Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Rizette schreef:Wil je allereerst sterkte wensen. Wat een nare wijze om je paard te verliezen. En ik zou deze meneer toch maar aansprakelijk stellen. W.s valt het onder zijn w.a. verzekering. Je bent toch je paard kwijt dus die kost geld en je hebt het moeten laten onderzoeken, ook dat zijn kosten. Ws zijn er nog wel meer kosten. Het lijkt me erg billijk dat je die vergoed krijgt. Had hij over je fiets gereden had je het ook vergoed gekregen. Wil of kun je er niet over praten met hem doe het dan schriftelijk en aangetekend. Als je dit ook vervelend vindt kun je de reden vermelden in de brief waarom je het per brief doet.
Oliiviia schreef:Mag ik vragen wat je dan hoort te zien op een autopsie bij taxusvergiftiging? Ik heb verschillende papers doorgelezen en eigenlijk is er geen enkel specifiek symptoom, buiten aantonen van eventuele taxus in maaginhoud.
Daar kleine hoeveelheden dodelijk zijn, is de kans reëel dat er geen effectieve partikels kunnen aangetoond worden.
Ik kan de uitgebreide details van de autopsie altijd doorsturen, maar ze hebben me verzekerd dat het geen toxemische shock was (aangezien er geen oorzaak kan gevonden worden, zeker niets intestinaals).
Ik onderneem momenteel sowieso niets, maar ik vind het wel jammer dat het zomaar wordt afgewimpeld. Paarden van 9 jaar oud zonder onderliggende pathologie vallen echt niet zomaar dood, en aangezien andere voor de hand liggende zaken zijn uitgesloten is de waarschijnlijkheid zeer groot.
Cinnepin schreef:Oliiviia schreef:Mag ik vragen wat je dan hoort te zien op een autopsie bij taxusvergiftiging? Ik heb verschillende papers doorgelezen en eigenlijk is er geen enkel specifiek symptoom, buiten aantonen van eventuele taxus in maaginhoud.
Daar kleine hoeveelheden dodelijk zijn, is de kans reëel dat er geen effectieve partikels kunnen aangetoond worden.
Ik kan de uitgebreide details van de autopsie altijd doorsturen, maar ze hebben me verzekerd dat het geen toxemische shock was (aangezien er geen oorzaak kan gevonden worden, zeker niets intestinaals).
Ik onderneem momenteel sowieso niets, maar ik vind het wel jammer dat het zomaar wordt afgewimpeld. Paarden van 9 jaar oud zonder onderliggende pathologie vallen echt niet zomaar dood, en aangezien andere voor de hand liggende zaken zijn uitgesloten is de waarschijnlijkheid zeer groot.
Hier wil ik even op inhaken. Een pony, van elke leeftijd kan zomaar in elkaar storten..Denk aan een gescheurde aorta, hersenbloeding, hartaanval. Die bedoel ik niet dat dit met jouw pony is gebeurt, maar dat ook een jonge pony dus wel degelijk in kan storten..
Ik wil je heel veel sterkte wensen. Vreselijk je pony zo te vinden
Oliiviia schreef:Mag ik vragen wat je dan hoort te zien op een autopsie bij taxusvergiftiging? Ik heb verschillende papers doorgelezen en eigenlijk is er geen enkel specifiek symptoom, buiten aantonen van eventuele taxus in maaginhoud.