Welke trailer “veilig” met deze auto?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:15

Rex_Rolfo schreef:
Willeke_ schreef:
Dit is wat ik hoorde van 2 mensen die hun leven lang in de auto's zaten.

Misschien zit 'm daarin een deel van de verklaring. Zaken die 40-50 jaar geleden golden zijn anno 2020 lang niet meer altijd ter zake doende.

Zo kende ik iemand die als advies gaf "pompend remmen, anders blokkeert de rem". Misschien goed advies toen de meeste auto's nog trommelremmen rondom hadden, met de komst van ABS is de regel "vol op het rempedaal rammen en laat de auto het maar uitzoeken".

Eos staat op het platform van de Golf V maar is wel een stuk zwaarder. Dat zal voor een deel in het dak mechanisme zitten en voor een deel in verstevigingen. Je zult 'm echt niet in tweeën trekken, anders had VW er geen 1500 kg trekgewicht aan gegeven.

We doen hier zo spastisch over cabrio's maar de oude 900 mag ook 1500kg aan de haak hebben; anno 1987. Heb ik nog nooit iemand over gehoord......

Overigens is het nog steeds wel zinvol om pompend te remmen (in mijn series van '72)

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:18

Rex_Rolfo schreef:
Willeke_ schreef:
Dit is wat ik hoorde van 2 mensen die hun leven lang in de auto's zaten.

Misschien zit 'm daarin een deel van de verklaring. Zaken die 40-50 jaar geleden golden zijn anno 2020 lang niet meer altijd ter zake doende.

Zo kende ik iemand die als advies gaf "pompend remmen, anders blokkeert de rem". Misschien goed advies toen de meeste auto's nog trommelremmen rondom hadden, met de komst van ABS is de regel "vol op het rempedaal rammen en laat de auto het maar uitzoeken".

Eos staat op het platform van de Golf V maar is wel een stuk zwaarder. Dat zal voor een deel in het dak mechanisme zitten en voor een deel in verstevigingen. Je zult 'm echt niet in tweeën trekken, anders had VW er geen 1500 kg trekgewicht aan gegeven.

Nu maak je m'n vader en stiefbroer wel heel bejaard :')

Berdien

Re: Welke trailer “veilig” met deze auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:03

Ha TS, ik kwam toevallig dit topic tegen. Mijn paps rijdt al jaren in een Eos cabrio en daar hangt regelmatig een flinke caravan achter. Ook hebben we er al vaker zonder problemen de 1,5-paardstrailer achter gehad. Hij trekt prima! Enige moment waarop hij het wat zwaarder had was toen ze met caravan een of andere steile berg op moesten. Maar he, die heb je hier in Nederland niet :D

Daarnaast is het motorisch gezien ook echt wel een degelijke auto, ze hebben hem al eventjes en hij loopt nog als een zonnetje.

(En het blijft hilarisch, ergens heen rijden met de trailer en dan met je glimmende zwarte cabrio een veld op komen tuffen. Vooral toen ik de Tinker nog had, kwam er uit zo'n toch wel snobberige combinatie een grote bonte haarbal zetten :') )

cissy

Re: Welke trailer “veilig” met deze auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 12:48

Haha Berdien! Ik heb er beeld bij, bedankt! :D :+