88 schreef:Mijn verzekeraar zei toen dat als ik zou aangeven dat het mijn schuld was, dat ik het had kunnen voorkomen door anders te handelen en het was een geloofwaardig verhaal dan zouden ze daar in meegaan.
pluisje88 schreef:Mijn verzekeraar zei toen dat als ik zou aangeven dat het mijn schuld was, dat ik het had kunnen voorkomen door anders te handelen en het was een geloofwaardig verhaal dan zouden ze daar in meegaan.
Maar ik was dus de bijrijder en het kwam vanuit mij. Niet omdat de eigenaar mij aansprakelijk wilde stellen maar omdat ik dat dus zelf aangaf
Anoeska schreef:Dan moet dat natuurlijk wel waar zijn, en niet alleen een geloofwaardig verhaal, anders is het gewoon verzekeringsfraude. En ik zou het risico niet willen lopen dat een verzekeraar daar achter komt. Als je op een zwarte lijst komt, ben je verder van huis.
Focussed schreef:Die constructie is wel heel gevoelig voor verzekeringsfraude. Dan zou ik mijn eigen auto in de prak kunnen rijden en een vriend kunnen zeggen: Nee het was eigenlijk mijn schuld, dus mijn AVP keert het wel uit?
Hier werd er in 2 zaken best wel naar bewijs gezocht (vanuit de verzekeraar) waaruit moest blijken dat hun cliënt daadwerkelijk nalatig was geweest. Alleen schuldbekentenis was toen niet voldoende.
_San87_ schreef:Focussed schreef:Die constructie is wel heel gevoelig voor verzekeringsfraude. Dan zou ik mijn eigen auto in de prak kunnen rijden en een vriend kunnen zeggen: Nee het was eigenlijk mijn schuld, dus mijn AVP keert het wel uit?
Hier werd er in 2 zaken best wel naar bewijs gezocht (vanuit de verzekeraar) waaruit moest blijken dat hun cliënt daadwerkelijk nalatig was geweest. Alleen schuldbekentenis was toen niet voldoende.
Waarom zou je AVP schade aan de auto vergoeden? Daar is WA voor.