Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Anna79 schreef:Heeft niemand een zakmes mee voor noodgevallen? Of ligt dat in de auto?
abbie_h schreef:Een reserve borstelsetje reservesetje kalkoenen/stiften met bijbehorende tap enzo. Een longeerlijn, een beugelriem, een bit en een emmer met spons zweetmes handdoeken en brokjes. Heel soms hangt er ook een hooinet in de trailer.
Dit zit standaard in de trailer
superpony schreef:Ik heb al zolang ik paarden heb elke dag een mes in mijn achterzak. Geen idee hoe dat nu is met alle regels, maar als stalmeisje vroeger was dat ook gewoon en min of meer verplicht. Handig voor hooibalen, maar in nood moest je iets los kunnen snijden. Dat zit er zo in geramd. Maar ik moet er wel aan denken en heb het soms ook op straat of in de winkel nog in mijn zak en dat kan natuurlijk niet..
Citaat:Mag ik een zakmes hebben?
Als het een opvouwbaar mes is met maar 1 snijkant en deze uitgevouwen niet langer dan 28 cm is, is het toegestaan.
Stiletto's, vlindermessen en valmessen zijn geen zakmessen en zijn streng verboden.
Brainless schreef:superpony schreef:Ik heb al zolang ik paarden heb elke dag een mes in mijn achterzak. Geen idee hoe dat nu is met alle regels, maar als stalmeisje vroeger was dat ook gewoon en min of meer verplicht. Handig voor hooibalen, maar in nood moest je iets los kunnen snijden. Dat zit er zo in geramd. Maar ik moet er wel aan denken en heb het soms ook op straat of in de winkel nog in mijn zak en dat kan natuurlijk niet..
Zakmes mag je gewoon bij je hebben hoor.Citaat:Mag ik een zakmes hebben?
Als het een opvouwbaar mes is met maar 1 snijkant en deze uitgevouwen niet langer dan 28 cm is, is het toegestaan.
Stiletto's, vlindermessen en valmessen zijn geen zakmessen en zijn streng verboden.
De dekens liggen wel in de zadelkamer, maar die gaan niet standaard mee.
)