ikke schreef:Alleen weegt een beetje Ifor tweepaards gewoon 1000kg.
Blommert is wel ok van wat ik langs zie komen.
Maarre, heb je Weijer zelf al eens gebeld? Als ie een overjarige heeft staan heb je zomaar kans dat je een nieuwe meeneemt voor jouw budget of er net boven.
https://www.weijer.nl/Gewoon de tussenhandel overslaan en rechtstreeks bij de fabrikant kopen. Nee, dat is niet per se goedkoper maar als fabrikant kunnen er soms dingen die bij een handelaar niet kunnen. Wie niet waagt, die niet wint.
Bij Henra zou je dezelfde stap kunnen proberen. Hetzelfde verhaal, ander merk:
https://www.henra.nl/
Ik ga bellen, bedankt voor de tip!
Rex_Rolfo schreef:liekec schreef:Mijn traileboer geeft eigenlijk aan dat als een trailer altijd buiten heeft gestaan hij na 15 jaar op veel onderdelen echt wel op gaat zijn.
Binnen of buiten gestald maakt idd een wereld van verschil.
Maakt dat voor polyester en aluminium ook uit?
nine1987 schreef:Wij hebben een weijer traveler 2 paards trailer uit 2008..
Weliswaar van hout, maar ding is spijkerhard.. Nou moet ik wel bekennen dat hij ook zijn jaarlijkse onderhoud krijgt, dus als er iets mee is, zijn we er wel vroeg bij..
Maar wij zijn er hele tevreden over. Ding weegt de wereld niet (rond 750,maar weet 't niet exact uit m'n hoofd) en ligt als een huis achter de auto..
Wij zijn er heel tevreden over.. We hebben 'm van zuidzijde Trailers in Goudriaan.. Hele goede trailer dealer.. Heeft veel nieuw, maar ook tweedehands.. Zeker een aanrader om eens te gaan kijken of vragen of hij iets naar jouw wensen en jouw budget heeft TS...

Bedankt voor de tip! https://www.zuidzijdegoudriaan.nl/2013- ... -atis-2009 deze spreekt mij wel aan.
Ik heb alleen nogsteeds het idee dat volledig aluminium 'beter' is dan alleen een aluminium bodem (voor mijn gevoel)
WendyBZ schreef:Heeft Impex in Groningen niets staan?
Nee helaas op dit moment maar 2 trailers
VWestra schreef:Bockman of Blomert en bij voorkeur volledig in aluminium.
Wat rond bellen en vragen helpt vaak ook wel.
En anders nieuwe houten trailer met Alu bodem?
De blomert staat inderdaad op het lijstje!
marije1109 schreef:Ik kan je van harte brouwer in Steenwijk aanraden. Nieuw en 2ehands, goede service!
Die ga ik ook bellen
Tarico schreef:November108 schreef:Ik heb een Ifor en het is nog altijd de beste aankoop die ik voor mijn paard heb gedaan

. Ligt zo fijn achter de auto, paard staat er fijner op dan op andere merken. En de vooruitloop vind ik een verademing. Degelijker dan een Ifor krijg je ze denk ik niet. Daardoor wel iets zwaarder.
Een cheval raad ik af, ben bij veel verschillende bedrijven met verschillende merken wezen kijken en ze hebben hem allemaal afgeraden.
Ik sluit me hier helemaal bij aan

.
De dealer waar ik de ifor heb gekocht, verkoopt ook Cheval maar die is qua degelijkheid en afwerking niet te vergelijken met de ifor. Ik zou daar zelf niet zoveel geld voor betalen, zeker niet voor een trailer uit 2009.
Bockman hoor ik ook goede verhalen over maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Ifor is helaas particulier en dat durven we niet aan, dus die gaat weer van het lijstje af.
Jammer van de liberte. Ik vraag me alleen wel af in paardentaal wat het verschil is. Anky dekjes zijn ook langer houdbaar dan bijv. pagony, maar voor de keren dat ik reed voldeden ze wel.
We gaan er niet vaak mee op pad, maar veiligheid is natuurlijk wel het belangrijkste.
Happinez schreef:Ik zou persoonlijk nooit meer een trailer met hout kiezen.
Ellende met onderhouden vind ik.
Zelf heb ik pas de keuze gemaakt voor een anssems volpolyester. Had ook twijfel tussen aluminium of polyester maar beide opties kwamen opzich goed uit de bus.
Volpolyester heeft als het goed is ook plywood hout ertussen. Daarom wil ik eigenlijk geen polyester. Als dat rot wordt dan ben je alsnog de pisang.