Goede rijbroek met telefoonzak (rits)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:21

Knert schreef:
dus eigenlijk zijn de beste rijbroeken toch zonder goede telefoonzak?
Zoek wel met ritsje. Ik ben te neurotisch dat ik denk dat ik hem onderweg kwijtraak.

decathlon is denk ik niet de kwaliteit wat ik zoek. De rijleggings geen ervaring mee, vind ze er wel lekker uitzien. Maar vraag mij af of de stof niet te dun is en teveel aftekend. En die print vind ik niet zo mooi.

Het mag best wel wat kosten, zolang de kwaliteit er ook maar naar is. Die heuptasjes ga ik denk ik toch maar eens goed bekijken. Ze zien er wel oke uit eigenlijk.

Ik heb zelf deze: https://www.decathlon.nl/p/warme-damesp ... R-p-311740
https://www.decathlon.nl/p/damesrijbroe ... R-p-145372

Ik vind ze meer op een broek dan op een legging lijken. Op de zijwaartse foto zie je het zakje op het dijbeen. Het is stevige stof die niet doorschijnt en het is ook niet tekenend (bij mij althans). Het is een kwestie van smaak natuurlijk, maar ik vind het prima spul.

Anoniem

Re: Goede rijbroek met telefoonzak (rits)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:33

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:38

Ik zelf heb 2 rijleggings van horze en ben zeer tevreden over de kwaliteit. heb ze beiden denk een half jaar maar (nog) geen slijtage. en je telefoon op je bovenbeen daar kunnen ze ECHT NIET uitvallen! Ik zou zeggen bestel er is 1 en loop er even mee.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:39

Solistar schreef:
Mando schreef:
Bij kramer ruitersport hebben ze ook mooie rijleggings. Ik heb zelf een voortas van Dabo al jaren, erg blij mee kan ook een flesje water, hoevenkrabber, touwhalster enz enz

Welke heb je precies? Zoeen die je met klitteband aan je zadel maakt? Ik vraag me altijd af of dat niet gaat klapperen als je bv draaft, of valt dat wel mee?

Nee hoor ik rij er al jaren mee. Dit is mijn 2e al.
Ideaal.

Geen klittenband maar 2 musketonhaken eraan.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mando op 07-05-20 14:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:39

Solistar schreef:
Mando schreef:
Bij kramer ruitersport hebben ze ook mooie rijleggings. Ik heb zelf een voortas van Dabo al jaren, erg blij mee kan ook een flesje water, hoevenkrabber, touwhalster enz enz

Welke heb je precies? Zoeen die je met klitteband aan je zadel maakt? Ik vraag me altijd af of dat niet gaat klapperen als je bv draaft, of valt dat wel mee?

Ik heb al +- 12 jaar de voortas. Je moet hem goed indelen (sleutels onderin links, drinken rechts bijvoorbeeld) maar bij mij nooit geklappert eigenlijk.. Nu je het zegt, ik ga hem even optrommelen zodat ik weer zonder vest met rits naar buiten kan! :)

Ik vind zelf de stof van rijleggings vaak wat glimmend en niet zo heel mooi staan, maar ik heb er laatst eentje met 50% korting van Equiline gekocht en die had een dikkere stof. Maar nog erg duur :')

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 15:10

Joman schreef:
Er zijn hartstikke fijne leggings om in te rijden! Ik heb zelf o.a. deze:
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... orId=10043

en deze:

https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... orId=10171

Zitten hartstikke fijn en hebben een goede zak voor de telefoon. Ik vind het hemels, wanneer je thet vergelijkt met een gewone broek. Geen knopen meer die in de weg zitten. Lekker elastisch en goede kwaliteit. Ik rij veel en was mijn broeken vaak. Kan er niks geks aan ontdekken :)

DIe van decanthlon afbeeldingen werkt alleen op mijn mobiel >;) . Dus die bijkijk ik later.
bovenstaande broek vind ik er echt oke uitzien. Dus op basis van jouw ervaring ga ik toch eens bestellen denk ik.

