Wat voor soort dressuurhoedje, en hoe duur?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:15

Ik ben ook aan het rondkijken voor een mooi hoedje. Ik ben vorige week naar divoza geweest en daar hadden ze een wegener hoedje voor E 127,-. Ik keek even verder en toen zag ik een hoedje die er behoorlijk op leek, beter op mijn hoofd zat en E 89,- kostte ( merk Sprint of Spring of zoiets) Dit hoedje voelde steviger aan en kon ik aan de zijkant niet indrukken terwijl die wegener dat wel kon!
Mijn vriendin heeft een Horka hoedje en die bevalt haar ook erg goed.
Ikzelf vind zijde erg mooi, maar ik hoorde dat als je er regen op krijgt het zijde erg lelijk kan worden!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:52

Ja volgens mij is die van mij ook Horka! Is heel stevig, vind het niet echt goed dat je m in kan duwen aan de zijkant! Lijkt mij nie stevig

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:02

ik heb een hele simpele, miss niet zo mooi, maar altijd beter dan een cap!

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 13:55

Ik heb er nu ook één van L'Hiver. Erg mooi, maar ook aardig prijzig. Maar dan heb je ook wel wat, en voor de rest van je leven...

Hiervoor heb ik er één gehad, van "zijde", die vond ik toen veruit de mooiste. Hij was zo rond de fl. 400,=.

Pas geleden heeft een vriendin van mij een vilten hoedje gekocht en die was tussen de € 175,= en € 200,= in...

Ze zijjn dus wel iest duurder geworden (maar ja, wat niet... )

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:36

Ik heb ook een hoedje besteld bij Wegener. Die van mij is van glanzend haarvilt, 8 cm hoog en heeft opstaande randen.

Zijn die hoedjes van Wegener in de jaren gewoon duurder geworden of hebben zij altijd al hoedjes gehad in alle prijsklasses?

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:39

Ik heb er een van Wegener, die is al een jaar of 10 oud (zeker) en verschrikkelijk vaak gebruikt. Hij kostte toen iets van Fl. 375,- en hij kan nog best.
Jammer is dat de randjes niet zo mooi meer omgekruld zijn (waar koop ik er zo eentje??????????) en dat hij door de vele regenbuien een ietsje (echt maar een klein beetje) rond geworden is ipv ovaal.

Zodra ik met Silly of Saar Z ga starten koop ik een nieuwe Haha!

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:50

Missouri schreef:
Ik heb er een van Wegener, die is al een jaar of 10 oud (zeker) en verschrikkelijk vaak gebruikt. Hij kostte toen iets van Fl. 375,- en hij kan nog best.
Jammer is dat de randjes niet zo mooi meer omgekruld zijn (waar koop ik er zo eentje??????????) en dat hij door de vele regenbuien een ietsje (echt maar een klein beetje) rond geworden is ipv ovaal.

Zodra ik met Silly of Saar Z ga starten koop ik een nieuwe Haha!

Zijn het mooie hoedjes, die van Wegener? Ik heb hem nl. nog niet gezien. Ik moest een hoedje hebben die als hoogte 8 cm heeft. De meeste hoedjes zijn standaard 10 cm. Mijn vaste ruitersportzaak heeft voor mij geinformeerd bij vertegenwoordigers en kwam terecht bij Wegener.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:56

Die van Wegener zijn er in 8 of 10 cm en vilt, haarvilt of iets wat op zijde lijkt.
Ze zijn er in veel meer maten dan de goedkope hoedjes dus er past er altijd eentje Haha!

Ik ben er heel blij mee, die van mij is na 10 jaar nog best mooi (je ziet niet dat-ie al zo oud is) en er zijn al heel wat veldslagen mee geleverd (en gewonnen Haha! Haha! ).

¡!Ellen!¡

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:33

Ik heb mijn hoedje voor 140 euro bij de ruitersportzaak gehaald. Niet heel bijzonder, maar wel gewoon mooi. Ik vond het niet nodig om zo'n hele dure te kopen die ik toch alleen maar op wedstrijd op heb Lachen
Als je een super mooi zijden hoedje wil moet je naar de Winter in Uden gaan, die maakt ze helemaal voor je op maat Lachen

Luci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:17

Ik heb een donkerblauw hoedje van Wegener. Was destijds ( een kleine 4 jaar geleden) 350 gulden bij Divoza. Hij is van vilten 8 cm hoog. Opzich heb ik het altijd best een mooi hoedje gevonden MAAAAR na een keer een fikse (zo`n 3 maanden na aanschaf Frusty ) regenbui is hij al wat gekrompen en inmiddels is het zover dat hij echt niet meer past.
Ik zou hem dus niet aanraden!
Succes in het Z straks trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:12

Als mijn hoed na al die jaren (12 jaar ofzo) ooit niet meer is, dan neem ik m mee naar De Winter en dan zeg ik: deze graag in nieuwe versie. Mijn hoed heeft ook van die omgekrulde randen en dat was toentertijd heel apart. Als je goed kijkt zie je dat de deksel van de hoed iets groter is dan de rand, net als Anky's hoedje nu Haha!.

