Wanneer vervang je je cap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BM_Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 14:00

Azmay schreef:
Ingedeukt is ingedeukt ook al zie je dat aan de buitenkant niet.
[RUI] [Foto]Cap ontleedt! Zo ziet de binnenkant eruit.

Mijn ouders zouden me verplicht hebben een nieuwe te halen, die hebben liever dat ik 100x een nieuwe cap koop dan dat mijn hoofd 1x kapot gaat :=

Mijn ouders willen wel dat mijn hoofd heel blijft maar aangezien deze nog zgan was voordat ik viel en pas een paar maandjes oud kijken ze er eigenlijk wel tegen op. Vooral met mijn moeilijke hoofd zeg maar wordt het snel een duurdere cap

BM_Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 14:01

Bubblewrap schreef:
Decathlon of een goedkope van bijv harrys horse geen optie?
Verstandig om inderdaad zo weinig mogelijk gevaar op te zoeken met je huidige cap.

Een deuk in het piepschuim voel je trouwens niet zitten. Er zit een harde plastic schaal boven.

Decathlon heeft niet de goede pasvorm en de goedkopere van Harrys Horse pas ik ook niet goed. Ik kan aan de binnenkant wanneer ik de liner eruit haal het piepschuim zien en voel nergens deuken of plekken die zachter zijn.

Bodiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 15:13

Nou als het om je ouders was gegaan hoefde er in ieder geval geen nieuwe cap te komen, want daar valt toch niets te beschermen 8)7

Ik vervang mijn cap niet na elke val, maar wel na elke harde val die een ritje naar de spoedeisende hulp waard is. Jij bent nota bene op je hoofd gevallen, het is dus niet aannemelijk dat je cap nog goed is.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 15:48

Of hij nou heel nieuw is of stokoud voor je valt, dat maakt écht niet uit. Tis iets meer jammer maar gevallen is gevallen. Als je op je hoofd valt en iemand heeft ernaar gekeken is het gewoon vervangen. Het is je hoofd, maar ook je nek. Je wil niet dat bij je volgende val je cap niet meer zo functioneerd als zou moeten.

Daarbij kan je voor 50 euro ook prima een nieuwe cap halen. Zal niet zo mooi zijn maar dan heb je wel een veilige.

BM_Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 15:53

laraxXxemma schreef:
Of hij nou heel nieuw is of stokoud voor je valt, dat maakt écht niet uit. Tis iets meer jammer maar gevallen is gevallen. Als je op je hoofd valt en iemand heeft ernaar gekeken is het gewoon vervangen. Het is je hoofd, maar ook je nek. Je wil niet dat bij je volgende val je cap niet meer zo functioneerd als zou moeten.

Daarbij kan je voor 50 euro ook prima een nieuwe cap halen. Zal niet zo mooi zijn maar dan heb je wel een veilige.

Ik zit met een moeilijk hoofd dus ik kan voor 50€ echt geen cap kopen helaas. Ik zal de komende weekjes er nog mee moeten rijden want ik heb geen andere (ja eentje die te klein is maar of dat nou fijn is met rijden?), springen doe ik er niet meer mee maar goed bij mijn verzorgpony gaat dat nu sowieso niet met de bak en op de manege is het 1x in de 4/5 weken en neem aan dat ik dan wel al een nieuwe heb

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 15:55

Als je zo'n lastig hoofd hebt en je budget beperkt is, dan zou ik de volgende keer zeker investeren in een cap/merk waarbij je kunt laten scannen. Hierboven werd al aangegeven dat dat met caps ook kan. Kost even wat geld, maar dan weet je ook meteen of je 'm kunt hergebruiken of niet.

Met beschadigingen is het helaas zo dat je eigenlijk niet kunt gokken hoe ver ze zitten en of een helm nog bruikbaar is. Wij hebben met (motor)helmen al meerdere valpartijen gehad en je kunt er echt niks van zeggen. Soms zien ze eruit alsof ze alleen maar een schrammetje hebben en zijn ze vanbinnen kapot, soms ook andersom: dan wil je ze al in de vuilnisbak gooien, maar van binnen is er niks aan de hand. Als je het interessant vindt dan kan ik wel wat plaatjes voor je opzoeken van helmen die een valpartij mee hebben gemaakt en hoe ze er van binnen uit bleken te zien?

BM_Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 15:58

Bodiwi schreef:
Nou als het om je ouders was gegaan hoefde er in ieder geval geen nieuwe cap te komen, want daar valt toch niets te beschermen 8)7

Ik vervang mijn cap niet na elke val, maar wel na elke harde val die een ritje naar de spoedeisende hulp waard is. Jij bent nota bene op je hoofd gevallen, het is dus niet aannemelijk dat je cap nog goed is.

Niet echt recht op me hoofd maar heeft wel een goede klap gehad op de grond. Ik ben ook niet naar de dokter etc geweest gewoon weer opgestapt en heb verder gesprongen. We dachten dat het een hersenschudding was omdat ik de dag erna en s avonds veel hoofdpijn had en duizelig maar dit was na 2 dagen over. Mijn ouders geloven niet helemaal in het ‘na een val een nieuwe cap kopen’ toen ik klein was ben ik ook met enige regelmatig te vinden geweest in het zand en ook met vallen op mijn hoofd, toen hebben we ook nooit een nieuwe cap gekocht tenzij die te klein geworden was. Dus ze hebben nu zo iets van ja hij was toen na die vallen ook goed dus nu ook

BM_Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 16:01

Oscar schreef:
Als je zo'n lastig hoofd hebt en je budget beperkt is, dan zou ik de volgende keer zeker investeren in een cap/merk waarbij je kunt laten scannen. Hierboven werd al aangegeven dat dat met caps ook kan. Kost even wat geld, maar dan weet je ook meteen of je 'm kunt hergebruiken of niet.

Met beschadigingen is het helaas zo dat je eigenlijk niet kunt gokken hoe ver ze zitten en of een helm nog bruikbaar is. Wij hebben met (motor)helmen al meerdere valpartijen gehad en je kunt er echt niks van zeggen. Soms zien ze eruit alsof ze alleen maar een schrammetje hebben en zijn ze vanbinnen kapot, soms ook andersom: dan wil je ze al in de vuilnisbak gooien, maar van binnen is er niks aan de hand. Als je het interessant vindt dan kan ik wel wat plaatjes voor je opzoeken van helmen die een valpartij mee hebben gemaakt en hoe ze er van binnen uit bleken te zien?

Dat wil ik nu ook zeker gaan doen maar in de tussen tijd moet ik nu dus met deze cap blijven rijden want ik heb geen andere. En als ik nu eerst €200 uitmoet geven om vervolgens nog meer uit te geven vind ik ook zonde. Ik ben in de 3 jaar tijd dat ik terug rijdt ook nog nooit gevallen (ja afgelopen springles op de manege dan verder niet) dus dan vind ik het helemaal zonde om met 2 caps te zitten