Maar suggesties zijn welkom. Een goede tweede broek is nooit weg

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:13

Ik volg even want ik wil ook graag rijden met telefoon, om bijv. met equilab de training te registreren.
De leggings vind ik er altijd heerlijk uit zien, maar ben zo bang voor flink zichtbare putten zeg maar :+
Waar ik ook bang voor ben is dat die siliconen zittingen misschien schade aanbrengen aan het zadel? Is er iemand die daar ervaring mee heeft?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 15:22

maitestar23 schreef:
Ik volg even want ik wil ook graag rijden met telefoon, om bijv. met equilab de training te registreren.
De leggings vind ik er altijd heerlijk uit zien, maar ben zo bang voor flink zichtbare putten zeg maar :+
Waar ik ook bang voor ben is dat die siliconen zittingen misschien schade aanbrengen aan het zadel? Is er iemand die daar ervaring mee heeft?

nou ik ga er een bestellen. En ik vraag het mij ook af. Zal mijn ervaring delen.
Putten zat... soms heb ik het idee dat ik de enige ben met putjes.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:32

Kidde schreef:
Deze rijbroek van Kramer heeft ook een groot telefoonvak: https://m.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijbro ... k-Danielle

Helaas alleen geen rits, maar het is wel echt een groot vak dus hij blijft wel zitten

Super goede broek deze! En je telefoon kan er echt niet uitvallen hoor.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:46

Knert schreef:
nou ik ga er een bestellen. En ik vraag het mij ook af. Zal mijn ervaring delen.

Nou bij ons op stal ben ik dat helaas wel ja :+ Staan verder allemaal jonge meiden dus het moet wel een beetje afkleden hoor :')
Maar ik ben erg benieuwd naar je ervaring :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:06

Knert schreef:
maitestar23 schreef:

Ik heb geen beschadigingen aan m’n zadels en een legging die voldoende dik is, tekent net zo min of net zoveel (het is maar net hoe je het ziet ;) ) als een normale rijbroek is mijn ervaring.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:10

De eurostar Journey heeft een flinke zak op het been en een los zakje om aan de achterkant vast te maken. Het is een broek uit 2016. Was toen een dure broek, maar als ie nog verkrijgbaar is, moet ie nu een stuk goedkoper zijn.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:13

Ik heb een rijlegging van Horze met telefoonzakje met rits en full grip, ik vind ‘m ideaal :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:38

Niemand last van vocht in de telefoon na het dragen van de telefoon in het zakje op de been? Vorig jaar een mooie legging gekocht van mountain horse met zo'n handig zakje op het been, mijn mooie nieuwe telefoon paste er perfect in (dan wel zonder hoesje) maar nu zit er allemaal vocht achter de lens van de voor-camera... Kan dus geen selfies meer maken, haha Da's best jammer en zonde van mijn mooie telefoon (samsung S10)
Ik rij dus weer met heuptasje, die ik wat strakker om mijn middel heb, dan heb ik daar geen last van.

Leuk dat ik mijn voortas hier tegenkom! Die maak ik ook nog steeds, maar ik zou zelf geen telefoon daar in steken, stel je voor dat je er afvalt, en je paard gaat er vandoor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 23:38

Dabo schreef:
Niemand last van vocht in de telefoon na het dragen van de telefoon in het zakje op de been? Vorig jaar een mooie legging gekocht van mountain horse met zo'n handig zakje op het been, mijn mooie nieuwe telefoon paste er perfect in (dan wel zonder hoesje) maar nu zit er allemaal vocht achter de lens van de voor-camera... Kan dus geen selfies meer maken, haha Da's best jammer en zonde van mijn mooie telefoon (samsung S10)
Ik rij dus weer met heuptasje, die ik wat strakker om mijn middel heb, dan heb ik daar geen last van.

