Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SophievdV schreef:Ik zou een Ford overslaan als trekauto.
_Cindy schreef:Wij hebben een Forester, zwaarder model dat 1800 kilo mag trekken, ook automaat. Ideale trailerauto. Deze heeft inmiddels ruim 3 ton maar op de beurten na (doen wij zelf) weinig onderhoud. Voor 1 paard kun je ook een Impreza Plus overwegen, is iets zuiniger en goedkoper in wegenbelasting. Hebben wij hiervoor jaren gehad, ook probleemloos, maar heb ik verkocht aan een vriendin omdat wij voor een leuke prijs een Forester tegenkwamen. De Forester heeft wat meer ruimte, vind ik wel fijn met 2 westernzadels of 1 hond achterin.
ikke schreef:NAV schreef:Ik had een forrester op LPG, ze drinken aardig wat en op die manier was het te betalen. Mocht 1500 trekken, door de vierwielaandrijving ging dat heel makkelijk.
Iedereen vertelde mij dat de forrester heel betrouwbaar was maar ik heb er enorm hoge reparatiekosten aan gehad, daarom heb ik de auto binnen een jaar ingeruild voor een Toyota.
Je krijgt elke auto afgetrapt en kapot, ook een Soepbarrel.
Ik had de Volvo binnen een maand bij de garage staan: drijfstanglagers eruit! Gelukkig had ik garantie en is er een ander blok geplaatst, maar dat verwacht je ook niet direkt met goed 200k op de teller.
Caritas schreef:ikke schreef:Je krijgt elke auto afgetrapt en kapot, ook een Soepbarrel.
Ik had de Volvo binnen een maand bij de garage staan: drijfstanglagers eruit! Gelukkig had ik garantie en is er een ander blok geplaatst, maar dat verwacht je ook niet direkt met goed 200k op de teller.
Dus wat zeg jij? Serieus bekijken of bijna zeker niets? (Ben je ook in te huren voor een "klinische keuring".)
safina schreef:Ik zou voor een auto die maar net het gewicht kan trekken in ieder geval nooit een automaat willen. Als je dat überhaupt al wilt, een combinatie die maar net gaat..
Caritas schreef:Volgens RDW heeft hij pas één eigenaar gehad, waarom doet iemand een auto weg na 19 jaar? Ik kan misschien wel zien of hij aan de onderkant vol roest zit of dat de hele motor nat is van de olie maar daar houdt het wel mee op.
Blussem schreef:safina schreef:Ik zou voor een auto die maar net het gewicht kan trekken in ieder geval nooit een automaat willen. Als je dat überhaupt al wilt, een combinatie die maar net gaat..
Terwijl een automaat juist in het voordeel is bij het weg rijden dankzij de koppelomvormer. Vooral in de bergen is het ideaal bij het wegrijden.
Caritas schreef:Volgens RDW heeft hij pas één eigenaar gehad, waarom doet iemand een auto weg na 19 jaar? Ik kan misschien wel zien of hij aan de onderkant vol roest zit of dat de hele motor nat is van de olie maar daar houdt het wel mee op.
Blussem schreef:Caritas schreef:Volgens RDW heeft hij pas één eigenaar gehad, waarom doet iemand een auto weg na 19 jaar? Ik kan misschien wel zien of hij aan de onderkant vol roest zit of dat de hele motor nat is van de olie maar daar houdt het wel mee op.
Waarschijnlijk kwamen er hoge onderhoudskosten er aan een heeft die besloten om hem niet meer te onderhouden en op te rijden.
Sowieso is 19 jaar erg oud. Hoe lang denk je zelf nog met zo auto te kunnen rijden. Ik zal persoonlijk eerder opzoek gaan naar een 10 jarige auto wanneer je budget beperkt is.
ikke schreef:Blussem schreef:Ik vind zelf het vermogen aan de lage kant maar 125pk. Mijn huidige trek auto heeft 140pk en ik zou echt niet minder willen hebben wil je goed in het verkeer mee kunnen komen met een zware trailer. Ik weet niet hoe koppel verloop is bij de auto maar de kans is groot dat je constant in een lage versnelling moet rijden vanwege het kleine motor blok met als gevolg hoge brandstof kosten.
Joh, de oude Disco liep (oeps!) 140 met ruim 2 ton aan de haak! Die trok ook maar 140pk uit z'n acht jochies. Ding woog zelf ook 2 ton.
ikke schreef:Blussem schreef:Waarschijnlijk kwamen er hoge onderhoudskosten er aan een heeft die besloten om hem niet meer te onderhouden en op te rijden.
Sowieso is 19 jaar erg oud. Hoe lang denk je zelf nog met zo auto te kunnen rijden. Ik zal persoonlijk eerder opzoek gaan naar een 10 jarige auto wanneer je budget beperkt is.
19 jaar oud??
Ga fietsen! Een auto is zo oud als het onderhoud slecht is.
Er staat hier niks op de oprit dat nog 15 moet worden. 300k zijn we ook niet van onder de indruk.
Jonge auto's met een lage prijs doet mij eerder alarmbellen afgaan.
Blussem schreef:Caritas schreef:Volgens RDW heeft hij pas één eigenaar gehad, waarom doet iemand een auto weg na 19 jaar? Ik kan misschien wel zien of hij aan de onderkant vol roest zit of dat de hele motor nat is van de olie maar daar houdt het wel mee op.
Waarschijnlijk kwamen er hoge onderhoudskosten er aan een heeft die besloten om hem niet meer te onderhouden en op te rijden.
Blussem schreef:ikke schreef:Joh, de oude Disco liep (oeps!) 140 met ruim 2 ton aan de haak! Die trok ook maar 140pk uit z'n acht jochies. Ding woog zelf ook 2 ton.
Ging dit om een Diesel of een benzine. Dat maakt nogal uit betreft koppelpunt.
Waar ik zelf op doel is dat je wel zo fijn is wanneer je goed met het verkeer mee kunt komen. Niks vervelender dan wanneer je met 70km/h moet invoegen doordat je combinatie niet snel genoeg optrekt of dat je constant in een lage versnelling moet rijden. Al heb je daar met een Diesel minder snel last van door hoger hogere koppel wat ze hebben.
. Dus de theorie van pensioen zou heel goed kunnen kloppen.Gloa schreef:Leeftijd zegt niets. Onderhoud en gebruik zegt alles.
Onze jongste is de 2004 forester. De rest van onze auto's (sorry auto hobby) vallen onder de youngtimer regeling en zijn voor dagelijks gebruik.
Foresters van die generatie werden vooral gekocht door mensen die hem voor de caravan hadden. Bij elke forester waar ik naar binnen gluur zit een inmiddels grijze 60+ duif achter het stuur. Dus de theorie van pensioen zou heel goed kunnen kloppen.
Kijken kost niets en laat hem op de brug zetten om te kijken en voelen! voelen voor roest.
ikke schreef:NAV schreef:Ik had een forrester op LPG, ze drinken aardig wat en op die manier was het te betalen. Mocht 1500 trekken, door de vierwielaandrijving ging dat heel makkelijk.
Iedereen vertelde mij dat de forrester heel betrouwbaar was maar ik heb er enorm hoge reparatiekosten aan gehad, daarom heb ik de auto binnen een jaar ingeruild voor een Toyota.
Je krijgt elke auto afgetrapt en kapot, ook een Soepbarrel.
NAV schreef:Deze had net een ton gelopen en de aanschafprijs was een stuk meer dan 2250. Half jaar garantie, toen geen gedoe. Ineens voor duizenden euro’s reparaties..
Dus voor mij geen forrester meer.