Spoedje: Herkent iemand deze te koop staande pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Umbrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 14:03

Imala schreef:
Amado7 schreef:
En jij bent vorige eigenaar oid van de pony? Ken je de pony? of misschien meer informatie is makkelijker misschien! :)

Pony staat te koop, we zijn opzoek naar de verkoper. Als.deze pony opgehaald word ( mogelijk achterin een auto, komt deze in een achtertuintje te staan.
Als in een woonwijk achtertuintje.

Maar dat gaan ze natuurlijk niet vermelden bij de koop.

Wat erg zeg! Hoe halen mensen het toch in hun hoofd. Ik hoop dat je de verkoper snel vindt zodat je hier een stokje tussen kan steken.

Jolliegirl

Re: Spoedje: Herkent iemand deze te koop staande pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 14:12

Wat een vreemd topic..
Je kan toch via FB reageren ?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 14:20

nee ze kan niet via fb reageren, daar staat alleen deze foto bij het oproepje wie er vervoer voor deze pony heeft

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 14:29

Jolliegirl schreef:
Wat een vreemd topic..
Je kan toch via FB reageren ?

Als het zo makkelijk was, dan had ik dat vast gedaan denk je ook niet?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 14:36

Niet zo bot tegen Jolliegirl. Zo enorm duidelijk is het verhaal ook niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 14:37

Gewoon op facebook vragen waar de pony vandaan gehaald moet worden voor vervoer, hoe moeilijk kan het zijn. Weet je waar het weiland is en kun je vandaar de eigenaar opzoeken.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 14:39

bigone schreef:
Gewoon op facebook vragen waar de pony vandaan gehaald moet worden voor vervoer, hoe moeilijk kan het zijn. Weet je waar het weiland is en kun je vandaar de eigenaar opzoeken.

Dat zou mijn aanpak ook zijn geweest denk ik. ;-)
Adres vragen waar de pony eventueel vandaan gehaald moest worden.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 15:40

Als zelf vervoer aanbieden zogenaamd een optie was om zo achter gegevens te komen, dan had ik deze oproep niet geplaatst.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 15:51

Imala schreef:
Als zelf vervoer aanbieden zogenaamd een optie was om zo achter gegevens te komen, dan had ik deze oproep niet geplaatst.

Niet iedereen heeft meteen alle mogelijke opties duidelijk in het hoofd.
Dit zijn dus ook slechts suggesties, waar iemand anders mogelijk wél veel aan had gehad.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 15:56

Imala schreef:

En ev via iemand anders dan? Dat een kennis/vriendin vervoer aanbiedt?

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 16:16

Lukasje schreef:
Imala schreef:

En ev via iemand anders dan? Dat een kennis/vriendin vervoer aanbiedt?

Ze heeft zoveel gal over haar heen gehad (terecht) dat ze echt niks meer aan neemt van iemand via de hoek

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 16:31

Heb je iets gehad aan de pb TS?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 17:06

Imala schreef:
Nogmaals;

Pony staat te koop en potentiele koper is via facebook opzoek naar iemand die de pony wil vervoeren.
Desnoods achterin een auto of busje....
Stalling waar pony zou komen?..... een achtertuintje in een woonwijk.

Dus ja, we zijn opzoek naar de verkoper om deze in te lichten.
Zo wil je je pony niet verkopen toch?

Nou, gedreven ben je wel. Of het zinvol is weet ik niet. Als je de stalling kent etc. heb je vast de a.s. koper al laten weten wat je er van vind?
En daarbij komt dat ik niemand zomaar geloof, hoe nobel deze actie misschien ook lijkt. Hoor en weder hoor ben ik erg voorstander van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 17:17

Als het allemaal waar is, is het misschien beter om de dierenpolitie te bellen en de koper te vermelden bij je melding. Zij kunnen hier veel meer in betekenen dan jij kunt. De politie kan eventueel zelfs beslag leggen op de pony (aangezien een pony in een tuintje in een woonwijk gewoon weg dierenmishandeling is?)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 17:21

lekker mee laten nemen en in achtertuin laten zetten, volgens gemeente verordening mag dat niet, dus dat kan je daarna melden bij bv dierenpolitie of de gemeente zelf of politie.