Leuk dat ik mijn voortas hier tegenkom! Die maak ik ook nog steeds, maar ik zou zelf geen telefoon daar in steken, stel je voor dat je er afvalt, en je paard gaat er vandoor?

Nog nooit en ik rijd alleen maar met leggings. Klinkt me vreemd in de oren. Of regende het?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 00:06

Joman schreef:
Nog nooit en ik rijd alleen maar met leggings. Klinkt me vreemd in de oren. Of regende het?

Nee.. het was wel warm weet ik nog wel. dus misschien toch zweet van mijn been ofzo? -O-

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 08:31

Dabo schreef:

Daar heb ik wel echt last van in kontzak of steekzak. Dat de telefoon vochtig wordt met warm weer. Op het bovenbeen heb ik daar nog geen last van gehad. En mijn telefoon past er met hoesje en al in.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 08:37

Ik haal mijn broekzak binnenstebuiten en steek m'n telefoon er dan vanuit de binnenkant in. Zo blijft ie ook zitten bij die mini zakjes. Charmant is het niet :+ , maar 't werkt wel en kan met iedere rijbroek.

Heb alleen van decathlon een rijbroek met ritszak gehad, maar dat was niet zo'n heel comfortabele rijbroek.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 08:40

En is de mobiel er ook handig weer snel tevoorschijn te halen? De reden dat ik hem meeneem is voor begeleide bosritten.

Geen zin om die broek half van mijn kont te moeten halen omdat ik van binnenuit de telefoon uit mijn dijbeenzakje moet halen

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:07

Heb zelf lang met de legging van de Decathlon gereden en was aangenaam verrast over de kwaliteit.
Het is een dun stofje, maar kleed best mooi af. Ik ben zelf niet de jongste (en ook niet bepaald zeker over mijn lichaam) en vond het prima staan. Vind hem ook mooi bij vollere mensen, geen rare aftekeningen. Grote zak op het been. (Pro-tip: haal je telefoon uit die handige beenzak als je gaat zwemmen te paard. RIP telefoon.)

Een zadeltas lijkt me perfect voor eten, hoevenkrabbers enzovoort, maar telefoon of sleutels houd ik altijd op mijn lichaam. Want als je van je paard dondert, en dat kan áltijd gebeuren, dan is paard mét telefoon en al de hort op. Ja, ik spreek uit ervaring.

Tegenwoordig gebruik ik het genoemde hardloop heuptasje. Dan maakt het niet uit welke broek ik aanheb en er past genoeg in.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:07

NoekAa_ schreef:
Ik haal mijn broekzak binnenstebuiten en steek m'n telefoon er dan vanuit de binnenkant in. Zo blijft ie ook zitten bij die mini zakjes. Charmant is het niet :+ , maar 't werkt wel en kan met iedere rijbroek.

Heb alleen van decathlon een rijbroek met ritszak gehad, maar dat was niet zo'n heel comfortabele rijbroek.

Dat is handig bedacht!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:08

Dabo schreef:

O, ik was mosterd na de maaltijd zie ik!

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:15

Knert schreef:
En is de mobiel er ook handig weer snel tevoorschijn te halen? De reden dat ik hem meeneem is voor begeleide bosritten.

Geen zin om die broek half van mijn kont te moeten halen omdat ik van binnenuit de telefoon uit mijn dijbeenzakje moet halen

Hahahaha, het gaat hier aardig soepel. Je broek moet alleen niet te strak zijn nee :+ maar dat lijkt me sowieso redelijk oncomfortabel. Met stretchstof is je telefoon wel voor het grijpen.

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:26

dravergekkie schreef:
Heb een rijlegging van Harry Horse met siliconen en die heeft diepe zakken met ritsen.

Is een fijn ding :)

https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... orId=10041

Deze heb ik in het zwart en blauw. Gaat al een hele tijd mee. Zit heerlijk en inderdaad 2 diepe zakken met rits.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:37

Ik heb aztec diamond leggings. Er zit hierbij ook grip in de zak dus telefoon valt er nooit uit