Opzegtermijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 19:55

liss schreef:
September heeft ze betaald. Ze is daar nu weg sinds gisteren maar moet vanwege opzegtermijn ook de maand oktober nog betalen. En dat wil ze niet vanwege de slechte verzorging.
Hun rekeningnummer is geblokkeerd dus zomaar afschrijven kan niet meer.
Ik was gisteren mee om haar paard te halen maar ik ben erg geschrokken hoe het daar eruit zag :n

Maar ze is daar toch ook gaan kijken toen ze een plek zocht? Toen was het geweldig?

MilesNF

Re: Opzegtermijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 20:03

Dat je een rekening nummer opgeeft betekent niet dat een ander zomaar mag incasseren als daar niet expliciet voor getekend is.
Sowieso mag je zon machtiging altijd intrekken. Dus als er nog een keer geld wordt overgemaakt, kan je vriendin dat gewoon intrekken.

Of ze juridisch in haar recht staat is lastig te zeggen. Maar dat is ook afhankelijk vd omstandigheden en wat er bewezen kan worden. In dit geval zou ik zeggen, oktober niet betalen. Als hij dat geld toch wil hebben, zal hij een juridische procedure moeten starten en het is maar de vraag of hij daar zin in heeft (en wint).

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 20:05

bigone schreef:
Staan er nog meer paarden? Zomaar geld afschrijven is totaal onmogelijk , dan heeft ze toch haar rekeningnummer op het contract gezet. En , niet dat ik de stalhouder verdedig maar kan het zo zijn dat de bakken leeg waren omdat het net op was??

Mijn vriendin kwam 3 keer per dag, er lag nooit wat hooi in, ook de waterbakken waren leeg, af en toe gooide hij een plukje erin.
Er stonden bij haar paard nog 3 anderen in. Zagen er schraal uit. In de wei (bijna geen gras, alleen modder) lag van alles: plastic, ijzeren voorwerpen, strotouwtjes enz
Het is een manege met een aantal pensionklanten.
Paard had altijd reuze honger, ze gaf emmers luzerne bij, senioren priores, brok, dat at hij allemaal achter elkaar op.

Ze heeft haar reknr via de app moeten geven. Achteraf niet slim misschien.
Het rek.nr van de manege is geblokkeerd, dus geld kunnen ze er niet meer afhalen

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 20:08

maar zoiets zie je toch ook als je die plek bezoekt?waarom zet je daar dan je paard?

ik kan me niet voorstellen dat de weides groen en proper waren en plots vol afval liggen als haar paard er staat?

en met gewoon een rekeningnummer kan je gewoon onmogelijk geld van iemands rekening halen,dat is gewoon niet mogelijk,dus iemand is toch niet heel eerlijk tegen je denk ik?

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 20:15

tengeltje11 schreef:
maar zoiets zie je toch ook als je die plek bezoekt?waarom zet je daar dan je paard?

ik kan me niet voorstellen dat de weides groen en proper waren en plots vol afval liggen als haar paard er staat?

en met gewoon een rekeningnummer kan je gewoon onmogelijk geld van iemands rekening halen,dat is gewoon niet mogelijk,dus iemand is toch niet heel eerlijk tegen je denk ik?

Inderdaad, de stalhouder is niet helemaal eerlijk :)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 20:17

hoe je het ook draait of keert,je kan toch met geen rekeningnummer geld van iemands rekening houden?

en wat met de vuile weides?die zag ze niet toen ze ging kijken?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 20:18

tengeltje11 schreef:

Dat kan wel degelijk, mits je überhaupt de bevoegdheid hebt om te incasseren. Als hij een bedrijf heeft is het heel goed mogelijk dat hij die bevoegdheid heeft. Maar je hoeft echt niet van tevoren bij de bank aan te tonen dat je mag incasseren bij een specifiek rekening nummer. Dat zou veel te veel werk opleveren.

De bank kan het wel controleren, maar ik denk dat ze dat alleen bij twijfels of problemen doen.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 20:20

tengeltje11 schreef:
hoe je het ook draait of keert,je kan toch met geen rekeningnummer geld van iemands rekening houden?

en wat met de vuile weides?die zag ze niet toen ze ging kijken?

