Schichtig met wind

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:35

EVL schreef:
De osteopaat zei van luzerne te geven omdat daar weinig suikers in zitten. Ze zei dat het adrenaline en cortisol gehalte van de pony veel te hoog was.

Ik vind luzerne prima spul, ik geef het zelf ook aan de paarden. Klopt idd, weinig suikers (op voorwaarde dat het luzerne zonder toegevoegde melasse is!) maar wel relatief hoog in eiwit.
Ik voer mijn heethoofden er toch niet te veel van, mijn oud besje daarentegen krijgt een behoorlijke portie.

EVL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 21:39

Lukasje schreef:
EVL schreef:
De osteopaat zei van luzerne te geven omdat daar weinig suikers in zitten. Ze zei dat het adrenaline en cortisol gehalte van de pony veel te hoog was.

Ik vind luzerne prima spul, ik geef het zelf ook aan de paarden. Klopt idd, weinig suikers (op voorwaarde dat het luzerne zonder toegevoegde melasse is!) maar wel relatief hoog in eiwit.
Ik voer mijn heethoofden er toch niet te veel van, mijn oud besje daarentegen krijgt een behoorlijke portie.

Osteopaat zei van 1 schep per dag te geven, ‘s ochtends en ‘s avonds een halve. Het is idd zinder toegevoegde melasse.
Ze krijgt dan ook nog van die koekjes/wafers bij op basis van luzerne.