Trailer om buitenritjes te maken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blussem

Re: Trailer om buitenritjes te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:12

Ik gebruik de trailer eens in 3 weken.
Btw als je trailer elke week moet gebruiken om in bos te kunnen rijden dan zou ik als ik jou was eerst na gaan wat je dit aan brandstof en tijd kost. Want kan zomaar zijn dat je uiteindelijk goedkoper uit bent om paard ergens te stallen waar je wel direct het bos in kan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 06:11

Ik ga normaal gesproken wekelijks naar verenigingsles met mijn trailer en ongeveer 1x per 2 weken ergens anders buitenrijden dan gewoon vanaf stal de Veluwezoom op (nu staat m'n trailer al een maand stil, maar komt allemaal wel weer).

Ik zadel meestal op na 't uitladen, alleen naar les wil ik 'm er wel eens gezadeld inzetten, met name als 't regent. Maar dat is maar een ritje van nog geen kwartier.
Bij ritten langer dan dat zadel ik echt pas op na uitladen.

Ik heb altijd een tasje borstels in m'n auto liggen met een reservehalster en touw.
En ik heb een bezem en mestboy voor in m'n trailer bevestigd en een gevuld hooinet.

Voor een bosrit gaat er ook altijd een emmer water met deksel mee en een emmer met wat voer (meestal met wat geweekte pulp als basis).
Na 't rijden mag hij dan even rustig eten voor die de trailer weer op gaat mee naar huis.

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 07:20

Ik gebruik de trailer vooral voor buitenritten, tot wel vier keer per week. Mijn paarden staan opgezadeld in de trailer. Heb in m'n bus inklapbare zadelsteunen, borstels en hoevenkrabber. Ook staat er standaard spul tegen vliegen en teken.

Ik gebruik vaak dezelfde parkeerplaats om te starten. Dat vinden de paarden fijn, soort "oh we zijn hier".

Het kiezen van een goede parkeerplaats en een goede plek op de parkeerplaats is hier belangrijk. Op drukkere parkeerplaatsen zetten mensen soms je combinatie klem. Dan krijg je je paard niet meer in de trailer, of kan je de draai uit de parkeerplaats niet maken. Heel onhandig als je alleen bent.

Zorg voor een rustige parkeerplaats en ruimte om je trailer en auto

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:04

Voordat ik op m'n huidige stal stond, aan de Veluwe, had ik een trailer gekocht om dressuur te rijden maar kwam vaker in het bos terecht. Ik zorgde voor een goede parkeerplaats en zadelde in de trailer op. Zo kon ik lekker het bos in. Nu staat de trailer vooral stil omdat ik lopend het bos in kan inmiddels.

Idd wat Wicky zegt: sommigen zetten je trailer klem, ik laat dus altijd de klep open (met m'n spullen eruit) zodat mensen een klein beetje nadenken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:09

Ja klem zetten zal ook een ding zijn ja... dan kom je zuur terug van je rit..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 21:11

Ja ik ga regelmatig met de trailer op pad om buitenritjes te maken. Variërend van 1x per maand tot 3x per week (in vakanties). We wonen hier wel echt bijna naast het bos (bosje) maar ik vind het onwijs leuk om regelmatig in vreemde omgeving te rijden.

Ik maak van te voren een route op Ruiterenenmennen.nl en download deze naar mijn horloge. Zo hoef ik tijdens de rit alleen maar het "lijntje" te volgen. Meestal zijn mijn ritten tussen de 15-20km, ik heb niet zo'n snelle paardjes en vind het fijn om lekker rustig aan te doen. Mijn favoriete locaties zijn de Veluwe (Ede), Posbank en de Stippelberg vooral omdat het heel dichtbij is.

Zadelen doe ik altijd op locatie, ik zet mijn paard vast aan de trailer. Laden kan ik inmiddels zelf (je gelooft niet dat ik een jaar geleden haar niet eens op de trailer kreeg, zelfs niet met hulp...). Ik neem altijd hooi mee en 4-6 grote 1.5 liter flessen water, een emmer om de paarden uit te laten drinken. En niet te vergeten een slot om de trailer ook op slot te zetten. Bij langere buitenritten of ritten in vreemde omgeving neem ik altijd zadeltasjes mee met een reserve touwteugel, opvouwbare hoevenkrabber, flesje water, iets te eten, wat contant geld en zonnebrand indien nodig. Een klein EHBO setje en zakmes ontbreken nog maar zouden eigenlijk ook mee moeten.

De tip hierboven van een goede parkeerplaats is wel erg belangrijk. Niets is zo vervelend als ingeparkeerd staan en als je alleen bent kan dat knap lastig zijn. Ik heb mijn paard wel eens schuin moeten laden terwijl de mensen van de geparkeerde auto achter mij aan het toekijken waren :') :')

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 21:23

Ik ga bijna wekelijks op pad :D
Gooi spullen in de trailer, paard erin en hop op pad. Ik kijk altijd van tevoren goed waar ik ga parkeren. Ook plan ik mijn route vaak via ruiterenenmennen.nl voor als ik het gebied nog niet ken. Poets en zadel op als ik op de parkeerplaats ben, ben altijd alleen op pad en paardlief is de rust zelve. Heb een zadeltas mee waar ik drinken in doe, broodje, autosleutel, IDkaart en vaak de bevestiging van penning/vergunning om ergens te mogen rijden.
Paard heeft een hooizak in de trailer, water neem ik niet mee, dat pakt ze ook niet op vreemd terrein.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 21:43

Anoniem schreef:
Zijn hier mensen die met regelmaat hun trailer pakken voor een buitenrit?
Dit bijvoorbeeld om eens ergens anders te rijden, of omdat je wat ver van een mooie locatie zit...
Hoe vaak gaan jullie?
Zadelen jullie op aan de trailer of zet je je paard al gezadeld klaar?
Tips om dingen mee te nemen, zaken om aan te denken...?

Ik vraag dit omdat ik me aan het oriënteren ben of ik in de nabije toekomst een trailer wil aanschaffen.
Verhuis van regio met mijn paard, wat betekent dat ik voor mooi ( Veluwe) buitenrijden een trailer zou moeten pakken..

Ik pak voor het bos wekelijks de trailer. Die van mijn heeft op de trailer zijn hoofdstel al om, maar zijn zadel nog niet op.

Dit heeft met zaken uit het verleden te maken. Doe waar je je goed bij voelt.