Zoveelste trailertopic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 19:07

liekec schreef:
Nog wel een dingetje trouwens, restwaarde van aluminium trailers is enorm hoog tov de nieuwprijs. Kijk even die bockmann in je lijstje, als die echt alleen een alu bodem heeft zou ik toch echt 1500 euro door sparen voor een nieuwe (!) Van volledig aluminium. Als er niks geks mee gebeurt krijg je daar over 10 jaar echt nog wel 4000 euro voor hoor...

Dan rij je voor veel minder rond dan een houten met het onderhoud.

Het budget is wel max. 4000
De nood is op dit moment hoog (helaas moeten we vaak naar de dierenarts ivm blessure) en de liften raken wat op, dus er is enige haast bij. Vandaar het budget dat vast staat.

Elin_

Re: Zoveelste trailertopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 19:16

Nog eentje voor het lijstje
Hotra Voltaire 2 paards (700 kilo uit 2007). €3600 betonplex vloer en polyester wanden.
Is dat wat? Die betonplex vloer?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 19:37

Elin_ schreef:
Hotra Voltaire 2 paards (700 kilo uit 2007). €3600 betonplex vloer en polyester wanden.

Vervelende situatie!

Ik zou zelf geen 3600 voor een 12 jaar oude trailer betalen. Mijn traileboer geeft eigenlijk aan dat als een trailer altijd buiten heeft gestaan hij na 15 jaar op veel onderdelen echt wel op gaat zijn.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 19:38

Dit is de lijst nu (incl. Aangevuld met informatie grotendeels)

Citaat:
1. Bockman (856 kilo uit 2012)
Vloer: aluminium
Wanden: ?
Prijs: €4500.
2. Atec olympialine (740 kilo uit 2002) Wanden: polyester
Vloer: ?
Prijs: €3250
3. Cheval Liberté (750 kilo uit 2009) Vloer: aluminium
Wanden:?
Prijs: €3395
4. Humbaur Rapid (850 kilo uit 2005) Vloer: aluminium
Wanden: hout
Prijs: €3495
5. Hotra Voltaire (700 kilo uit 2007)
Vloer: betonplex
Wanden: polyester
Prijs: €3600
6. Blomert (720 kilo uit 2008)
Wand: aluminium
Prijs:€4250
7. Ifor Williams (1000 kilo uit 2008)
Prijs: €4500
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 10-02-20 20:09, in het totaal 3 keer bewerkt

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 19:39

liekec schreef:
Elin_ schreef:

Vervelende situatie!

Ik zou zelf geen 3600 voor een 12 jaar oude trailer betalen. Mijn traileboer geeft eigenlijk aan dat als een trailer altijd buiten heeft gestaan hij na 15 jaar op veel onderdelen echt wel op gaat zijn.

Ja daarom ga ik te raden op bokt ipv de klets praatjes van de trailer boeren.
Ik vind het zo lastig!
Ik schrik inderdaad ook van de prijzen..

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 19:41

Het is jammer dat ze super waardevast zijn als je een tweedehands wilt kopen..
Voor mensen die een nieuwe trailer kunnen kopen juist wel fijn, maar daar heb je nu weinig aan.

Ik zou de bodem het belangrijkste vinden. Die zou ik ten minste van aluminium willen, omdat ik nu zeker weet hoe lang ik ook niet er mee rijdt mijn paard nooit door de bodem heen gaat zakken.

Betonplex vloer kan prima zijn, maar je weet het niet. Ik zou je sowieso aanraden om een trailer voor de koop door een goede trailerboer te laten checken!

In welke omgeving zit je?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 19:43

liekec schreef:
Het is jammer dat ze super waardevast zijn als je een tweedehands wilt kopen..
Voor mensen die een nieuwe trailer kunnen kopen juist wel fijn, maar daar heb je nu weinig aan.

