Ondergoed???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mary_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 14:10

Flower033 schreef:
Ik had daar last van toen ik nog op de manege reed. Bij 1 paard. Lag aan het zadel. Als ander ondergoed niet helpt, dan raad ik je een gelpad voor op je zadel aan of, iets goedkoper een wielrenonderbroek aan. Geen gewone wielrenbroek, die is te dik onder een rijbroek. Voelt wat raar, maar je ziet er nauwelijks iets van.

Ik heb me nu een speciale onderbroek besteld van agradi die wondjes zou vermijden . Ik hoop hier beter met te zijn.
Heb al zo veel onderbroeken geprobeerd...

Bagheera_206

Re: Ondergoed???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:33

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:04

Mary_X schreef:
tiwi1969 schreef:
Hier ook Hema onderbroeken van elastisch katoen.

Al heb ik de ervaring dat doorrijden ook aan je zadel kan liggen. Of het bij je bekken past op niet.
Op een Kiefer (modellen van jaren ‘90 tot ‘05) reed ik de voorkant stuk. Op mijn (jaren ‘80 Stüben Siechfried reed ik mijn stuitje stuk, in ‘06 had ik een leenzadel Stüben Maestoso had ik precies het zelfde. Geen onderbroek die dat oplost, ook de dure speciale rijonderbroeken met dik kruis en hoge voornaad niet.

Prima zadels maar niet voor mij.
Barnsby en zelfs een simpele Wintec of Pagony geen enkel probleem.

Ik hoop niet aan het zadel want is pas nieuw (half jaar nu) heb het in het begin geen last van gehad.
Is nu pas vanaf het warme weer en ik rijd er altijd 2 achter elkaar...

Denk dat het dan van het zweten komt. Dan wordt je vel wat "zachter" en dus meer last van schuren.
Waar heb je de plekken trouwens? Echt op je kont of in je bilnaad? Talkpoeder erop wil dan ook wel helpen

Mary_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 20:06

Denk dat het dan van het zweten komt. Dan wordt je vel wat "zachter" en dus meer last van schuren.
Waar heb je de plekken trouwens? Echt op je kont of in je bilnaad? Talkpoeder erop wil dan ook wel helpen[/quote]

Talkpoeder ga ik proberen!
Heb nu ook een back on track onderbroek gekocht op agradi en ben ik echt content van.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:10

Bagheera_206 schreef:
Volgens mij zijn er ook nog twee andere topics. Misschien vind je daar nog wat tips.

[RUI] Wat is nu de beste onderbroek voor paardrijden

[RUI] Welk ondergoed (dames)

Geloof dat Seducci nu wel 20% korting heeft. Daar heb ik er ook een paar van. Normaal heb ik er nooit zo een last van, maar op ruitervakanties als je meerdere dagen achter elkaar lang in het zadel zit is het toch wel fijn.

De Seducci heb ik ook. Vind ik heerlijk voor een lange buitenrit.
Verder zijn de naadloze Hema onderbroeken ook prima.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:11

Hier de naadloze onderbroeken van de action. Na heel veel geprobeerd te hebben o.a. Hema werken deze voor mij het beste. 1 x iets anders aan en het is direct mis. Ik gebruik dan altijd wat sudocreme werkt voor mij ook heel fijn.

Mary_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 21:03

M_arjolein schreef:
Hier de naadloze onderbroeken van de action. Na heel veel geprobeerd te hebben o.a. Hema werken deze voor mij het beste. 1 x iets anders aan en het is direct mis. Ik gebruik dan altijd wat sudocreme werkt voor mij ook heel fijn.

Ga ook eens 1 van Action testen!

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:06

Volgens mijn vriend draag ik oma onderbroeken :+ maar ja ik draag hele saaie die om je hele kont heen zitten en die werken voor mij het beste.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:25

Er zijn al een heel aantal onderbroeken genoemd.

Buiten deze om zijn er speciale “paardrij-onderbroeken” waar een soort schuimvulling inzit. Hertzelfde idee als bij wielrenbroekjes.

Deze zijn wel prijzig.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:47

_lotteeee schreef:

Buiten deze om zijn er speciale “paardrij-onderbroeken” waar een soort schuimvulling inzit. Hertzelfde idee als bij wielrenbroekjes.

Deze zijn wel prijzig.

