Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:Cioccolato schreef:Google er eens op, zou ik zeggen.
gedaan,maar kan niks vinden?
ben wel benieuwd wat dat is.
Blussem schreef:Zo lang voorzichtig doen en één van twee onvruchtbaar is dan is toch allemaal prima.
Want waarom zal seksualiteit alleen iets bestemd zijn voor mensen? Ook dieren hebben gevoelens.
Blussem schreef:Zo lang voorzichtig doen en één van twee onvruchtbaar is dan is toch allemaal prima.
Want waarom zal seksualiteit alleen iets bestemd zijn voor mensen? Ook dieren hebben gevoelens.
Blussem schreef:Daar hebben die van mij geen last van en ijzers hebben ze niet. Erxtra gespierd achterhand is niks mis mee.
Als zo problematisch was dan waren ze in de natuur ook allang uitgestorven
Sterker nog bij mensen komen geslacht ziektes juist veel meer voor dan bij paarden.
eilleen333 schreef:Onze ruin is op 1,5 gecastreerd. Inmiddels is hij 22 en woont al 14 jaar samen met mijn merrie. Zo nu en dan zie ik dat er gedekt is (super schone pielemuis). Mijn merrie is gek op hem, best friends for life. Dus ik heb ze altijd laten lopen en neem het risico op bv een baarmoeder ontsteking er bij.
Scheelt dat beide paarden van ons zelf zijn, dus alle risico’s zijn ook voor ons zelf. Maar ik vind het zo sneu om ze uit elkaar te halen. Vond ik altijd al.
Ze staan nu in totaal met de ruin met 4 eigen merries, en dat gaat hartstikke goed. Wel af en toe dekken.
Hebben een paar dagen een jonge hengst op stal gehad. De ruin was kapot, want die moest zijn mannelijkheid laten zien door voor de neus van het hengstje alle merries aan de lopende band te dekken![]()
Hengstje bleek meer hengst dan verwacht, dus die is vrij snel vertrokken. Maar die ruin was er maar wat druk mee!
Jessix schreef:eilleen333 schreef:Onze ruin is op 1,5 gecastreerd. Inmiddels is hij 22 en woont al 14 jaar samen met mijn merrie. Zo nu en dan zie ik dat er gedekt is (super schone pielemuis). Mijn merrie is gek op hem, best friends for life. Dus ik heb ze altijd laten lopen en neem het risico op bv een baarmoeder ontsteking er bij.
Scheelt dat beide paarden van ons zelf zijn, dus alle risico’s zijn ook voor ons zelf. Maar ik vind het zo sneu om ze uit elkaar te halen. Vond ik altijd al.
Ze staan nu in totaal met de ruin met 4 eigen merries, en dat gaat hartstikke goed. Wel af en toe dekken.
Hebben een paar dagen een jonge hengst op stal gehad. De ruin was kapot, want die moest zijn mannelijkheid laten zien door voor de neus van het hengstje alle merries aan de lopende band te dekken![]()
Hengstje bleek meer hengst dan verwacht, dus die is vrij snel vertrokken. Maar die ruin was er maar wat druk mee!
Als je zelf eigenaar bent van de ruin en de merries dan zou ik het ook gewoon laten mits ze het allemaal leuk vinden natuurlijk.