Daar gaat het verder niet om.
Het geld is geïnd, zonder toestemming. Dat is ook een feit. En nee, mijn vriendin liegt daar niet over tegen mij ;)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 20:29

Dat is het geld voor september toch? Zou dat laten zitten en zorgen dat er geen geld afgehaald kan worden voor oktober. Je hebt bewijs dat ze geen onbeperkt eten hadden, want als de bakken maar een keertje leeg zijn dan is het geen onbeperkt :')

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 20:32

Misschien verkeerd begrepen en bedoelde hij onbeperkt leeg :+

Ik zou niet betalen, nummer blokkeren en de situatie eigenlijk afwachten. Voorlopig geheim houden waar het paard nu staat.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 20:37

imaudy schreef:
Dat is het geld voor september toch? Zou dat laten zitten en zorgen dat er geen geld afgehaald kan worden voor oktober. Je hebt bewijs dat ze geen onbeperkt eten hadden, want als de bakken maar een keertje leeg zijn dan is het geen onbeperkt :')

September is al betaald, oktober moet ook betaald worden, vanwege maand opzegtermijn

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 21:05

tengeltje11 schreef:

Nou precies dit...
Hoe was dat dan allemaal toen ze kwam kijken de eerste keer.?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 21:17

Ik vind dit een heel raar verhaal. En ben dan ook benieuwd naar het verhaal van de andere kant. Want als deze stal echt zo slecht zijn als dat jij durft te beweren. Had je vriendin dit al gezien toen ze haar paard hierheen verhuisde. Zou gewoon het verlies nemen. En die maand ook betalen. Klinkt mij eerder in de oren dat die vriendin, een reden wil hebben om die opzeg termijn niet te betalen.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 21:24

Ze heeft er maar 2 week gestaan. Ze heeft nachten niet geslapen daarvan, waarom is ze dan op stel en sprong weg gegaan?
Maakt ook niet uit verder, als je googled op 'ervaringen * manege' dan komen er hele slechte reviews uit.

ik heb al veel tips, dank daarvoor :)

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 21:35

scooby09 schreef:
tengeltje11 schreef:

Nou precies dit...
Hoe was dat dan allemaal toen ze kwam kijken de eerste keer.?

Dat is nu al drie keer gezegd, ook door mij, maar geen antwoord.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 21:38

Je vriendin heeft bij het kijken en bij het brengen niet gezien dat het zo'n bende was? Niets gezien van de andere paarden? Beetje een vaag verhaal dit. Ik zou blij zijn dat ik er weg ben met paard en bij een volgende stal eerst eens wat kritischer gaan kijken voor je er je paard stalt. In groningen zijn genoeg pensionstallen dus even rondkijken voor je iets kiest kan niet moeilijk zijn lijkt me.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 21:47

liss schreef:
bigone schreef:
Staan er nog meer paarden? Zomaar geld afschrijven is totaal onmogelijk , dan heeft ze toch haar rekeningnummer op het contract gezet. En , niet dat ik de stalhouder verdedig maar kan het zo zijn dat de bakken leeg waren omdat het net op was??

Mijn vriendin kwam 3 keer per dag, er lag nooit wat hooi in, ook de waterbakken waren leeg, af en toe gooide hij een plukje erin.
Er stonden bij haar paard nog 3 anderen in. Zagen er schraal uit. In de wei (bijna geen gras, alleen modder) lag van alles: plastic, ijzeren voorwerpen, strotouwtjes enz
Het is een manege met een aantal pensionklanten.
Paard had altijd reuze honger, ze gaf emmers luzerne bij, senioren priores, brok, dat at hij allemaal achter elkaar op.

Ze heeft haar reknr via de app moeten geven. Achteraf niet slim misschien.
Het rek.nr van de manege is geblokkeerd, dus geld kunnen ze er niet meer afhalen

Modder lijkt mij eerlijk gezegd bijna onmogelijk het heeft de afgelopen weken haast niet geregend

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 21:53

Ik dacht hetzelfde. Waar in Nederland is momenteel modder te vinden? Alleen in de drooggevallen sloten misschien.
Als er inderdaad slechte revieuws zijn dan had je dit van te voren kunnen zien. Net als de toestand van de weilanden. Er is geen goed onderzoek van te voren geweest. Oktober zal betaald moeten worden. Je vriendin heeft niet aan haar onderzoeksplicht voldaan.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 22:20

Onderzoeksplicht? Het gaat hier om wat er in het contract stond: paarden hebben altijd onbeperkt hooi en water. Dat is dus niet zo en dat is de reden waarom ze daar nu weg is.
De staleigenaar is in gebreke gebleven en gesprek was niet mogelijk.
Ik was er niet bij toen ze ging kijken, ik weet niet of ze toen door de weilanden is gelopen. Ze heeft niet van te voren ervaringen opgezocht op internet, had ze beter wel kunne nb doen inderdaad. Ze zit niet op bokt, ik vraag info voor haar.
Staleigenaren hebben haar gezegd dat de paarden altijd te eten hadden, enz. Natuurlijk verkopen ze zichzelf op een goede manier zodat mensen voor hun stal kiezen. Ze kwam er na een paar dagen al achter, heeft eigenaar aangesproken maar hij werd boos en ontkende alles, geen gesprek mogelijk. Ze durfde eigenlijk zelfs niet te melden dat ze de huur op ging zeggen. Ze heeft er ook maar 2 week gestaan.
De stal is vooral gekozen vanwege de goede uitrijmogelijkheden die ze op de vorige stal niet had.

