Oscar schreef:Als je zo'n lastig hoofd hebt en je budget beperkt is, dan zou ik de volgende keer zeker investeren in een cap/merk waarbij je kunt laten scannen. Hierboven werd al aangegeven dat dat met caps ook kan. Kost even wat geld, maar dan weet je ook meteen of je 'm kunt hergebruiken of niet.
Met beschadigingen is het helaas zo dat je eigenlijk niet kunt gokken hoe ver ze zitten en of een helm nog bruikbaar is. Wij hebben met (motor)helmen al meerdere valpartijen gehad en je kunt er echt niks van zeggen. Soms zien ze eruit alsof ze alleen maar een schrammetje hebben en zijn ze vanbinnen kapot, soms ook andersom: dan wil je ze al in de vuilnisbak gooien, maar van binnen is er niks aan de hand. Als je het interessant vindt dan kan ik wel wat plaatjes voor je opzoeken van helmen die een valpartij mee hebben gemaakt en hoe ze er van binnen uit bleken te zien?
Dat wil ik nu ook zeker gaan doen maar in de tussen tijd moet ik nu dus met deze cap blijven rijden want ik heb geen andere. En als ik nu eerst €200 uitmoet geven om vervolgens nog meer uit te geven vind ik ook zonde. Ik ben in de 3 jaar tijd dat ik terug rijdt ook nog nooit gevallen (ja afgelopen springles op de manege dan verder niet) dus dan vind ik het helemaal zonde om met 2 caps te zitten