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 17:25

De kans dat de politie hier iets aan gaat doen is klein; hartstikke goed dat TS probeert te voorkomen dat deze pony in de misère terechtkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 17:29

nicolanca schreef:
De kans dat de politie hier iets aan gaat doen is klein; hartstikke goed dat TS probeert te voorkomen dat deze pony in de misère terechtkomt.

Dierenpolitie staat al in je huis als je een afgestaane kat toch terug wil. En bij zo'n melding staat binnen no time gemeente en politie op de stoep omdat vee in een woonwijk niet is toegestaan.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 17:29

nicolanca schreef:

ze moeten wel want het mag niet. zijn maar paar gemeentes die het niet in de verordening hebben staan.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 18:04

Marije_1997 schreef:
Als het allemaal waar is, is het misschien beter om de dierenpolitie te bellen en de koper te vermelden bij je melding. Zij kunnen hier veel meer in betekenen dan jij kunt. De politie kan eventueel zelfs beslag leggen op de pony (aangezien een pony in een tuintje in een woonwijk gewoon weg dierenmishandeling is?)

Deze zijn allemaal al op de hoogte en gaan het adres in de gaten houden.
Maar beter is om de pony helemaal niet daarheen te vervoeren.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 18:05

nicolanca schreef:

Zeker wel dat ze wat doen.
Maar voorkomen is beter dan genezen.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 18:06

CharleyT schreef:
Imala schreef:
Nogmaals;

Pony staat te koop en potentiele koper is via facebook opzoek naar iemand die de pony wil vervoeren.
Desnoods achterin een auto of busje....
Stalling waar pony zou komen?..... een achtertuintje in een woonwijk.

Dus ja, we zijn opzoek naar de verkoper om deze in te lichten.
Zo wil je je pony niet verkopen toch?

Nou, gedreven ben je wel. Of het zinvol is weet ik niet. Als je de stalling kent etc. heb je vast de a.s. koper al laten weten wat je er van vind?
En daarbij komt dat ik niemand zomaar geloof, hoe nobel deze actie misschien ook lijkt. Hoor en weder hoor ben ik erg voorstander van.

Klopt, ik ben zeer gedreven als het gaat om zulke praktijken.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 18:08

01San schreef:
Heb je iets gehad aan de pb TS?

Helaas een dood spoor.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:11

En een achtertuintje in een woonwijk... Euh ja, ik woon ook in een woonwijk, wellicht aan de rand. Maar mijn paarden staan dus ook bij de buren in de achtertuin. Alleen is die achtertuin 10 voetbalvelden groot....

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:20

speurneusc schreef:
lekker mee laten nemen en in achtertuin laten zetten, volgens gemeente verordening mag dat niet, dus dat kan je daarna melden bij bv dierenpolitie of de gemeente zelf of politie.

Is niet waar. Je mag een pony gewoon binnen de bebouwde kom houden. Wat echter niet mag volgens de wet Dieren, is je dier in ongeschikte huisvesting houden. Dus linksom of rechtsom mag het niet.

In de APV gaat het om hinder of gevaar voor volksgezondheid, niet om welzijn van dieren. Je mag dus geen dieren houden die geluidsoverlast veroorzaken of een gevaar zijn voor de gezondheid. Denk aan tientallen honden, een krokodil of hanen. Hanen, bijen of duiven worden soms apart genoemd. Maar een shetlander hoeft geen probleem te zijn met volksgezondheid of overlast te geven voor de buren.
Laatst bijgewerkt door beert op 25-10-19 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:26

Een heeeeele tijd geleden was er een topic over. Iemand die een pony in zijn appartement hield. Uiteindelijk was dit toegestaan want blijkbaar valt een pony onder huisdieren en een paard onder vee.... :?

Dus nee, politie doet hier niks mee. Je kan hoogstens dierenbescherming inschakelen.