Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
LeenArnhem schreef:Wat in mij nog afvroeg, kan een paard een gebeurtenis koppelen aan mij? Bijv. Als ze mij ziet hoort en ruikt dat ze bang wordt. Of zit het echt tussen mijn oren en veroorzaak ik het gedrag met mijn afwachtige angstige benadering?
Ballard_L schreef:Wat zegt de eigenaar van het paard? Kan die je er niet bij helpen?
Hoe koeler ik blijf, hoe sneller hij weer oke is met de situatie. Blijf een rustige consequente leider.
Het vertrouwen van mij groeid weer. Het enige wat nog niet lukt is het halster omdoen in stal. Ze kijkt mij aan met de oren in de nek, loopt achteruit. Soms trapt ze. Ze gaat steeds verder achteruit lopen. Morgen ga ik dit oefenen, door niet 1 seconde af te wachten meteen op haar af lopen. Niet naar haar hoofd kijken. Naast haar schouder staan en het halster om doen. Ik heb al enkele mensen van stal gevraagd om hulp, iedereen krijgt met gemak het halster om... Conclusie ze voelt mijn spanning. Gek dat ik dit nog moeilijk vindt...