Gezocht: advies trailer kopen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:26

Yaffie schreef:
Huren lukt niet, omdat de trailer dan nog te zwaar is in combi met mijn zware auto. Ik wou dus een trailer kopen om die dan terug te laten keuren. Ik heb namelijk geen zwaar paard.

Houd er rekening mee dat de RDW dat nu niet doet. Motor van mijn zoon moet omgekeurd worden van Duits naar Nederlands kenteken en dat kan ook niet omdat de keuringsstations gesloten zijn.
Alleen open voor cruciale keuringen

Yaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 11:48

kiki1976 schreef:
Yaffie schreef:
Huren lukt niet, omdat de trailer dan nog te zwaar is in combi met mijn zware auto. Ik wou dus een trailer kopen om die dan terug te laten keuren. Ik heb namelijk geen zwaar paard.

Houd er rekening mee dat de RDW dat nu niet doet. Motor van mijn zoon moet omgekeurd worden van Duits naar Nederlands kenteken en dat kan ook niet omdat de keuringsstations gesloten zijn.

Dankjewel voor de tip. Ik heb begrepen van het rdw dat de trailer niet op de weegbrug hoeft, maar dat ik alleen papier hoef aan te leveren. Ik ga er een beetje vanuit dat ze dat nog wel doen, aangezien het alleen een administratieve taak is?

Flicka12

Re: Gezocht: advies trailer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:22

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:30

Ik heb je een pb gestuurd, enorm goede ervaring met Brouwer uit Steenwijk.

Yaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 17:25

Flicka12 schreef:
https://www.bosgra.nl/occasions/occasio ... n-uno-2019 Misschien is dit iets? Betrouwbaar bedrijf met kundige mensen, ik heb hier mijn trailer in onderhoud. En zit in het noorden van het land.

Thnx voor de tip.

Ik ben voorzien nu van een trailer die helemaal voldoet aan mijn eisen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:47

@Yaffie,
Ga eens langs een trailer verkoper langs. Mijn ervaring is dat gauw zo 1.000,- van de prijs af kan bij een nieuwe trailer.

Baleno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 03:57

Yaffie schreef:
Flicka12 schreef:
https://www.bosgra.nl/occasions/occasio ... n-uno-2019 Misschien is dit iets? Betrouwbaar bedrijf met kundige mensen, ik heb hier mijn trailer in onderhoud. En zit in het noorden van het land.

Thnx voor de tip.

Ik ben voorzien nu van een trailer die helemaal voldoet aan mijn eisen.

fijn om te horen! :) :)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 04:26

kiki1976 schreef:

Wijzigen van de toegestane maximum massa kan gewoon via een formulier, deze vind je op de website van het RDW.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 06:45

Paarden mensen: we geven bakken met geld aan onze hobby uit, maar wanneer we de weg op gaan met ons meest kostbare bezit waar mensen langs je heen scheuren met soms snelheden van wel meer dan 150 km/h beknibbelen we op van alles wat ten koste mag gaan van de veiligheid. Onbegrijpelijk.

Doe het goed of doe het niet. Haal je BE en koop een degelijke trailer met een goede wegligging en waarin je paard niet kapot gaat als het een keer over de kop slaat.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 06:48

Paardenmensen maken ook snel een drama als het om trailers gaat. Wees nuchter en gebruik je verstand, dan zijn er zat prima trailers voor een normale prijs, en je hoeft echt niet per se je E rijbewijs te halen. Dat maakt het ook allemaal nodeloos ingewikkeld.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 06:50

LiselotZorro schreef:
Paarden mensen: we geven bakken met geld aan onze hobby uit, maar wanneer we de weg op gaan met ons meest kostbare bezit waar mensen langs je heen scheuren met soms snelheden van wel meer dan 150 km/h beknibbelen we op van alles wat ten koste mag gaan van de veiligheid. Onbegrijpelijk.

Doe het goed of doe het niet. Haal je BE en koop een degelijke trailer met een goede wegligging en waarin je paard niet kapot gaat als het een keer over de kop slaat.

Maar hoe vaak ligt er een trailer ondersteboven?

Als je dan echt zo begaan bent, haal je C-rijbewijs en koop een flinke vrachtwagen.
Dat gedoe met trailers is echt gepruts in de marge.....

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 06:55

Hopelijk nooit! Maar toch elk jaar wel een paar en dan ben ik blij niet het type trailer te hebben waar het volledige dak van verdwenen is.

Een vrachtwagen is al helemaal mooi inderdaad.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 07:53

Wij hebben ook super goede ervaring met Berend Brouwer uit Steenwijk!

Lekkere spotane babbel, maar een eerlijke vent.

Wij hebben altijd goede zaken met hem kunnen doen, vorig jaar een nieuwe bij hem gekocht!

We hadden 1 of andere koekebakker in Witharen gevonden, maar daar zie je ons nooooooit meer, wat een enorme prutser was dat!

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:13

Wel echt op de weegbrug zetten ja, trailers wegen snel meer dan op papier staat!

Zelf heb ik een aluminium trailer (voor jou te zwaar, ifor williams met vooruitloop maar je rijdt er niks aan af iig haha). Hiervoor wel eens de houten Atec van een stalgenoot geleend, die vond ik echt super licht en ook fijn achter de auto hangen.