Alternatief leren paarden producten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bodiwi

Re: Alternatief leren paarden producten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 22:03

Maar daar reageren wij ook op; er zijn nog geen kunststof producten die goede kwaliteit leer kunnen evenaren.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 22:15

Ufurio4e schreef:
Maar dit is niet waarom ik de topic opende. Ik ben op zoek naar een mooi alternatief product wat niet van leer is.

Waarom zou je een duurzaam product inruilen voor een niet duurzaam en vervuilend product!? Net als vega-wol, is gewoon van plastic dus gemaakt van aardolie.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 22:41

Hier gaan de kunststof zadels ook lang zat mee :j
Ik hoef geen leren zadel van 30 jaar oud om eerlijk te zijn :=

Zoals veel vind ik het een mooi en fijn alternatief voor leer. Ik heb liever een kunststof zadel voor 600 euro dan een leren zadel voor 3000 euro.

Er zijn andere dingen die veel meer meewerken aan de plastic rotzooi. Zoals zakjes, bekertjes. Die worden dagelijks weg gegooid, in honderdvoud. Een zadel niet

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 22:50

Zilco heeft ook fijne producten. Ze hebben vooral veel halster/hoofdstellen, maar ik vond net met 1x googlen ook al een dressuur model.

Afbeelding

Ik rij zelf bitloos en heb van een zilco kopstuk met biothane neusriem een hackamore hoofdstel gemaakt.

Afbeelding

Ik heb een Wintec endurance zadel, Ghost was ik zelf heel blij mee (zat heerlijk), maar heeft paard een blessure van gekregen door de puntdruk van het singelplaatje helaas. Is wel al twee jaar terug, weet niet of ze dat systeem inmiddels hebben aangepast.

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 23:54

Kunststof lijkt mij voor een paard helemaal niet fijn. Het leeft niet. Leer is een natuurlijk product. Dat ademt meer, vormt zich meer, en is bovendien duurzamer dan kunststof. Dat lijkt mij voor een paard prettiger. Ik sport ook liever in natuurlijke stoffende de synthetische shirts. Dat de plasticsoep wordt benoemd vind ik niet meer dan logisch.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 00:13

Dovahkiin schreef:
Kunststof lijkt mij voor een paard helemaal niet fijn. Het leeft niet. Leer is een natuurlijk product. Dat ademt meer, vormt zich meer, en is bovendien duurzamer dan kunststof. Dat lijkt mij voor een paard prettiger. Ik sport ook liever in natuurlijke stoffende de synthetische shirts. Dat de plasticsoep wordt benoemd vind ik niet meer dan logisch.

Kunststof heb je net als leer in verschillende kwaliteiten.
Ik ben helemaal om naar goeie biothane. Na 8 jaar rambo micklem ben ik overgestapt op biothane. Zo zacht en soepel! Zelfs al mn teugels (lange teugel, dubbel longe en gewone teugel + halstertouw) zijn van biothane.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 01:16

Als dat een keer door je hand schiet, snijdt dat dan niet ipv het normale branden?

Ik zweer met longeertouwen echt bij dat hele strak geweven spul. Snap niet hoe mensen overweg kunnen met een zacht katoenen lijn _O-

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 07:50

Nirvana_ schreef:
Als dat een keer door je hand schiet, snijdt dat dan niet ipv het normale branden?

Ik zweer met longeertouwen echt bij dat hele strak geweven spul. Snap niet hoe mensen overweg kunnen met een zacht katoenen lijn _O-

Er wordt wel melding gemaakt van allergische reacties bij sommige mensen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 08:24

Nirvana_ schreef:

Was deze vraag aan mij?

Biothane staat er juist om bekend dat dat niét gebeurd. Dat is ook mijn ervaring. Krijg juist blaren als mn paard er vandoor knalde aan de longe met gewoon longeertouw of met leren teugels met rijden. Terwijl ik met handschoenen reed.
Nu nooit meer last van. Ook niet als we buiten zijn en hij ineens in t gras duikt. Nooit meer handschoenen aan. Ook meer grip.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 08:37

Bliksem schreef:
Zilco heeft ook fijne producten. Ze hebben vooral veel halster/hoofdstellen, maar ik vond net met 1x googlen ook al een dressuur model.

