Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Marije_1997 schreef:Privé grijskenteken heeft geen voordelen. Misschien kom je dan zelfs slechter er uit dan dat je geen grijskenteken neemt.
Rex_Rolfo schreef:Marije_1997 schreef:Privé grijskenteken heeft geen voordelen. Misschien kom je dan zelfs slechter er uit dan dat je geen grijskenteken neemt.
Zeg gewoon niets als je niet weet wat je zegt.
Regelgeving omtrent grijs kenteken staat goed op de site van de belastingdienst. Waarmee Oscar het gras voor mijn voeten heeft weggemaaid. Inclusief die accountant die waarschijnlijk 10/90 omgedraaid heeft
Marije_1997 schreef:Kitty_ schreef:Ik zou in jou geval gewoon prive een auto met grijs kenteken aanschaffen. Je kunt als je op de site van de RDW kijkt zien of een auto geregistreerd staat als " bedrijfsauto"
Doordat je ondernemer bent val je automatisch in het voordelige wegenbelasting tarief, heb je geen bijtelling en mag je voor zakelijke ritten 19ct de kilometer aftrekken.
Privé grijskenteken heeft geen voordelen. Misschien kom je dan zelfs slechter er uit dan dat je geen grijskenteken neemt.
voordelig wegenbelastingtarief en 19 ct de km mag je aftrekken. Geen bijtelling en reparaties kun je deels aftrekken. Marije_1997 schreef:Kitty_ schreef:Ik zou in jou geval gewoon prive een auto met grijs kenteken aanschaffen. Je kunt als je op de site van de RDW kijkt zien of een auto geregistreerd staat als " bedrijfsauto"
Doordat je ondernemer bent val je automatisch in het voordelige wegenbelasting tarief, heb je geen bijtelling en mag je voor zakelijke ritten 19ct de kilometer aftrekken.
Privé grijskenteken heeft geen voordelen. Misschien kom je dan zelfs slechter er uit dan dat je geen grijskenteken neemt.
Kitty_ schreef:cissy schreef:Dat laatste, wie controlleert dat? Voor de wegenbelasting hoef je geen km registratie bij te houden.
Niemand, ook dat staat in de brief van de belastingdienst die je krijgt na registratie bedrijfsauto op jou naam en waar een kvk inschrijving aan is gelinkt. Gaan uit van je eerlijkheid.

Rex_Rolfo schreef:Marije_1997 schreef:Privé grijskenteken heeft geen voordelen. Misschien kom je dan zelfs slechter er uit dan dat je geen grijskenteken neemt.
Zeg gewoon niets als je niet weet wat je zegt.
Regelgeving omtrent grijs kenteken staat goed op de site van de belastingdienst. Waarmee Oscar het gras voor mijn voeten heeft weggemaaid. Inclusief die accountant die waarschijnlijk 10/90 omgedraaid heeft
ikke schreef:Sterker nog: zelfs prive zonder bedrijf heeft grijs kenteken nog steeds (een klein beetje) voordeel!
Je betaald namelijk geen provinciale opcenten! Dat kan toch oplopen tot een slordige 35% ten opzichte van personenauto kenteken.
Voor de private meelezers.......
@TS: mooie auto; veel plezier en veilige km's gewenst.
SaraViavia schreef:Ik wil graag iedereen die de moeite heeft genomen om te reageren heel erg bedanken!
We hebben de keuze gemaakt! Gisteren opgehaald, BMW X5 op grijs kenteken, maar prive / particulier aangekocht.
[ [url=m/Mm5Wkp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wzEoCW.jpg]Afbeelding[/url] ]
NB de trailer zat er niet echt achter op de foto maar een paardenmeid moet natuurlijk ook meteen even checken hoe de combi eruit ziet haha! Vandaar het trailerwiel nog op de grond
Kitty_ schreef:SaraViavia schreef:Ik wil graag iedereen die de moeite heeft genomen om te reageren heel erg bedanken!
We hebben de keuze gemaakt! Gisteren opgehaald, BMW X5 op grijs kenteken, maar prive / particulier aangekocht.
[ [url=m/Mm5Wkp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wzEoCW.jpg]Afbeelding[/url] ]
NB de trailer zat er niet echt achter op de foto maar een paardenmeid moet natuurlijk ook meteen even checken hoe de combi eruit ziet haha! Vandaar het trailerwiel nog op de grond
Mooie combi! Veel rijplezier
SaraViavia schreef:ikke schreef:Sterker nog: zelfs prive zonder bedrijf heeft grijs kenteken nog steeds (een klein beetje) voordeel!
Je betaald namelijk geen provinciale opcenten! Dat kan toch oplopen tot een slordige 35% ten opzichte van personenauto kenteken.
Voor de private meelezers.......
@TS: mooie auto; veel plezier en veilige km's gewenst.
Dankjewel! Hij rijdt super!
Grijs kenteken zonder bedrijf mag niet toch? Bij mij vroegen ze met overschrijven namelijk ook of ik inderdaad een btw nummer heb