Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
dorothea schreef:Over de wei: niets liever dan dat, maar hij zal volledig uit z’n plaatje gaan en daar ben ik erg bang voor. Pees weer naar de gallemiezer. Is namelijk een keer gebeurd aan het begin van z’n herstel (wandelen in de binnenbak) en daardoor is de pees slechter geworden dan toen we begonnen.
Hem kennende gebeurt dat weer. Een stuk wei afzetten is geen optie (pensionstal). Longeren is evenmin een optie (kleine kraal in combi met heel hard rennen). Grondwerk geprobeerd maar ontzettend last van m’n schouder gekregen (oorzaak probleem?) dus er blijft niet zo veel over
dorothea schreef:Grondwerk geprobeerd maar ontzettend last van m’n schouder gekregen (oorzaak probleem?) dus er blijft niet zo veel over
dorothea schreef:Over de wei: niets liever dan dat, maar hij zal volledig uit z’n plaatje gaan en daar ben ik erg bang voor. Pees weer naar de gallemiezer. Is namelijk een keer gebeurd aan het begin van z’n herstel (wandelen in de binnenbak) en daardoor is de pees slechter geworden dan toen we begonnen.
Hem kennende gebeurt dat weer. Een stuk wei afzetten is geen optie (pensionstal). Longeren is evenmin een optie (kleine kraal in combi met heel hard rennen). Grondwerk geprobeerd maar ontzettend last van m’n schouder gekregen (oorzaak probleem?) dus er blijft niet zo veel over
gr_roos schreef:dorothea schreef:Grondwerk geprobeerd maar ontzettend last van m’n schouder gekregen (oorzaak probleem?) dus er blijft niet zo veel over
Heb je hier les in gehad? Ik heb een hele slechte schouder, maar ook een hele fijne instructrice die me een spoedcursus grondwerk / werken aan de hand heeft gegeven (ik was er nooit in geïnteresseerd). Zij heeft me juist heel veel tips gegeven hoe ik dingen anders kan oplossen en daardoor mijn schouder niet belast. Ik kan mijn rechterarm niet te hoog en niet te ver van mijn lijf af houden.
Als ik het volgens de boekjes/ filmpjes moet doen dan loop ik binnen 3 dagen in de ziektewet.
wilmatj schreef:Maar als hij zo aan de ren gaat overal, dan is het denk ik verstandig vanaf stap 1 les te nemen. Dan pak je het gelijk vanaf het begin goed aan en dan krijg je gelijk tips.
Gini schreef:Een paard moet ook maar 1 keer uit de stekker gaan om het helemaal mis te laten lopen. Nee, ik snap wel dat TS hiervoor huivert, zeker bij een peesblessure. Mijn paard is ook zo, zelfs een klein afgesloten stukje gras langs haar kuddevriendjes en alsnog ging ze continu heftig doen. Sommige paarden moet je echt voor zichzelf beschermen.
Mirranda schreef:Kon een paard je maar vertellen wat er dwars zit he.
Hier ook een jonge merrie van mijn vriendin die ook t/m L2 mooie punten reed maar toch altijd het gevoel had dat haar paard het niet kon. Met name dan buigen, ze bleef vrij scheef. Meerdere keren in training ergens gestaan, Manueel behandeld, holistisch, foo's van rug gemaakt toen ze na een nieuw zadel enorm staakgedrag liet zien.
En dan nu, onlangs nogmaals naar kliniek en na inwendige echo bleek er op 3 plaatsen spondylose en artrose te zitten. Vrijwel zeker door jeugd trauma.
6 jaar en klaar. Nu happy weidepaard, maar ook zo'n gevalletje "er is iets maar kan mijn vinger er niet op leggen" .
Misschien toch een idee om medisch te laten onderzoeken in de kliniek. Zij is bij de Lingehoeve geweest.
Heel veel succes, hoop dat je hier wat aan hebt.
dorothea schreef:Heleennn schreef:Akkoord, maar ik krijg uit de OP heel erg de indruk dat TS eigenlijk geen goed oog meer heeft op een goed herstel
Ben je nou serieus??
dorothea schreef:gr_roos schreef:[quote="dorothea"
Grondwerk geprobeerd maar ontzettend last van m’n schouder gekregen (oorzaak probleem?) dus er blijft niet zo veel over
[/quote
Heb je hier les in gehad? Ik heb een hele slechte schouder, maar ook een hele fijne instructrice die me een spoedcursus grondwerk / werken aan de hand heeft gegeven (ik was er nooit in geïnteresseerd). Zij heeft me juist heel veel tips gegeven hoe ik dingen anders kan oplossen en daardoor mijn schouder niet belast. Ik kan mijn rechterarm niet te hoog en niet te ver van mijn lijf af houden.
Als ik het volgens de boekjes/ filmpjes moet doen dan loop ik binnen 3 dagen in de ziektewet.
Ik heb een paar lessen gehad, maar door last van schouder en de angst dat hij weer zou losbreken hiermee gestopt. En momenteel mogen er geen instructeurs van buitenaf op stal komen.
Mindim schreef:Ik ga nu iets zeggen wat akelig kan overkomen, maar wat niet akelig is bedoeld. Ik zie dat je een hoop wijt aan je paard, alle hulp en diensten zijn komen kijken of er met hem niet iets mis is, dus daar begrijp ik uit dat je het probleem bij het paard legt.
Maar wat is jou bijdrage in het verhaal, je hebt er geen lol meer in, dit werkt niet, dat werkt niet, ook dat heeft een impact. Kijk ook naar je eigen bijdrage in het verhaal, het kan nooit enkel aan het paard liggen. Wat kan jij bijdragen zodat het voor je paard ook weer leuk wordt.
Tieneke schreef:Misschien is je paard mentaal helemaal dus opgedraaid door het continue binnen staan en is het een optie om in overleg met de dierenarts toch voor een oplossing op dat vlak te gaan.
_Penotti schreef:Als die instructrice hem rijd, loopt hij dan wel netjes?
Als hij dan fijn loopt kun je eigenlijk wel uitsluiten dat er iets medisch is.
Dan ga ik er wel vanuit dat de instructrice eerlijk rijd en hem niet door de pijn heen schopt, want dan gaat het niet op natuurlijk.