Goed parkeren voor bosrit omg Groenekan (in Corona tijden)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Goed parkeren voor bosrit omg Groenekan (in Corona tijden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:47

Ts vraagt dan ook om plekken waar je wél kunt parkeren. Die zullen er vast wel zijn.

Zijn die er niet, dan weet ze ook genoeg. Vragen staat vrij.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:51

Onali schreef:
Ineke2 schreef:
Nog steeds zijn dat aannames Onali, fijne dag gewenst :wave:

De plekken zijn afgesloten omdat er ( voornamelijk in de weekenden) teveel mensen naar toe kwamen. Niet omdat je er helemaal niet meer mag zijn.

Het wordt bij ons ontmoedigt om te komen.
Woon je in deze omgeving dan ben je van harte welkom, moet je met de auto komen dan nee blijf thuis en doe een rondje in je eigen omgeving.

Het maakt dus niks uit of je er een trailer aan hebt zitten, je bent niet welkom.
En veel succes met het verzetten van ineen gelinkte hekken als je toch zo koppig bent.

Het wordt ontmoedigt, het is dus niet verboden.
Dat zijn twee verschillende dingen en je spreekt dus jezelf tegen.

Ook als je uit de omgeving van een natuurgebied komt wordt het afgeraden daar met z'n alle naar toe te gaan, dat geldt niet alleen voor mensen die van "buitenaf" komen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:30

En toch krijg je een boete als je hekken aan de kant zet en je auto/ combinatie parkeert of je auto parkeert in de berm.
Het ontmoedigen is meer voor mensen die overal schijt aan hebbem en dus in de straten gaan parkeren van de bewoners.

Het is toch gewoon asociaal als jij denkt ik mag wel, de anderen niet en de hekken aan de kant zet zodat jij daar kan gaan parkeren.

Zien jullie dat echt niet? De parkeerplaatsen zijn niet voor niets afgezet.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:38

Ik had het niet over hekken aan de kant zetten, dat is een heel ander verhaal.

Als bewoner ben je net zo min welkom in het natuurgebied als iemand die van 'buitenaf' komt. Heeft geen reet met auto's te maken.
Precies wat jij zegt, waarom ben je als bewoner niet associaal als je vind dat jij wel welkom bent en iemand vanuit een andere wijk niet? Ben je dan immuun ofzo als je daar woont en is het natuurgebied van jou?

Ik zeg niet dat we met z'n alle moeten gaan, wat
ik betreft mag er voorlopig geen enkel mens een natuurgebied in. Maar jou gedachtegang van "alleen de bewoners mogen er komen" vind ik net zo asociaal.
Ik ben zelf degene die die boetes uit mag/gaat delen, maar een groep uit de wijk die in een natuurgebied gaat chillen krijgt van mij precies dezelfde boete als iemand die met de auto gekomen is en gewoon ergens netjes in een wijk geparkeerd heeft.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:50

Waar zegt Ts of andere mensen dat ze de hekken aan de kant gaan zetten of afzetting open maken etc... dan?

Er word gevraagd naar waar je nu juist wel kunt parkeren zodat ze met haar paard kan buitenrijden in het bos.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:51

Omdat lokale mensen niet met de auto komen bliksemflits.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:58

Onali schreef:

En zonder auto ben je net zo min welkom in dat natuurgebied. Daar gaat het om namelijk, dat mensen daar niet met n z'n alle gaan chillen. Heeft weinig te maken met of je met de auto moet komen of dat je lopend komt.
Als de hele wijk lopend komt en daar gaat wandelen krijgen ze precies dezelfde boete namelijk

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:00

bliksemflits schreef:
Onali schreef:

En zonder auto ben je net zo min welkom in dat natuurgebied. Daar gaat het om namelijk, dat mensen daar niet met n z'n alle gaan chillen. Heeft weinig te maken met of je met de auto moet komen of dat je lopend komt.

Zucht.

