Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pien_2010 schreef:Tristan4ever, welkom op Bokt.
Ik geef je groot gelijk dat je de kosten niet gaat betalen. Wij hebben onlangs ook een paard gekocht. Wij hebben de keuring betaald. Dat was ook zo afgesproken, ook als hij afgekeurd zou worden, want de manege die hem tijdelijk in bruikleen had, vond hem zo gaaf, dat zij hadden besloten dat zij hem zelf wilden. Ongeacht uitslag keuring want ze kenden hem ook al lang daar hij al 7 jaar bij hen in pension stond en het goed deed die paar maanden als manegepaard daar baasje geen tijd meer voor hem had.
Maar als hij was afgekeurd en de eigenares wilde niet wachten opdat wij een week later opnieuw konden keuren en dan hopelijk kopen, dan zou ik ook niet betalen. Ik vind het juist heel correct dat jullie hem alsnog willen kopen. Ik vind het vanuit de verkoper echt niet OK klinken en een raar verhaal dat iemand hem alsnog gauw komt ophalen. Paard is notabene niet door de keuring gekomen.
Tristan4ever schreef:We wilden hem op korte termijn laten keuren. Dit kon de volgende dag (gisteren) al, omdat de dierenarts dan toch al aanwezig zou zijn voor het keuren van een ander paard. Wij konden er zelf niet bij zijn ivm werk, maar we konden de dierenarts bellen en ook het rapport inzien. Deze dierenarts gaat ook onze dierenarts worden, aangezien we op de stal willen gaan staan waar dit paard te koop staat. Het paard is overigens niet van de eigenaren van de stal, maar van een particulier die daar met meerdere paarden staat.
Helaas werden we gisteravond gebeld met slecht nieuws: de dierenarts had de keuring gestaakt omdat het paard “niet zuiver liep met zijn linker achterbeen”. Dit zijn de woorden van de eigenaresse. Hij moet volgens zijn eigenaresse een week op rust en kan dan opnieuw gekeurd worden. Dit wilden wij zeker afwachten. En bij de volgende keuring overleggen met de dierenarts. O.a. vragen naar een röntgenologisch onderzoek, ook als hij volgende week wel goed loopt.
neile schreef:Ik denk dat je je beide handjes mag kussen dat je dit paard niet hebt genomen. Dat lijkt te stinken en wie weet welke miserie je jezelf hebt bespaard door hem niet toch snelsnel te nemen.
BarbaLala schreef:Daarbij altijd zelf je keuringsarts kiezen en in persoon aanwezig zijn bij het keuren want lang niet iedere arts keurt even uitgebreid/ secuur. Mensen op hun blauwe ogen geloven is sterk af te raden, zeker in de paardenwereld.
Tristan4ever schreef:Wij hebben inderdaad geleerd van deze ervaring en gaan het in het vervolg anders aanpakken.
Bedankt allemaal voor jullie inbreng en voor alle tips! Dat helpt echt!
Ik ga straks even kijken waar ik een topic kan vinden over de zoektocht naar een geschikt paard. Nu dit is afgehandeld kan ik die details ook delen.
Gooiske schreef:Ik denk dat het paard helemaal niet gekeurd is en dat het wellicht wel wat mankeert en het haar beter uitkomt dat het paard niet gekeurd werd door de andere mensen, en 2 uur verderop staat ipv zo dicht bij bij mensen die wel onderzoeksplicht hebben gedaan.....
Die mensen hebben niet laten keuren dus geen onderzoeksplicht gedaan, dus kunnen ook nergens op terug komen.
Gooiske schreef:Ik denk dat het paard helemaal niet gekeurd is en dat het wellicht wel wat mankeert en het haar beter uitkomt dat het paard niet gekeurd werd door de andere mensen, en 2 uur verderop staat ipv zo dicht bij bij mensen die wel onderzoeksplicht hebben gedaan.....
Die mensen hebben niet laten keuren dus geen onderzoeksplicht gedaan, dus kunnen ook nergens op terug komen.