Trailer achterklep opzij draaibaar

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 10:11

SillyB schreef:
zijn die trailers dan ook lager @Gloa? dat lijkt wel zo

De oude moddellen zijn even hoog als normale trailers en hebben een klein uitschuifbaar laadklepje.

De nieuwere modellen hebben achterin een drop waardoor je een lage instap krijgt. De achterbenen staan dus een tikje lager dan de voorbenen. Op deze foto kan je het denk ik het beste zien.
Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 10:13

Wij hebben het bij onze Nugent ook.
Sindsdien hebben we nooit meer trammelant met veulens laden. Ik vind het echt ideaal!

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 10:16

Jolien87 schreef:
Hoe moet ik een draaibare achterklep voor mij zien?

Zoals van die ramen die je op kiepstand kan zetten of ""gewoon"" open.

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 10:16

Ethelate schreef:
Ibbel schreef:
Cheval Liberté heeft dat.

Ja en werkt erg handig.

hier ook erg tevreden over :j

rozebadeend

Re: Trailer achterklep opzij draaibaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:29

Die van ons is ook wel echt een stuk lager. Vloer is zeg maar wel gelijk, dus niet zoals Gloa zegt dat die een beetje achterover staat ofzo. Ligt ook wel lekker degelijk op de weg.
Hij is daarbij ook wel echt vrij hoog, hoger als 'standaard' trailers lijkt wel. En in de zadelkamer zit ook echt mega veel ruimte!
Na een week gebruik kregen we nog even onze oude trailer voor een paar dagen te leen (een oud Hotra model) en ik kon me niet meer voorstellen hoe ik het altijd met die kleine zadelkamer heb kunnen doen :+

Het is dit model, op de foto's kan je wel goed zien hoe laag die is.
https://www.wk-eerbeek.nl/occasion-paar ... jaar-2019/

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 07:11

Ja heerlijke trailers, Fautras. Heb er zelf ook een Fautras, een provan. Heel lage instap (heb eventueel een uittrekbaar miniklepje maar die heb ik nog nooit gebruikt) Want elk paard loopt er zo op. en vooraf er weer uit. Lekker veel licht van binnen en het raam in de voorkant vind ik ook heel fijn. Voor mij nooit meer iets anders

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 07:17

Hier zie je hoe laag hij is, mijn kleine Ijslander heeft er geen enkele moeite mee

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 07:24

Bedankt voor dit topic, nooit geweten maar is wel zeer handig

Sloffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 07:54

Goh, het lijkt me inderdaad erg handig. Maar laden paarden dan echt makkelijker?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 07:59

Ik heb echt nog nooit problemen gehad met normaal laden dus daar zou ik het zelf niet specifiek voor doen.
Het lijkt me wel heel handig als je bijv hooi wil laden.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:33

Maar dit is het excuus om mijn man over te halen. wist niet dat het in Nederland ook aanwezig was, ik dacht altijd dat is in America!. Ideaal zo is het ook een functionele kar ipv puur paard gerelateerd!.

Maar de lage instap hoe is dat op verkeersheuvels en hobbels in de weg?.
raakt de achterkant dan de straat niet?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:36

Zo’n draaien aan de trailer lijkt me super handig. Kan me zeker voorstellen dat paarden het minder eng vinden. Alleen het uitladen Achteruit de opstap af lijkt me wat eng voor ze. Hoe hebben jullie ze dat aangeleerd?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:50

Gloa schreef:
SillyB schreef:
zijn die trailers dan ook lager @Gloa? dat lijkt wel zo

De oude moddellen zijn even hoog als normale trailers en hebben een klein uitschuifbaar laadklepje.

De nieuwere modellen hebben achterin een drop waardoor je een lage instap krijgt. De achterbenen staan dus een tikje lager dan de voorbenen. Op deze foto kan je het denk ik het beste zien.
[ [url=m/DOrulu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dit een fautras? Ik heb er eens 1 geleend gehad,maar mijn rijpaard paste er niet in.Ze moest met haar hoofd naar beneden en haar billen konden er daardoor niet in. De instap is lager als een gewone trailer. Ik vond hem heel handig,maar was wel blij dat ik hem geleend had.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:58

Sloffer schreef:
Goh, het lijkt me inderdaad erg handig. Maar laden paarden dan echt makkelijker?

Ja! Hier nooit meer problemen met veulens laden sinds de instap. En die van ons is nog best hoog.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:59

pluisje88 schreef:
Zo’n draaien aan de trailer lijkt me super handig. Kan me zeker voorstellen dat paarden het minder eng vinden. Alleen het uitladen Achteruit de opstap af lijkt me wat eng voor ze. Hoe hebben jullie ze dat aangeleerd?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:02

Niet... Ik heb hem met voorlader :')

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:08

cp112 schreef:
Niet... Ik heb hem met voorlader :')

Haha. Maar ik heb het over een “normale trailer” ifor en fautras zijn veel te zwaar voor gebruik achter een “normale” auto

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:14

Ik heb wel altijd begrepen dat je in een paardentrailer officieel geen andere goederen mag vervoeren als paarden. Op onze afvalstof deden ze daar wel eens op beboeten. Hier zou ik eerst eens officieel naar informeren.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:15

Napie schreef:
Ik heb wel altijd begrepen dat je in een paardentrailer officieel geen andere goederen mag vervoeren als paarden. Op onze afvalstof deden ze daar wel eens op beboeten. Hier zou ik eerst eens officieel naar informeren.

Huh? Nog nooit problemen mee gehad.
Mijn man gebruikt 'm voor het werk met een boot er in.
Ik rij regelmatig naar de stort.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:18

Hier de halve familie mee verhuisd.
We halen er zelf ook vlas mee.
Is dat niet een oude regel, toen er op trailers nog zo'n vee bordje hing (35 jaar geleden of zo)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:19

Even gegoogled maar het klopt idd niet. Je mag alles vervoeren in een paardentrailer.

Alleen andersom niet, je mag een paard alleen vervoeren in een daarvoor ingerichte aanhanger of vrachtwagen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:29

Napie schreef:

Volgens mij is een trailer gewoon een handige grote aanhanger waar je zelf ook in kunt lopen. Wordt net zo vaak gebruikt voor andere dingen dan dat er een paard in staat. Ik heb er nog nooit van gehoord iig.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:30

Ik ben zelf ook wel eens ter controle aangehouden. Ik had hem toevallig toen leeg maar ik moest hem wel openen om dat te laten zien. Ik vervoer er zelf ook alles in. Ga natuurlijk niet een boedelbak huren als ik een trailer voor de deur heb.

Sloffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:30

Ik ben ook echt nog nooit daarop gewezen dat dat niet mag. Wij gebruiken de trailer altijd als hele grote bagage wagen als we naar de camping gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:22

@beatje, dat is een fautras provan. De promax is net een maatje groter.

Mijn trekpaard is 164 en past er prima in. Met schotten erin vind ik hem ook wat krap dus zij staat lekker riant zonder het schot.

De voorlader gebruik ik trouwens niet. Ik heb er zo'n mini zadelkastje aan zitten en dat neemt wel wat ruimte weg in de uitstap. Mijn paard is breed en lomp dus dat gok ik er maar niet op. Zij gaat er achteruit af en dat is geen enkel probleem.