Ik zou de bodem het belangrijkste vinden. Die zou ik ten minste van aluminium willen, omdat ik nu zeker weet hoe lang ik ook niet er mee rijdt mijn paard nooit door de bodem heen gaat zakken.

Betonplex vloer kan prima zijn, maar je weet het niet. Ik zou je sowieso aanraden om een trailer voor de koop door een goede trailerboer te laten checken!

In welke omgeving zit je?

We kijken in de 3 noordelijke provincies tot bij Zwolle Overijssel.

Die laatste dan? De blomert. Volledig aluminium.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 19:51

Ik heb een Thiel, zal wat lastiger te vinden zijn tweedehands maar heerlijke trailer. Waar ik kom voor onderhoud voert het merk zelf niet, maar is er wel erg enthousiast over. Ik heb een aluplast bodem, 15 jaar garantie tegen rot en polyester opbouw.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 20:07

Ik denk dat dat de beste optie is, al ken ik het merk zelf niet.. maar volledig aluminium is wel heel fijn. Misschien even googlen er naar?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 20:08

liekec schreef:
Ik denk dat dat de beste optie is, al ken ik het merk zelf niet.. maar volledig aluminium is wel heel fijn. Misschien even googlen er naar?

Ja ik heb het even op bokt gecheckt. Schijnt wel een A merk te zijn net als Bockman.
Verder nog een ifor William toegevoegd aan het lijstje. Daar lees ik ook veel goede verhalen over :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 20:13

Elin_ schreef:
liekec schreef:

Ja ik heb het even op bokt gecheckt. Schijnt wel een A merk te zijn net als Bockman.
Verder nog een ifar William toegevoegd aan het lijstje. Daar lees ik ook veel goede verhalen over :j

Alleen weegt een beetje Ifor tweepaards gewoon 1000kg.

Blommert is wel ok van wat ik langs zie komen.

Maarre, heb je Weijer zelf al eens gebeld? Als ie een overjarige heeft staan heb je zomaar kans dat je een nieuwe meeneemt voor jouw budget of er net boven. https://www.weijer.nl/
Gewoon de tussenhandel overslaan en rechtstreeks bij de fabrikant kopen. Nee, dat is niet per se goedkoper maar als fabrikant kunnen er soms dingen die bij een handelaar niet kunnen. Wie niet waagt, die niet wint.

Bij Henra zou je dezelfde stap kunnen proberen. Hetzelfde verhaal, ander merk: https://www.henra.nl/

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 22:15

Ik heb onlangs een nieuwe 2 paardstrailer gekocht en had de keus uit bockmann, humbauer en cheval liberte. Met volle overtuiging voor die laatste gegaan, niet omdat die 1200 goedkoper was want dat maakt op zo'n bedrag weinig verschil meer. Maar juist om de mogelijke opties die beide andere merken niet konden bieden. De goedkoopste serie van bockmann bijvoorbeeld is ook niet zo slijtvast.. staar je dus niet alleen blind op het merk maar kijk vooral naar de specs van alle trailers

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 23:14

Ik zou persoonlijk nooit meer een trailer met hout kiezen.
Ellende met onderhouden vind ik.
Zelf heb ik pas de keuze gemaakt voor een anssems volpolyester. Had ook twijfel tussen aluminium of polyester maar beide opties kwamen opzich goed uit de bus.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 00:31

Ik heb een Ifor en het is nog altijd de beste aankoop die ik voor mijn paard heb gedaan :D. Ligt zo fijn achter de auto, paard staat er fijner op dan op andere merken. En de vooruitloop vind ik een verademing. Degelijker dan een Ifor krijg je ze denk ik niet. Daardoor wel iets zwaarder.

Een cheval raad ik af, ben bij veel verschillende bedrijven met verschillende merken wezen kijken en ze hebben hem allemaal afgeraden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 06:12

November108 schreef:
Ik heb een Ifor en het is nog altijd de beste aankoop die ik voor mijn paard heb gedaan :D. Ligt zo fijn achter de auto, paard staat er fijner op dan op andere merken. En de vooruitloop vind ik een verademing. Degelijker dan een Ifor krijg je ze denk ik niet. Daardoor wel iets zwaarder.

