Goede waterdichte regendekens (shetland)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 08:04

BregtjeK schreef:
Ik wil toch even de noot aan dit topic toevoegen dat het in beginsel echt niet nodig is om een deken op een shetlander te leggen. Een deken kan zelfs averechts werken, het drukt de vacht plat waardoor de pony de warmte minder goed kan vasthouden en de vacht ook sneller doorlekt als het deken toch niet waterdicht is.
Ik begrijp wel dat de TS hier een gerichte en goede vraag stelt, in haar geval relevant (sportpony's als ik het goed zie). Maar er zijn hier ook een hele hoop meelezers, waarvan een deel mogelijk jong en met (verzorg)shetlanders, en om te voorkomen dat die uit 'tut'/ verzorg overwegingen ook een deken op de pony willen leggen, zeg ik doe maar liever niet in normale wintervacht omstandigheden.

Dit geldt imo voor elk paard, niet alleen een Shetlander. In theorie kan elk paard zonder deken. Maar als je scheert, (wedstrijden) rijdt etc. is het ook weer anders.

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:55

Bij mij op stal lopen een paar kleintjes met de deken van Premiere XS Full Neck . Super mooie pas vorm