stokmaat in paspoort pony klopt niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:23

Nou bij deze dan :) op zoek naar een E en meerdere keren bij een D gestaan waarbij het echt niet klopte.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:24

Dan toch maar een meetlatje mee de volgende keer :o

BigOne

Re: stokmaat in paspoort pony klopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:29

Pony gaat door correcte voeding en training zeer waarschijnlijk nog wel 2 cm groeien . Die is natuurlijk met lange hoeven en ijzers eronder gemeten . Nog beetje stress voor die vreemde kerel met stok er naast en hoppa , 146. Niet al te druk maken en genieten van zijn karakter .

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:05

Wat vervelend dat de metingen niet kloppen!
Wat betreft de grote zal ik mij niet al te druk over maken.
Wij kochten een 4 jarige d pony voor onze dochter, die was toen 142, vonden we ook aan de kleine kant maar ja dochter wilde alleen hem.
Jaar er op (5jaar) gemeten 142,5 wij dachten nog dat schiet niet op.
Met 6 jaar ineens 1.44 blij blij.
Met 7 jaar niks erbij en verkocht
Bij nieuwe eigenaar opnieuw gemeten met 8 jaar, en jahoor inmiddels toch de 1.46 aangetikt, daarna niet meer gemeten omdat het niet meer hoeft.
Pony is goed verkocht ondanks dat hij niet zo super groot was, hij is super braaf, m1 dressuur en M springen en das het belangrijkste Braaf zijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:10

Het gaat denk ik meer om het feit er duidelijk fraude in het spel is als er een verkeerde maat in het paspoort staat.
TS heeft gezegd tevreden te zijn met de pony op zich.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:19

Er hoeft echt geen sprake te zijn van fraude hoor! Lange hoeven en stress voor de meetstok en wellicht net een cm te veel naar voren en daar heb je zo 3 cm. Ik zie mijn pony letterlijk groeien als ik met die stok aankom :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:24

Kan me niet voorstellen dat de KNHS moeilijk gaat doen over het noteren van de correcte stokmaat, maar het kan idd wel zijn dat de pony opnieuw gemeten moet worden door een tweede meter op aangewezen locatie.

Verder is het natuurlijk nog exact dezelfde pony als vorige week dus zou ik me er niet te druk om maken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:38

Simbaa schreef:
Er hoeft echt geen sprake te zijn van fraude hoor! Lange hoeven en stress voor de meetstok en wellicht net een cm te veel naar voren en daar heb je zo 3 cm. Ik zie mijn pony letterlijk groeien als ik met die stok aankom :)

Tussen de meting van 2018 en nu zit vier centimeter kleiner terwijl je van een pony onder de acht juist kunt verwachten dat hij omhoog gaat.
Uiteraard kunnen er omstandigheden zijn waardoor een pony groter gemeten wordt, maar ik zou me ook achter de oren krabben als er zoveel verschil in zit na twee jaren met een normaal verschil met een pony die groter zou moeten worden.

Maar het blijft dat TS verder tevreden is en dat de maat op zich geen probleem is, maar het verschil tussen de metingen apart gevonden wordt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:50

Zelfs een aantal uren niet drinken zorgt voor een centimeter minder.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 12:43

Lusitana schreef:
Het gaat denk ik meer om het feit er duidelijk fraude in het spel is als er een verkeerde maat in het paspoort staat.
TS heeft gezegd tevreden te zijn met de pony op zich.

Precies. En het is echt geen pony die stress heeft om een meetstok. Juist niet zelfs. Hij heeft 3 jaar bij een NF fokker gestaan en op filmpjes netjes getoilleteerd voor vrijspringen ed. Ik geloof niet in te lange hielen ed. Bovendien mag terugmeten ook niet.
Daarbij kreeg deze meter er echt maar net 1.42 uit. We hebben hem nog een aantal keer verplaatst want de eerste meting was 1,415 net aan zaterdag. Dit was ook op vreemd terrein.

Maar goed, meer dan de verkopers laten weten dat ik er wel van baal (ik kan er verder toch niets mee) kan ik niet. Heb de KNHS een bericht gedaan met de vraag wat nu handig is. De meter zou dit ook doen. Ben benieuwd.

Nogmaals, natuurlijk wordt de pony er niet anders van en hij gaat ook nergens heen. Het is een knappe pony met mooie gangen, leuke papieren maar het allerbelangrijkste; een gouden karakter.
Maar er is wel degelijk verschil in prijs voor een eindemaat D pony of een 1.41/1.42.
Daar baal ik best even van. Dat gevoel gaat vanzelf ook weer over ;)

Update: net bericht dat de knhs het bij de officials neer heeft gelegd. KNHS lijkt het ook niet nodig te vinden; zo'n officiële hermeting te doen, maar wil het toch even overlaten aan de officials. Ben nu zelf ook gewoon benieuwd of het klopt dat je niet mag terugmeten in het paspoort, zoals meter zegt. KNHS twijfelt daar zelf aan.
Laatst bijgewerkt door Koekie73 op 09-03-20 13:06, in het totaal 2 keer bewerkt

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 13:00

Snap het helemaal hoor!