Een cheval raad ik af, ben bij veel verschillende bedrijven met verschillende merken wezen kijken en ze hebben hem allemaal afgeraden.

Ik sluit me hier helemaal bij aan :D.
De dealer waar ik de ifor heb gekocht, verkoopt ook Cheval maar die is qua degelijkheid en afwerking niet te vergelijken met de ifor. Ik zou daar zelf niet zoveel geld voor betalen, zeker niet voor een trailer uit 2009.

Bockman hoor ik ook goede verhalen over maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 07:33

Ik kan je van harte brouwer in Steenwijk aanraden. Nieuw en 2ehands, goede service!

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 07:40

Bockman of Blomert en bij voorkeur volledig in aluminium.
Wat rond bellen en vragen helpt vaak ook wel.

En anders nieuwe houten trailer met Alu bodem?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 07:42

Heeft Impex in Groningen niets staan?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 07:57

Wij hebben een weijer traveler 2 paards trailer uit 2008..
Weliswaar van hout, maar ding is spijkerhard.. Nou moet ik wel bekennen dat hij ook zijn jaarlijkse onderhoud krijgt, dus als er iets mee is, zijn we er wel vroeg bij..

Maar wij zijn er hele tevreden over. Ding weegt de wereld niet (rond 750,maar weet 't niet exact uit m'n hoofd) en ligt als een huis achter de auto..

Wij zijn er heel tevreden over.. We hebben 'm van zuidzijde Trailers in Goudriaan.. Hele goede trailer dealer.. Heeft veel nieuw, maar ook tweedehands.. Zeker een aanrader om eens te gaan kijken of vragen of hij iets naar jouw wensen en jouw budget heeft TS... :j

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 08:26

liekec schreef:
Mijn traileboer geeft eigenlijk aan dat als een trailer altijd buiten heeft gestaan hij na 15 jaar op veel onderdelen echt wel op gaat zijn.

Binnen of buiten gestald maakt idd een wereld van verschil.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 11:16

ikke schreef:
Alleen weegt een beetje Ifor tweepaards gewoon 1000kg.

Blommert is wel ok van wat ik langs zie komen.

Maarre, heb je Weijer zelf al eens gebeld? Als ie een overjarige heeft staan heb je zomaar kans dat je een nieuwe meeneemt voor jouw budget of er net boven. https://www.weijer.nl/
Gewoon de tussenhandel overslaan en rechtstreeks bij de fabrikant kopen. Nee, dat is niet per se goedkoper maar als fabrikant kunnen er soms dingen die bij een handelaar niet kunnen. Wie niet waagt, die niet wint.

Bij Henra zou je dezelfde stap kunnen proberen. Hetzelfde verhaal, ander merk: https://www.henra.nl/

Ik ga bellen, bedankt voor de tip!

Rex_Rolfo schreef:
liekec schreef:
Mijn traileboer geeft eigenlijk aan dat als een trailer altijd buiten heeft gestaan hij na 15 jaar op veel onderdelen echt wel op gaat zijn.

Binnen of buiten gestald maakt idd een wereld van verschil.

Maakt dat voor polyester en aluminium ook uit?

nine1987 schreef:
Wij hebben een weijer traveler 2 paards trailer uit 2008..
Weliswaar van hout, maar ding is spijkerhard.. Nou moet ik wel bekennen dat hij ook zijn jaarlijkse onderhoud krijgt, dus als er iets mee is, zijn we er wel vroeg bij..

Maar wij zijn er hele tevreden over. Ding weegt de wereld niet (rond 750,maar weet 't niet exact uit m'n hoofd) en ligt als een huis achter de auto..

