Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Zo kun je je paard voorbereiden op luisteren en ergens in gaan wat hij spannend vind. Dat is eigenlijk gewoon trailerladen
.
ruitje schreef:Hutcherson: Wat je zegt klopt niet en ik vind het ook een beetje onhandig, want als jij niet netjes weggaat waar je nu staat en er loopt iets mis op je nieuwe plek kan je ook niet meer terug.
@TS, trailerladen is niet alleen ' de trailer' he? Kun je deze maand niet oefenen met druk, ruimtes ingaan, grondwerken. Zo kun je je paard voorbereiden op luisteren en ergens in gaan wat hij spannend vind. Dat is eigenlijk gewoon trailerladen
.
Betreft de houding van je stalhouder: Stom, zeker als je stal 2.5 jaar bestaat, zo krijg je een slechte naam en komen klanten ook nooit terug. Is zakelijk niet handig van 'm
Hutcherson schreef:ruitje schreef:Hutcherson: Wat je zegt klopt niet en ik vind het ook een beetje onhandig, want als jij niet netjes weggaat waar je nu staat en er loopt iets mis op je nieuwe plek kan je ook niet meer terug.
@TS, trailerladen is niet alleen ' de trailer' he? Kun je deze maand niet oefenen met druk, ruimtes ingaan, grondwerken. Zo kun je je paard voorbereiden op luisteren en ergens in gaan wat hij spannend vind. Dat is eigenlijk gewoon trailerladen
.
Betreft de houding van je stalhouder: Stom, zeker als je stal 2.5 jaar bestaat, zo krijg je een slechte naam en komen klanten ook nooit terug. Is zakelijk niet handig van 'm
Terug kan sowieso niet. Ik zeg enkel op als alles zeker is. En bovendien heb ik losgelaten dat paard over 8 dagen gaat verhuizen. Ik neem de deadline 1 april aan. Dus we hebben wat meer ademruimte. En ik ga alles op alles zetten om wel netjes en goed afscheid te nemen.
Citaat:Het komt helaas vaker voor dat bij een meningsverschil een staleigenaar zijn klant meteen de deur wijst. De staleigenaar kan echter niet verwachten dat de klant ook per direct vertrekt. Indien er bij het aangaan van de huur geen contract is opgesteld, dan is de staleigenaar toch verplicht een opzegtermijn in acht te nemen. Als het een huurovereenkomst betreft met betrekking tot een onroerende zaak, niet zijnde een woning of bedrijfsruimte, die aangegaan is voor onbepaalde tijd, dan dient er tenminste een opzegtermijn van één maand in acht genomen worden. Deze opzegtermijn geldt voor de opzegging door zowel de staleigenaar als de pensionklant.
Hutcherson schreef:maar je snapt zelf ook wel dat niemand dat gaat doen toch?
Ook op stallen waar ik zwart stond zonder contract. Andere mensen hebben dat op die stallen eigenlijk ook altijd gedaan. Je kan wel eerder weggaan, maar dan moet je dus langer doorbetalen.2Horsies schreef:Ik zal voor eind maart weg zijn, want vervoer is ook geregeld, maar ga wel correct april ook betalen. Zal effe doorbijten zijn in april met de dubbele stal, maar ik weet dat 1 maand opzeg de afspraak is. Ik wil correct en hopelijk zonder problemen vertrekken, dus zal zelf ook correct handelen
Eef_Bam schreef:2Horsies schreef:Ik zal voor eind maart weg zijn, want vervoer is ook geregeld, maar ga wel correct april ook betalen. Zal effe doorbijten zijn in april met de dubbele stal, maar ik weet dat 1 maand opzeg de afspraak is. Ik wil correct en hopelijk zonder problemen vertrekken, dus zal zelf ook correct handelen
Normaal zou ik ook netjes de maand doorbetalen volgens afspraak. Maar in jouw geval zou ik ze eerst netjes vertellen dat je eind april weg gaat. Reageren ze dan zoals je verwacht, door je acuut weg te sturen, dan verhuis je je paard gewoon eind maart en zou ik niets betalen voor april, is dan hun eigen keuze geweest. Reageren ze netjes kan je altijd aangeven dat er toch eerder plek is, je daardoor eind maart weggaat, en april netjes betaald.