Heja 1,5 paards trailer scheef?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:53

Gewoon naar trailer bedrijf en ALLES laten checken. T zou mij niet verbazen als de remmen ook weg zijn..bodem?
Goedkopen is toch vaker duurder kopen.
En met levende have wil ik geen risico lopen.
Zonde.
Vrees weggegooid geld, maat je bent zeker de eerste niet.

Karreman

Re: Heja 1,5 paards trailer scheef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:36

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 18:24

Op de laatste foto staat hij horizontaal Maar daar ligt de koppeling bijna op de grond. Er zitten ook veel te lage platte banden onder, met banden die er onder horen komt hij wel 10 cm omhoog. Maar dan kom je met de spatborden niet uit, dus is er iets met de ophanging of de veren. Hij is sowieso te laag bij e grond. Kortom niet goed. Kun je hem niet terug brengen?

iron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 09:20

[De huidige heeft mijn trailer goedgekeurd zonder bemerkingen terwijl de bodem kats verrot bleek te zijn. Een groot geluk dat mijn oplooprem erop sloeg en ik iemand van Hado wegservice liet komen, want als ik daar een paard in had gezet dan was ze er niet heel uit gekomen.[/quote]

Bekend verhaal. Heb vorig jaar een trailer ingeruild ,met een Bovag keuringsrapport van een jaar oud. Alles als goed afgevinkt terwijl een leek kon zien dat de zijwand en bodem gans verrot was.En dit was geen rotte plek van een jaar oud maar was al jaren gaande geweest Deze was niet door Heja gekeurt maar door een garagebedrijf.
Technisch was ie overigens wel erg goed maar de banden hadden al hele diepe droogtescheuren die er ook al voor de keuring in moeten hebben gezeten tenzij de eigenaar even met geleende banden naar de keuring is geweest
Gelukkig kon ik onze Europese vrienden uit Hongarije er nog blij mee maken.
Wat voor waarde heeft zo'n sticker dan noch vraag ik mij af.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 09:29

Deze is niet meer goed. Ofwel vering achteras kapot, ofwel de achteras zelf. Hier zou ik geen paard inladen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 09:37

iron schreef:
[De huidige heeft mijn trailer goedgekeurd zonder bemerkingen terwijl de bodem kats verrot bleek te zijn. Een groot geluk dat mijn oplooprem erop sloeg en ik iemand van Hado wegservice liet komen, want als ik daar een paard in had gezet dan was ze er niet heel uit gekomen.

Bekend verhaal. Heb vorig jaar een trailer ingeruild ,met een Bovag keuringsrapport van een jaar oud. Alles als goed afgevinkt terwijl een leek kon zien dat de zijwand en bodem gans verrot was.En dit was geen rotte plek van een jaar oud maar was al jaren gaande geweest Deze was niet door Heja gekeurt maar door een garagebedrijf.
Technisch was ie overigens wel erg goed maar de banden hadden al hele diepe droogtescheuren die er ook al voor de keuring in moeten hebben gezeten tenzij de eigenaar even met geleende banden naar de keuring is geweest
Gelukkig kon ik onze Europese vrienden uit Hongarije er nog blij mee maken.
Wat voor waarde heeft zo'n sticker dan noch vraag ik mij af.[/quote]

Een dergelijk bedrijf kijkt alleen maar naar het chassis en koppeling. Als die in orde zijn, is ie technisch ok. En wordt ie dus eigenlijk terecht goedgekeurd.
Ongeacht of er een rotte opbouw en bodem op liggen.
Meeste bedrijven hebben ook niet het benul dat er dieren in vervoerd worden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 11:06

Dat laatste vooral!
Stalgenoot had trailer op het oog, ex-verhuurtrailer. Moest er 1800,- voor neertellen en wilde m nog laten keuren voor aankoop.

Ze liet mij trots dr nieuwe trailer zien en trailer is uiteindelijk niet eens meer gekeurd. Ik kwam al zoveel gebreken tegen dat ze er vanaf zag en een hele nieuwe bij Zuidzijde heeft gekocht.
Martin van Zuidzijde gaf ons helemaal gelijk, trailer compleet afgekeurd voor vervoer van paard. Maar technisch ok, nieuwe koppeling en bandjes, remmen nagekeken maar bodem verrot en absoluut onveilig.

Verhuurbedrijf nog moeilijk doen ook want ze had gezegd m te kopen. Uiteindelijk maar bedrag afgetikt voor dagje huur en daarmee de kous af.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:00

Aan andere kant kan je ook niet te veel verwachten van zo prehistorisch oude trailer.
Rubber wordt door jaren slecht ook bij geen gebruik. Keuring is een moment opname en dat later kan weer anders zijn.
Ik zal ver weg blijven bij zulke oude trailers. Ook is alles al vervangen dan zit je nog met de carrosserie.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:40

Blussem schreef:
Aan andere kant kan je ook niet te veel verwachten van zo prehistorisch oude trailer.
Rubber wordt door jaren slecht ook bij geen gebruik. Keuring is een moment opname en dat later kan weer anders zijn.
Ik zal ver weg blijven bij zulke oude trailers. Ook is alles al vervangen dan zit je nog met de carrosserie.

Dat jij de staat van een trailer niet kunt beoordelen is iets anders dan dat het een slechte trailer is.