Wij zijn er heel tevreden over.. We hebben 'm van zuidzijde Trailers in Goudriaan.. Hele goede trailer dealer.. Heeft veel nieuw, maar ook tweedehands.. Zeker een aanrader om eens te gaan kijken of vragen of hij iets naar jouw wensen en jouw budget heeft TS... :j

Bedankt voor de tip! https://www.zuidzijdegoudriaan.nl/2013- ... -atis-2009 deze spreekt mij wel aan.
Ik heb alleen nogsteeds het idee dat volledig aluminium 'beter' is dan alleen een aluminium bodem (voor mijn gevoel)

WendyBZ schreef:
Heeft Impex in Groningen niets staan?

Nee helaas op dit moment maar 2 trailers

VWestra schreef:
Bockman of Blomert en bij voorkeur volledig in aluminium.
Wat rond bellen en vragen helpt vaak ook wel.

En anders nieuwe houten trailer met Alu bodem?

De blomert staat inderdaad op het lijstje!

marije1109 schreef:
Ik kan je van harte brouwer in Steenwijk aanraden. Nieuw en 2ehands, goede service!

Die ga ik ook bellen

Tarico schreef:
November108 schreef:

Ik sluit me hier helemaal bij aan :D.
De dealer waar ik de ifor heb gekocht, verkoopt ook Cheval maar die is qua degelijkheid en afwerking niet te vergelijken met de ifor. Ik zou daar zelf niet zoveel geld voor betalen, zeker niet voor een trailer uit 2009.

Bockman hoor ik ook goede verhalen over maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

Ifor is helaas particulier en dat durven we niet aan, dus die gaat weer van het lijstje af.
Jammer van de liberte. Ik vraag me alleen wel af in paardentaal wat het verschil is. Anky dekjes zijn ook langer houdbaar dan bijv. pagony, maar voor de keren dat ik reed voldeden ze wel.
We gaan er niet vaak mee op pad, maar veiligheid is natuurlijk wel het belangrijkste.

Happinez schreef:
Ik zou persoonlijk nooit meer een trailer met hout kiezen.
Ellende met onderhouden vind ik.
Zelf heb ik pas de keuze gemaakt voor een anssems volpolyester. Had ook twijfel tussen aluminium of polyester maar beide opties kwamen opzich goed uit de bus.

Volpolyester heeft als het goed is ook plywood hout ertussen. Daarom wil ik eigenlijk geen polyester. Als dat rot wordt dan ben je alsnog de pisang.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 11:17

De lijst weer aangepast / aangevuld
Bedankt allemaal voor alle tips! *\o/*
Citaat:
Wanden: Hout
2. Cheval Liberté (750 kilo uit 2009)
Wanden: Volpolyester
4. Humbaur Rapid (850 kilo uit 2005)
7. Bockman comfort (750 kilo uit 2009)
Prijs: €4100
'

Ik heb alleen vraagtekens bij de laatste aangezien ik geen enkele bockman comfort vind met aluminium zijwanden (op de ofiiciele site van bockman zelf) dus daarvan heb ik nogmaals het merk gecheckt
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 11-02-20 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 11:22

De nieuwere varianten niet ,die ik heb is 100% houtvrij.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 13:27

Elin_ schreef:
De lijst weer aangepast / aangevuld
Bedankt allemaal voor alle tips! *\o/*
Citaat:
Wanden: Hout

2. Cheval Liberté (750 kilo uit 2009)
Wanden: Volpolyester
4. Humbaur Rapid (850 kilo uit 2005)

7. Bockman champion (750 kilo uit 2009)
Prijs: €4100
'

Ik heb alleen vraagtekens bij de laatste aangezien ik geen enkele bockman comfort vind met aluminium zijwanden (op de ofiiciele site van bockman zelf) dus daarvan heb ik nogmaals het merk gecheckt

Ik heb de lijst bewerkt. Het gaat om een bockman champion

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:30

Ik zou het wel weten zo te zien.. prijstechnisch en jaartal technisch het meest gunstige. Champions zijn echt hele fijne trailers! En volledig aluminium is gewoon top.