Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dovahkiin schreef:Kunststof lijkt mij voor een paard helemaal niet fijn. Het leeft niet. Leer is een natuurlijk product. Dat ademt meer, vormt zich meer, en is bovendien duurzamer dan kunststof. Dat lijkt mij voor een paard prettiger. Ik sport ook liever in natuurlijke stoffende de synthetische shirts. Dat de plasticsoep wordt benoemd vind ik niet meer dan logisch.
Nirvana_ schreef:Als dat een keer door je hand schiet, snijdt dat dan niet ipv het normale branden?
Ik zweer met longeertouwen echt bij dat hele strak geweven spul. Snap niet hoe mensen overweg kunnen met een zacht katoenen lijn
Nirvana_ schreef:Als dat een keer door je hand schiet, snijdt dat dan niet ipv het normale branden?
Ik zweer met longeertouwen echt bij dat hele strak geweven spul. Snap niet hoe mensen overweg kunnen met een zacht katoenen lijn
Bliksem schreef:Zilco heeft ook fijne producten. Ze hebben vooral veel halster/hoofdstellen, maar ik vond net met 1x googlen ook al een dressuur model.
[ [url=m/cXv55c.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik rij zelf bitloos en heb van een zilco kopstuk met biothane neusriem een hackamore hoofdstel gemaakt.
[ [url=m/XOIPIl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb een Wintec endurance zadel, Ghost was ik zelf heel blij mee (zat heerlijk), maar heeft paard een blessure van gekregen door de puntdruk van het singelplaatje helaas. Is wel al twee jaar terug, weet niet of ze dat systeem inmiddels hebben aangepast.
Bliksem schreef:Zilco heeft ook fijne producten. Ze hebben vooral veel halster/hoofdstellen, maar ik vond net met 1x googlen ook al een dressuur model.
Ik rij zelf bitloos en heb van een zilco kopstuk met biothane neusriem een hackamore hoofdstel gemaakt.
Ik heb een Wintec endurance zadel, Ghost was ik zelf heel blij mee (zat heerlijk), maar heeft paard een blessure van gekregen door de puntdruk van het singelplaatje helaas. Is wel al twee jaar terug, weet niet of ze dat systeem inmiddels hebben aangepast.
janderegelaa schreef:Ufurio4e schreef:Maar dit is niet waarom ik de topic opende. Ik ben op zoek naar een mooi alternatief product wat niet van leer is.
Waarom zou je een duurzaam product inruilen voor een niet duurzaam en vervuilend product!? Net als vega-wol, is gewoon van plastic dus gemaakt van aardolie.
Ufurio4e schreef:Bliksem schreef:Zilco heeft ook fijne producten. Ze hebben vooral veel halster/hoofdstellen, maar ik vond net met 1x googlen ook al een dressuur model.
Welk zoek opdracht heb je gebruikt? Ik zie alleen endurence hoofdstellen
_San87_ schreef:Volgens mij is leerproductie ook alles behalve schoon... Dat het product dan makkelijk 30 jaar meegaat is mooi meegenomen, maar of het écht heel duurzaam is door o.a. de productie ervan? Ik weet het niet.
Leer heeft overigens wel mijn voorkeur, kunststof vind ik niet prettig voelen.
Veriye schreef:_San87_ schreef:Volgens mij is leerproductie ook alles behalve schoon... Dat het product dan makkelijk 30 jaar meegaat is mooi meegenomen, maar of het écht heel duurzaam is door o.a. de productie ervan? Ik weet het niet.
Leer heeft overigens wel mijn voorkeur, kunststof vind ik niet prettig voelen.
Hangt veel van het looiprocess af.
Veriye schreef:Dat klopt. Maar voor het leer worden ze niet opgevoed en geslacht. Leer is in principe een afvalproduct. Of zo zie ik dat tenminste
Bliksem schreef:Zilco heeft ook fijne producten. Ze hebben vooral veel halster/hoofdstellen, maar ik vond net met 1x googlen ook al
Monique1963 schreef:Misschien kun je in deze vegetarische en vegan topics ook info vinden of je vraag stellen
[VT] Het bokt vegetariërs en veganistentopic
[VT] Meer veganisten op Bokt?