Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Eilish schreef:Ik zou het ook vervelend vinden als je met een paard/pony zou wandelen in een hondenlosloopgebied en ik mijn hond moet aanlijnen. Dat is dan juist de enige plek waar ze los mogen. Kan je echt niet ergens anders wandelen? Langs de weg oid?
Eilish schreef:Ik zou het ook vervelend vinden als je met een paard/pony zou wandelen in een hondenlosloopgebied en ik mijn hond moet aanlijnen. Dat is dan juist de enige plek waar ze los mogen. Kan je echt niet ergens anders wandelen? Langs de weg oid?
MarritdeG schreef:Mensen kunnen hun hond toch gewoon even bij zich roepen als ze een paard zien? Ik begrijp niet zo goed waarom dat heel vervelend is. Langs de weg lopen is ook met paarden helemaal niet zo prettig.
MarritdeG schreef:Mensen kunnen hun hond toch gewoon even bij zich roepen als ze een paard zien? Ik begrijp niet zo goed waarom dat heel vervelend is. Langs de weg lopen is ook met paarden helemaal niet zo prettig.
Poekkie schreef:Geen idee over nl,
Maar in belgie wordt een pony gezien als huisdier en een paard als vee. Dus wandelen met pony staat gelijk aan wandelen met hond of kat, maar wandelen met paard niet.
Isabel schreef:Mijn hond gaat heeeel slecht met paarden, dus als ik er opeens drie tegenkwam in een HONDEN losloopgebied zou ik ook not amused zijn.
essie_blue schreef:MarritdeG schreef:Mensen kunnen hun hond toch gewoon even bij zich roepen als ze een paard zien? Ik begrijp niet zo goed waarom dat heel vervelend is. Langs de weg lopen is ook met paarden helemaal niet zo prettig.
Nou inderdaad..
Hier lopen de ruiterpaden door het hondenlosloopgebied heen. Hoe vaak ik hier wel niet een grote mond heb gekregen. Terwijl mijn paarden prima onder controle waren maar mensen hun hond totaal niet onder appel hadden. Als het goed is staat er ook op de borden dat honden los mogen lopen, mits onder appel. Hondeneigenaren denken soms echt dat het hele bos van hun is
AnnickT schreef:Nogmaals, het "losloopgebied" is een pad om een plas water heen, zowat in een woonwijk. Dus geen apart gebied of iets dergelijks. Daarbuiten loopt een fietspad. Waar dus de meeste honden ook al loslopen en ik deze mensen eerst tegenkwam.
Daarnaast: ik sta open voor een gesprek. Mijn hond kan ook niet met andere honden, dit zeg ik dan gewoon. Als iemand een probleem heeft met de pony's hoor ik dat graag op een fatsoenlijke manier.
Poekkie schreef:Ik begrijp al die meningen niet met 'ik zou not amused zijn'.
Als TS daar mag lopen, mag ze daar toch gewoon lopen.
Net zoals dat ruiters not amused zouden zijn als ze iemand met een shet aan de hand op een ruiterpad tegenkomen of als fietsers voor haar moeten uitwijken op het fietspad. Als ze niets mis doet, schik je je toch gewoon? En als jou hond op een pony springt, veronderstel ik dat ze meestal ook niet zomaar zonder agressie langs de andere honden lopen en je daar eigelijk niet echt op je plek bent?
Echt waar... sommige hondeneigenaars
beatje schreef:AnnickT schreef:Nogmaals, het "losloopgebied" is een pad om een plas water heen, zowat in een woonwijk. Dus geen apart gebied of iets dergelijks. Daarbuiten loopt een fietspad. Waar dus de meeste honden ook al loslopen en ik deze mensen eerst tegenkwam.
Daarnaast: ik sta open voor een gesprek. Mijn hond kan ook niet met andere honden, dit zeg ik dan gewoon. Als iemand een probleem heeft met de pony's hoor ik dat graag op een fatsoenlijke manier.
Persoonlijk zou ik zelf niet in een park gaan wandelen met paarden. Ik lees woonwijk ,niet groot,losloopgebied. Klinkt mij niet als ideale combinatie om met pony's te gaan wandelen. Heb je geen andere mogelijkheden?
duikpaardje schreef:Waarom loop je niet 1 voor 1 met ze ? Kan me goed voorstellen dat als je niks met paarden hebt en je ziet 1 iemand er met 3 lopen dit best intimiderend kan zijn.
dan kan je ook gewoon langs het fietspad en ben je minder tot last voor de andere weggebruikers.
Sjong schreef:Poekkie schreef:Ik begrijp al die meningen niet met 'ik zou not amused zijn'.
Als TS daar mag lopen, mag ze daar toch gewoon lopen.
Net zoals dat ruiters not amused zouden zijn als ze iemand met een shet aan de hand op een ruiterpad tegenkomen of als fietsers voor haar moeten uitwijken op het fietspad. Als ze niets mis doet, schik je je toch gewoon? En als jou hond op een pony springt, veronderstel ik dat ze meestal ook niet zomaar zonder agressie langs de andere honden lopen en je daar eigelijk niet echt op je plek bent?
Echt waar... sommige hondeneigenaars
Maar ze mag er dus misschien niet komen..... Mijn hond reageert op niks behalve op paarden. Niet op andere honden, niet op kinderen, en ook niet op herten, reeen of konijnen. Ze wil ze overigens ook niet afmaken maar er wel achteraan jagen. Het kan dus wel..