Website Utrechtse Heuvelrug en noodverordening:

3 april 14.55 uur
Gemeente Utrechtse Heuvelrug sluit parkeerterreinen in de natuur af
De burgemeester van Utrechtse Heuvelrug heeft besloten met ingang van zaterdag 4 april de parkeerterreinen in de bossen en bij natuurgebieden in Amerongen, Leersum, Doorn, Driebergen en Maarn af te sluiten. Hiervoor is gekozen om te voorkomen dat het te druk wordt in de bos- en natuurgebieden. Het doel is dat iedereen zich houdt aan de 1,5 meter afstand en dat lukt niet op parkeerterreinen.

De afsluiting geldt tot nader order op alle dagen van de week. Met tekstborden, via sociale media worden bezoekers geïnformeerd over de afsluitingen. Op de drukste locaties worden ook verkeersregelaars ingezet. Daarnaast zijn er diverse BOA’s actief die automobilisten kunnen aanspreken en indien nodig bekeuren. De parkeerplaatsen zijn met hekken afgezet. Automobilisten die de hekken opzij schuiven en toch parkeren, krijgen een boete.

Loco-burgemeester Gerrit Boonzaaijer: “Het is belangrijk dat we ons allemaal houden aan de maatregelen en zoveel mogelijk thuisblijven. Het wordt de komende week prachtig weer, maar het is niet de bedoeling dat we met z’n allen daarvan gaan genieten in onze natuurgebieden. Want dan is die 1,5 meter afstand niet vol te houden. Blijf thuis, geniet in je tuin of op je balkon van de zon, en haal die frisse neus lopend of fietsend in je eigen omgeving. Alleen samen krijgen we corona onder controle.”

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:05

Je mag nog steeds gewoon natuurgebieden in. Het wordt ontmoedigd om daarvoor in de auto te stappen, vandaar dat parkeerplaatsen zijn gesloten. Zie hierboven.

Zolang je je aan de regels houdt mag je echter nog steeds gewoon naar buiten en óók het bos in. Dus afstand houden en niet met meer dan 3 personen (tenzij je tot hetzelfde gezin behoort). Dus een gezin met 7 kinderen uit de bible belt mag rustig het bos in.
En als uit een hele wijk 10, 20 of 30 gezinnen van tussen de 4 en veel personen gaan wandelen en afstand houden, wordt er niets beboet, want dat is gewoon toegestaan.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:05

Is er geen bokker in de regio met een eigen terrein die zin heeft in een ritje?

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:14

Onali schreef:
Gelukkig hebben de MTB-ers wel gezond verstand, dit in tegenstelling tot veel bokkers ruiters.
Nou, hier niet hoor. Hierachter in het bos is het bij wijze van spreken dringen geblazen voor de mountainbikers. Ik zie dagelijks maar 1 amazone die vanaf haar huis een ommetje maakt in ‘ons’ bos, tegenover minstens 10 mb’ers. Weekend of doordeweeks maakt weinig uit.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:18

Kun je in woonwijk De Leyen in Bilthoven niet ergens parkeren?

Toen ik er nog woonde kon je daar over het algemeen heel makkelijk je combinatie kwijt langs de weg en dan zo het bos in rijden. Is aansluitend aan Groenekan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:32

Je gaat toch niet midden in een woonwijk je paard uitladen en je buitenrit starten :? Of ligt dat aan mij dat ik dat heel gek vind.

Ik zou niet weten waar je kan parkeren, hier is alles (met een reden) afgesloten. Kan je niet gewoon in je eigen omgeving rijden? Het lijkt me erg onverstandig om nu overal maar te gaan rijden.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:35

Ik kom zelf uit deze omgeving en kan er ook lopend heen, dus dit hoef je voor mij niet te delen.

'Maar laat maar Onali, het zoveel mogelijk thuisblijven zit er ook niet in bij jou blijkbaar. "Blijf thuis, geniet in je tuin of op je balkon van de zon." Precies wat er staat.
Ga lekker met de hele wijk in het bos wandelen want jij hebt geen auto nodig om daar te komen. Als iedereen zo gaat denken is het straks nog hardstikke druk, kijk maar naar de parken afgelopen weken...
Maar enjoy zou ik zeggen! Van mij mogen die natuurgebieden gewoon volledig afgesloten worden, paar weken geen mensen erin is niks mis mee.

Ik ga het hierbij laten, geniet van het weer allemaal ;)

elin2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 13:13

Gooi er maar een slotje op. Bedankt!