Paard met deken gekocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

Re: Paard met deken gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 17:58

Heb je een foto van zijn vacht? Hij kan droog en uit de wind staan, Alain in een schuilstal?

Ik zou wel durven de deken af te laten. Hij kan uit de wind, droog, en als je voldoende hooi beschikbaar stelt kan ie zich warm eten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 18:21

Ik zou helemaal geen deken kopen.

Je nieuwe aanwinst doet het goed en heeft een vacht. Zeker met de zachte winter van nu is overdag af uitstekend en 'snachts op eigenlijk ook niet nodig.

De "diersoort mens" komt uit Afrika (en is gebouwd als 'een petat frietje' :D )
de diersoort paard komt uit Centraal Mongolië (en is gebouwd 'als een Knol' :j ).

Tot min vijf zit het dier gewoon in zijn/ haar comfortzone.
(Je dier is niet geschoren, en naar ik aanneem goed gezond. Zou je je dier in het zweet werken is gezond verstand geboden: als een half uur uitstappen geen soelaas biedt, kan een deken zin hebben.)

lotje5lotje

Re: Paard met deken gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 18:28

Het is nu heel zacht voor de tijd van het jaar, prima gelegenheid om de deken nu af te laten. Mocht het later wat kouder worden is hij er aan gewend. Ik heb ooit een haflinger gekocht in december die behoorlijk haar had, en een hele dunne deken ophad, die heb ik er dag 1 afgehaald. Ze kon wel binnen staan bij slecht weer. Nooit problemen gehad.