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 09:44

Weet iemand het telefoonnummer van De Winter?

Heeft De Winter misschien ook een internetsite, ik ben wel heel benieuwd naar zijn hoedjes.

Wat is de prijs van een hoedje van De Winter?

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 22:11

Ik rijd maar met Cap in de Z want ik heb een beetje ene vreemd hoofd waardoor er bijna geen hoedjes goed passen en die gene die goed passen zijn meestal duur of zitten toch niet lekker!
In het EK pony team rijden ze ook niet met hoedje wegens veiligheid redenen enzo... Maar ik wil ook zo graag een hoedje! Ben ik eindelijk Z... Mag ik eindelijk een hoedje... pas ik ze niet Tong uitsteken

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 02:38

Jippie schreef:
Ik ben een tijd terug naar Divoza gegaan en heb daar heel veel hoedjes op mijn hoofd gehad. Een hoedje paste echt heel mooi en stond daardoor ook super op mijn hoofd. Tot mijn verbazing en geluk was dat het goedkoopste hoedje [ik geef liever geld uit aan mijn paard Haha!]. Dus ga gewoon naar de winkel en pas er daar veel, ieder hoedje is nl. weer anders.

Die heb ik ook, de Sjabro of zoiets van Divoza. Niet duur, maar wel netjes, en als je het goed doet kijken ze niet naar je hoedje maazr naar je paard Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:45

Ja, die sjabro heb ik ook.
Ik wilde graag een hoedje, want als oud NKB-er heeft een hoedje net dat extra.
Maar ik had me ook al voorgenomen dat als ik een wp in de Z had ik wedstrijd rijden een tijd vaarwel zou zeggen.
Maar dat ik meteen een wp zou rijden had ik nooit verwacht.
Dus ben ik ook blij dat nu mijn hoedje dat in de kast ligt, niet de duurste is die er is.
Geloof 139 euro.
En die zat lekker en ziet er netjes genoeg uit. Dus meer heb ik als amateur niet nodig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 14:58

Garfield schreef:
Weet iemand het telefoonnummer van De Winter?

Heeft De Winter misschien ook een internetsite, ik ben wel heel benieuwd naar zijn hoedjes.

Wat is de prijs van een hoedje van De Winter?

www.telefoongids.nl

en tadaaaa:

0413-265341 L'Hiver Hogehoedenmakerij
Linie 1
5405 AR Uden

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 17:06

Renske, ik reageer nog maar een keer, want er schiet me nog iets te binnen
Ga je toevallig naar Indoor Brabant ?
Daar staan ook altijd stands met hoedjes, varierend van supermooi en superduur tot erg mooi en betaalbaar !

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 20:54

nee ik ga niet naar indoor brabant helaas!

maar ik ga eerst even de DA voor destiny betalen, en mn nieuwe set lenzen, en daarna ga ik naar het kempisch ruiterhuis in velhoven, even kijken wat ze daar hebben Lachen
en anders is er altijd nog CvS in eindhoven en de roskam in hapert

of bij Emmers in belgie, das vlakbij mn vriend, maar ben alleen het adres kwijt!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 20:56

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 21:05

o ja hamont, ik zat al heel de tijd met hamont-achel in mn hoofd, dat staat nml op het bord bij de rotonde vlak bij bjorn(Overpelt)

thanx, het is sowieso een erg mooie zaak om te gaan kijken

"alvast voor mn verjaardag" 12 juni Schijnheilig

MakeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 19:30

Ik weet wat je bedoeld....uitkijnken naar de Z om MET een HOEDJE te mogen rijden...bij de paarden mag dit overigens al vanaf de B!!
Ik rijd zelf al jaren met het zelfde hoedje..een Wegener volgens mij. Die bevalt prima en is een extra verlaagd model(zelden verkrijgbaar)van 6cm!
Dit staat mij persoonlijk weer mooier.
Ik heb overigens nog een stuk of 3 hoedjes liggen...maat 55/56 in de kleur zwart tegen lage prijzen . 2 zijn nog splinternieuw!! Rolleyes (€75,-)deze zijn 8cm hoog.