Heel lang haar en wedstrijdknot

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dieseltje09

Re: Heel lang haar en wedstrijdknot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:17

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:19

Ik heb ook erg lang en dik haar en ik vlecht het altijd in en rol het dan zo goed mogelijk op. Een echte goede ronde knot kan ik niet eens maken, want dat past niet onder mijn cap.
Je zou ook van die haar donuts kunnen gebruiken. Bij o.a. de Primark en Kruidvat verkopen ze daar extra grote varianten van, die zijn ook fijn voor mensen met lang haar.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:22

een donut is vaak veel te dik als je ook al dik haar hebt zelf. Ik maakte een 'gewone' knot door gewoon heel lang te blijven draaien, en deed daar een witte 'crunchy' omheen. Zonder netje dus dat paste bij mij ook niet.
Je hebt ook van die knot hulpmiddelen met een ijzerdraadje met stof eromheen bijvoorbeeld waar je je haar dan mee oprolt. zoals: https://www.haarsoires.nl/knotrolband-g ... lvet-zwart
Dat is in mijn ervaring nooit zo strak dat het blijft zitten met rijden

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:22

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:50

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:21

roxiie schreef:
Ik vlecht mij haar strak in, doe dan m’n cap op en draai van die vlecht een knot.
Dat is de enige manier waarop het bij mij blijft zitten en het geen pijn doet.

Wel maak ik het meteen weer los als ik er af stap. Mijn haar komt ook tot over mijn kont.

Hier ook en ik doe het op dezelfde manier. Regelmatig met vlecht gestart trouwens ook en ook nog nooit wat over gehoord. Ik meen dat het haar niet los onder de cap vandaan mag komen, maar eerlijk gezegd kan ik er in de reglementen zo snel niks over vinden.

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:02

Hoihoi, hier iemand die net zoveel haar heeft (gok ik)

Bij mij was het ook altijd een drama (heb het 2weken geleden gedoneerd)!!!
Tot ik de magic donut leerde kennen! in 5 minuten was mijn knot klaar! Bij pptv hebben ze er ooit ene video van gemaakt.

Ik maak een staart zo laag mogelijk. pak meestal een wat uitgerekte elastiek zodat hij er zo vaak omheenkan dat er echt geen ruimte over blijft (dunne elastiek zonder metaal). Dan komt het moeilijkste deel, je schuift de magic donut (als een lineaal) over en onder je haar vanaf je elastiek. ik maak hem dan aan de open kant dicht met een (paarden) elastiekje, je schuift hem ri einde haar (puntjes) rolt hem op en klikt hem om. ik zorg er altijd voor dat ik de laatste 1/4 dat ik hem oprol bijna niet meer red en dan de knot om mijn elastiek kan buigen. op die manier zit hij echt vast en gaat hij geen kant meer op! Met speltjes de laatste haren weg steken en dan past mijn kralen netje er nog net overheen. ik wil niet meer zonder!!

hier een link:
https://www.glitzbysasja.nl/a-56325245/ ... escription

filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=upBhQP1nV6w&t=9s

meer info doe me pb!

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:07

toevoeging^
ik turn zelfs met die knot! Kan hem smorgens in doen en savonds pas turnen of rijden en hij zit nog net zo goed! geen staart, vlecht wat dan ook wat zo lang blijft zitten!

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 09:56

@zamba, dat is dezelfde die ik ook heb gedeeld (alleen heb ik ze van ali express voor 65 cent per stuk)..
ik doe hem bij mijn dochter in zonder eerst een staart te maken, en ook dat blijft stevig zitten!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:05

vroeger was er inderdaad zo'n haarnetje waar je je lange haar in kon hangen, ik kreeg altijd commentaar als daar heb je miss beverstaart weer.... want knotje had bij mij geen enkele zin, dat was 2x hoofd schudden en het was eruit al zater er 100 spelden in, ik maakte altijd vlecht en deed deze dan in het haarnetje rollen

tessaaa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:26

Ik gebruik zelf altijd een donut alleen het enige nadeel wat ik ervan vindt is als hij te hoog zit dat je cap niet goed zit. Laatst zag ik dit filmpje voorbij komen, het gaat dan voornamelijk om de laatste optie: https://www.youtube.com/watch?v=Ao2v_mkd44U