Derriere Equistrian heeft ze met/zonder schuimvulling. Helaas wel duur. -O- Die zijn ook fijn voor op ruitervakanties. +:)+

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 04:49

Krullen de pijpjes van zo'n boxer niet naar boven? Die ervaring heb ik nu met gewone boxers soms, maar misschien valt dit met "ruiterondergoed" mee? Ik heb bij paardrijden vooral last dat zelfs met een gewone slip, het krult in mijn liezen en dan spant/snijdt

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 05:02

Grappig eigenlijk, ik heb er nog nooit zo bij stilgestaan. Lastig als je plekjes krijgt! Lijkt me heel naar als het de hele tijd op dezelfde punten gaat irriteren.

Ik draag overigens vrijwel altijd boxers voor mannen (niet van de losse, maar gewoon de aansluitende. Dat ze aan de voorkant wat "ruimte" hebben voor een onderdeel dat ik niet heb (ik ben een vrouw) deert me niet, merk ik ook niet tijdens het dragen en valt ook niet op als je er gewoon een broek overheen aan hebt. Maar moet daar ook bij zeggen dat ik eigenlijk nooit heel strakke elastische broeken draag zoals je die bij sommige rijbroeken wel hebt. Daar wordt ik binnen een paar minuten namelijk al heeeeeel kriegel van als het zo strak zit (heb ik met alle kleding wel).

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 07:22

Farjen schreef:
Krullen de pijpjes van zo'n boxer niet naar boven? Die ervaring heb ik nu met gewone boxers soms, maar misschien valt dit met "ruiterondergoed" mee? Ik heb bij paardrijden vooral last dat zelfs met een gewone slip, het krult in mijn liezen en dan spant/snijdt

Dan past de onderbroek niet goed of is niet het goede model.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:46

Hier inderdaad ook meestal in string. Op echt langere trektochten krijg ik dan na dag 3 wel last en is sudocreme zeker fijn ter verzachting. Heb recent een derriere equine aangeschaft, nu 2x mee gereden.

Boxers (hema) deed ik vroeger, maar sinds ik wat stevigere bovenbenen heb gekregen kruipen die omhoog helaas.

Waar ik ook verschil mee merk is de rijbroek zelf: stoffen zit of lederen zit of siliconen zit. Met de laatste heb ik veel sneller irritatie.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:52

Het maakt denk ik ook uit waar de schuurplekken zitten. Onder je zitbeenknobbels of in je bilnaad bijvoorbeeld.
En boxers kruipen bij mij ook in de bilnaad.
Doe mij maar hele gewone (ouderwetse) katoenen slips, die om je hele billen gaan.
Bijvoorbeeld Ten Cate met badstoffen kruis of dezelfde van Hunkemuller.
En ja, die zijn saai. Maar niemand die het ziet toch?
https://www.hunkemoller.nl/superslip-mi ... 10143.html

Maar laatst deze ontdekt, en die zitten ook erg lekker:

https://www.lingeriehuisonline.nl/artik ... rint-38974

Antje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 13:39

Ik rijdt altijd met strings, rijdt mezelf gelukkig nooit door.

Mary_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 20:05

_lotteeee schreef:

Deze zijn wel prijzig.

Heb me er zo een om te testen aangeschaft en veel beter!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 20:23

Super verschillend dus voor iedereen. Strings en boxers vind ik echt de hel met paardrijden. Gewoon een ouderwets onderbroek model dus. Zoveel mogelijk naadloos, van de Hema of action. En de goede maat scheelt ook een hoop.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 20:52

Oh men.... heb je even. Ik heb hier zo ontzettend veel last van gehad. Qua ondergoed ook die speciale broekjes gehad maar hielp niet. Alle soorten zalfjes geprobeerd, alleen barrierezalf hielp iets maar nog steeds issues. Ik heb ook verschillende zadels gehad en daar lag uiteindelijk de oplossing. Het ergste waren de anatomica signus maar ook van Albion heb ik eeb monster geprobeerd. Tot ik op een gegeven moment mn paard heb ingeladen en naar Country Mill ben gegaan. Ik heb gezegd dat ik geen zadel wilde met diepe zit of opliggende wrongen en ben huiswaarts gekeerd met een Ikonica zadel en halleluja, praise the lord; sindsdien niet meer bloedend van mn paard af. Qua onderbroeken ga ik granny style dus maxislip van de action, zijn cheap en de gehele derriere past erin. Veel succes en sterkte, I feel/I’ve felt your pain!

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:18

Mary_X schreef:
_lotteeee schreef:

Deze zijn wel prijzig.

Heb me er zo een om te testen aangeschaft en veel beter!

Heb je deze al binnen ondertussen?
Hoe bevalt deze? :)

hveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:51

Zelf gebruik ik normale onderbroeken, en heb nergens last van. Misschien is naadloos een optie om te gebruiken?