[ [url=m/cXv55c.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik rij zelf bitloos en heb van een zilco kopstuk met biothane neusriem een hackamore hoofdstel gemaakt.

[ [url=m/XOIPIl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb een Wintec endurance zadel, Ghost was ik zelf heel blij mee (zat heerlijk), maar heeft paard een blessure van gekregen door de puntdruk van het singelplaatje helaas. Is wel al twee jaar terug, weet niet of ze dat systeem inmiddels hebben aangepast.

Ik ga eens verder kijken naar de zilco producten. Bedankt

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-19 07:45

Bliksem schreef:

Welk zoek opdracht heb je gebruikt? Ik zie alleen endurence hoofdstellen

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 08:07

Ik heb een fijn Tekna kunststof zadel dat al jaren mee gaat.
Beugelriemen van Kieffer, zien eruit als leer maar zijn van kunststof, die gaan ook al langer dan tien jaar mee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 08:54

janderegelaa schreef:
Ufurio4e schreef:
Maar dit is niet waarom ik de topic opende. Ik ben op zoek naar een mooi alternatief product wat niet van leer is.

Waarom zou je een duurzaam product inruilen voor een niet duurzaam en vervuilend product!? Net als vega-wol, is gewoon van plastic dus gemaakt van aardolie.

Volgens mij is leerproductie ook alles behalve schoon... Dat het product dan makkelijk 30 jaar meegaat is mooi meegenomen, maar of het écht heel duurzaam is door o.a. de productie ervan? Ik weet het niet.

Leer heeft overigens wel mijn voorkeur, kunststof vind ik niet prettig voelen.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:31

Ufurio4e schreef:
Bliksem schreef:

Welk zoek opdracht heb je gebruikt? Ik zie alleen endurence hoofdstellen

Volgens mij zilco dressage bridle

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:51

_San87_ schreef:
Volgens mij is leerproductie ook alles behalve schoon... Dat het product dan makkelijk 30 jaar meegaat is mooi meegenomen, maar of het écht heel duurzaam is door o.a. de productie ervan? Ik weet het niet.

Hangt veel van het looiprocess af.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:52

Veriye schreef:
_San87_ schreef:

Hangt veel van het looiprocess af.

Je moet het opvoeden en het slachten ook meetellen.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 15:19

Dat klopt. Maar voor het leer worden ze niet opgevoed en geslacht. Leer is in principe een afvalproduct. Of zo zie ik dat tenminste :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:25

Veriye schreef:
Dat klopt. Maar voor het leer worden ze niet opgevoed en geslacht. Leer is in principe een afvalproduct. Of zo zie ik dat tenminste :)

Dat klopt. Toch is het opvoeden en slachten noodzakelijk om leer te verkrijgen, ondanks dat het een restproduct is, en daarmee zeker onderdeel van de invloed dat maken van leer heeft op het milieu.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-19 18:34

Dames zouden jullie een ander topic willen openen wat betreft beter voor het milieu is?
Ik ben op zoek naar een alternatief van paarden leer producten. En hoor het graag als jullie mooie producten weten met linkjes

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:35

Ik stip even aan. Vind het een interessante vraag, ik gebruik liever ook geen leer/dierlijke producten. Hoop ook op fijne links.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-19 18:42

Bliksem schreef:
Zilco heeft ook fijne producten. Ze hebben vooral veel halster/hoofdstellen, maar ik vond net met 1x googlen ook al

Welk zoek opdracht heb je gebruikt? Ik zie alleen endurence hoofdstellen[/quote]
Volgens mij zilco dressage bridle[/quote]

Ik heb het inderdaad gevonden. Vind het een redelijk mooi hoofdstel. Maar hoe is het hoofdstel in het echt?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:48

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 22:47

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 08:20

succes