Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MiniMaxi schreef:Hier een Seat Leon voor de trailer. Mag 1500kg trekken. Auto is super zuinig en goedkoop in de belasting. Dit omdat er een sterke maar zuinige motor in ligt.
Auto trekt de trailer ook gewoon met gemak en ligt ook met trailer goed op de weg. Merk amper dat hij er achter hangt zeg maar.
Marije_1997 schreef:Ik volg even. Ik ben langzaam aan opzoek naar een auto die een 2 paards trailer + max 2 paarden kan en mag trekken met BE rijbewijsheb er alleen de ballen verstand van.
MTinker schreef:minouesmee schreef:Ik snap nooit zo goed waarom mensen van die lichte kleine auto’s voor hun trailer willen..? Het is wel je paard wat je achter je auto hangt.. Ik bedoel dit echter niet aanvallend..!
Misschien is het een beter idee om een zwaardere auto te huren voor af en toe als je met de trailer weg wilt?
Ik ook niet. Mijn paard voel ik omstappen in de trailer en heb er een landrover voorzitten. Ze heeft 1x paniek gehad en mijn landrover ging stuiterend over de snelweg. Wil niet weten wat er was gebeurd met een lichte auto ervoor.
Die hoge wegenbelasting en vaak bij de pomp staan heb ik over voor haar veiligheid.
Denk aub paar keer extra na voordat je een lichte auto voor een trailer zet met je kostbare bezit.
ikke schreef:Daarnaast zou ik dan toch eerder voor een compacte middenklasser gaan, bijvoorbeeld een Ford Focus, dan zo'n kort hobbelding als de Terios.
Rex_Rolfo schreef:ikke schreef:Daarnaast zou ik dan toch eerder voor een compacte middenklasser gaan, bijvoorbeeld een Ford Focus, dan zo'n kort hobbelding als de Terios.
Hear hear !
Een lichte wagen is zo erg nog niet. Een korte hoge smalle lichte auto zou ik niet graag een hoge windvangende trailer achter hangen. Bang voor oudere auto's? Ik had vroegûh een Vectra 1.6 die 1002 kg woog. Daar ging gerust de trailer achter, ging prima.
Rex_Rolfo schreef:ikke schreef:Al gingen de paarden de polka dansen in de trailer, de ouder Range Rover (1900kg leeg) gaf geen krimp; tufte rustig verder.....
Camera in de trailer? Ik zie een youtube hit aankomen
ikke schreef:Ehm, een Land Rover Freelander weegt ook maar net 1400kg! De term "Land Rover" zegt in deze context dus helemaal niets!
Al gingen de paarden de polka dansen in de trailer, de ouder Range Rover (1900kg leeg) gaf geen krimp; tufte rustig verder.....
MTinker schreef:ikke schreef:Ehm, een Land Rover Freelander weegt ook maar net 1400kg! De term "Land Rover" zegt in deze context dus helemaal niets!
Al gingen de paarden de polka dansen in de trailer, de ouder Range Rover (1900kg leeg) gaf geen krimp; tufte rustig verder.....
Mijn freelander weegt 1850kg,dus geen simpele benzine uitvoering. Maar heb een paard van 700kg,dus als die danst voel je dat. Heb er een Renault megane eerst voor gehad die het qua gewicht mocht, maar was niet verantwoord.
Rex_Rolfo schreef:Op autotrack.nl kun je zoeken op leeggewicht én trekgewicht. Dan komen er een boel Clio's en C3's boven die niet mijn voorkeur zouden hebben. Maar b.v. ook deze Focus van 1031 kg die 1200 kg geremd aan de haak mag (zie Extra gegevens voor die getallen): https://www.autotrack.nl/tweedehands/fo ... s/46129800
Citaat:Citaat:Als jij noodstops moet maken met een trailer, heb je zeker tien minuten niet op zitten letten!
Met paarden aan de haak (of op de bak) stel je jezelf maar een vraag: wat gebeurt er 500mtr verderop en 100mtr achter me en dat elke seconde.
Nee, je hebt geen tijd voor een gezellig kletsverhaal, radiootje luisteren of om je heen kijken. Je bent bezig met wat het overige verkaar allemaal van plan is en hoe je daar zonder rare acties doorheen komt.
Dit dus!
misschien moesten jullie het zelf maar eens ervaren. Janneke2 schreef:Citaat:Dit dus!
![]()
![]()
![]()
Ga je rijbewijslesgeld maar terugvragen, want les heb je niet gehad.
De dekhengst van een kennis kwam terug van concours.
Rustig tuffen over de N11 waar je 100 mag, en 70 als je een stoplicht nadert.
Om een reden die ik niet weet, mijn kennis ook niet maar de medeweggebruiker wellicht wel, gebeurde het volgende.
In de zone van 70 km 'moest hij opeens voor de trailer rijden'.
Sloeg nergens op, kennis laat braaf gas los.
Op dat moment wordt het stoplicht geel, medeweggebruiker gaat bovenop demrem.
Pleur op met stoer gepraat over "tien minuten niet opgelet".
Of achmisschien moesten jullie het zelf maar eens ervaren.
(Al gun ik het je dieren niet.)
Blussem schreef:Terug op onderwerp.
Volvo s40/V40
Ford Focus
Mazda 3
Skoda octavia
Wel zal ik een uitvoering nemen die minimaal 1.300kg mag trekken en rond 1.200kg weegt of meer.
Vanuit gaat van 1,5 paards trailer en een paard dat max 500kg weegt.
Janneke2 schreef:![]()
![]()
![]()
Ga je rijbewijslesgeld maar terugvragen, want les heb je niet gehad.
De dekhengst van een kennis kwam terug van concours.
Rustig tuffen over de N11 waar je 100 mag, en 70 als je een stoplicht nadert.
Om een reden die ik niet weet, mijn kennis ook niet maar de medeweggebruiker wellicht wel, gebeurde het volgende.
In de zone van 70 km 'moest hij opeens voor de trailer rijden'.
Sloeg nergens op, kennis laat braaf gas los.
Op dat moment wordt het stoplicht geel, medeweggebruiker pal voor de trailer gaat bovenop de rem.
Kennis dus ook, terwijl hij onheilspellend gerommel hoort.
Paard kwam drie minuten later op drie benen de trailer uit![]()
Pleur op met stoer gepraat over "tien minuten niet opgelet".
Of achmisschien moesten jullie het zelf maar eens ervaren.
(Al gun ik het je dieren niet.)