Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gini schreef:Waarom zou je willen dat iedereen dezelfde keuzes als jij maakt? En waarom zou je vreemde mensen dus willen aanspreken wanneer ze een andere keuze dan de jouwe maken?
Sjira schreef:Ik bemoei niet, mensen moeten het zelf weten. Maar ik vind wel dat wanneer je een 'voorbeeldrol' hebt, je een cap moet dragen. Op tv bijvoorbeeld, daar moet gewoon een cap gedragen worden. laatst waren ze weer met een programma (de boerderij, terugkijken bij de boeren uit boer zoekt vrouw) bij een dressuurstal. Daar werd een hengst getraind. De ruiter reed zonder cap. dan zeg ik joh doe gewoon even voor de opnamen een cap op. Het was overigens een man dus geen lange haren.
hannaengolda schreef:Onali schreef:Waarom zou je het willen zegen?
Ja goede vraag, vandaar dit forum! Was benieuwd hoe jullie hiermee omgaan, aangezien de meningen daarover nog wel eens verschillen

Mousmous schreef:Ik vind het complete bemoeizucht om naar iemand toe te gaan om aan te geven dat ze een cap moeten dragen. Er is helemaal geen wet die dit verplicht. Zeker niet op eigen terrein. Op maneges en wedstrijden wordt het een ander verhaal. Mijn ouders zouden er al zo niets van zeggen die reden ook zonder cap, ik ben uit de tijd dat niemand moeilijk deed over het dragen van een cap. Dat was in die tijd heel gewoon. Ik ben me heel goed bewust van wat er kan gebeuren en toch draag ik mijn cap niet bij alle paarden. Ik ben daar niemand een verklaring waarom voor verschuldigd. Dus als jij mij zou aanspreken over het niet dragen van een cap, moet je niet raar opkijken als ik je een wel heel duidelijk antwoord zou geven over hoe ik er over denk dat jij mij daar op aanspreekt. Ga dan ook commentaar leveren bij bokswedstrijden waar ze elkaar moedwillig knock out slaan.
lauraax schreef:Ik snap het punt wel, ik weet zelf het belang van een cap maar ik zou er nooit wat van zeggen. Iedereen weet wel dat het veiliger is om een cap te dragen dus iedereen kiest er voor om het wel of niet te doen.
Zolang ze zich inschrijven als donor mag van mij iedereen zonder cap rijden![]()
Grapje hoor
lauraax schreef:Ik vind het absoluut niet onbeschoft, maar het veranderd niks. Iedereen weet dat het de bedoeling is dat je een cap draagt. Dus of je het wel doet of niet dat is bewust gekozen.
Wanneer je paard rijdt zonder cap ben je niet verzekerd. Ook bedrijven kunnen hun vergunning kwijt raken als er een controle komt en er mensen rijden zonder cap.
Marije_1997 schreef:Autumnn schreef:Een cap is toch niet verplicht? Stel het is op een manege waar het verplicht is, kan je daar wat van zeggen en sta je meer in je recht (dan ben je alsnog niet bevoegd als je daar niet werkt, maar goed). Maar op openbare grond waar het niet verplicht is, kan je weinig doen.
Cap is zeker wel verplicht op wedstrijden en evenementen. Op eigen terrein en openbare wegen kun je zelf bepalen.
? Een cap is verplicht waar het aangegeven staat, maar daarbuiten niet. En volgens mij is dat het om gaat in dit topic. Er is nergens een wet waarin staat dat het verplicht is. lauraax schreef:Ik vind het absoluut niet onbeschoft, maar het veranderd niks. Iedereen weet dat het de bedoeling is dat je een cap draagt. Dus of je het wel doet of niet dat is bewust gekozen.
Wanneer je paard rijdt zonder cap ben je niet verzekerd. Ook bedrijven kunnen hun vergunning kwijt raken als er een controle komt en er mensen rijden zonder cap.