Modder: dikke klonten zand...
Dit is geen stal in Groningen trouwens.
Op elke stal is wat, dat weet je uiteraard niet van te voren.

Maar dat was mijn vraag ook niet en nu krijg ik het gevoel dat ik het verhaal van een goede vriendin van mij moet verdedigen omdat het voor jullie raar overkomt.

Zoals ik al zei, ze is blij met de tips, bedankt! ze gaat hier wat mee doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 22:30

liss schreef:
Onderzoeksplicht? Het gaat hier om wat er in het contract stond: paarden hebben altijd onbeperkt hooi en water. Dat is dus niet zo en dat is de reden waarom ze daar nu weg is.
De staleigenaar is in gebreke gebleven en gesprek was niet mogelijk.
Ik was er niet bij toen ze ging kijken, ik weet niet of ze toen door de weilanden is gelopen. Ze heeft niet van te voren ervaringen opgezocht op internet, had ze beter wel kunne nb doen inderdaad. Ze zit niet op bokt, ik vraag info voor haar.
Staleigenaren hebben haar gezegd dat de paarden altijd te eten hadden, enz. Natuurlijk verkopen ze zichzelf op een goede manier zodat mensen voor hun stal kiezen. Ze kwam er na een paar dagen al achter, heeft eigenaar aangesproken maar hij werd boos en ontkende alles, geen gesprek mogelijk. Ze durfde eigenlijk zelfs niet te melden dat ze de huur op ging zeggen. Ze heeft er ook maar 2 week gestaan.
De stal is vooral gekozen vanwege de goede uitrijmogelijkheden die ze op de vorige stal niet had.

Modder: dikke klonten zand...
Dit is geen stal in Groningen trouwens.
Op elke stal is wat, dat weet je uiteraard niet van te voren.

Maar dat was mijn vraag ook niet en nu krijg ik het gevoel dat ik het verhaal van een goede vriendin van mij moet verdedigen omdat het voor jullie raar overkomt.

Zoals ik al zei, ze is blij met de tips, bedankt! ze gaat hier wat mee doen.

Jij hoeft je vriendin niet te verdedigen, je moet haar (los van het gedrag van de stalhouder) een flinke schop onder haar kont geven dat ze niet beter heeft opgelet aan wie ze haar paard toevertrouwd. Nu zijn er in een keer slechte beoordelingen en allemaal rotzooi en modder. Dit was er dus allemaal al voor die tijd. Dus schop onder haar hol en een bril . En wat betreft stalhouder , indien het echt zo is dan tegen die beste man zeggen dat hij maar een rechtszaak aanspant maar dat zij bewijs heeft van niet nagekomen afspraken.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 22:34

Ze heeft zich vergist, geeft ze ook toe.
Maar als je dingen beloofd worden en het zelfs in het contract staat mag je ervan uit gaan dat ze die nakomen. We komen er nu achter dat het niet altijd gebeurt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 22:55

Manege eigenaar kan zeker wel een incasso doen als hij een zakelijke rekening heeft. Ben ooit penningmeester geweest van een koor, daar deden we ook alles met automatische incasso. Uiteraard moest daarvoor getekend worden maar echt niet dat de bank dat controleert. Die gaan pas wat doen als er bezwaar gemaakt wordt.

Wellicht kan eigenaresse van het paard hem nog in gebreke stellen oid? Even aan een jurist vragen hoe of wat... ik zou sowieso niet oktober betalen, manege eignaar voldoet immers ook niet aan de gemaakte afspraken.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 23:07

Zo moeilijk zou ik allemaal niet doen. Gewoon de bank laten weten dat je geen toestemming hebt gegeven voor automatische incasso. Dat zullen ze dan stopzetten en oktober kan dan niet afgeschreven worden. Klaar!

Met een beetje geluk krijgt ze september ook nog terug omdat het onrechtmatig is afgeschreven, maar ik zou dat dan toch alsnog overmaken denk ik. Ze heeft daar tenslotte gestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 03:55

bigone schreef:
Jij hoeft je vriendin niet te verdedigen, je moet haar (los van het gedrag van de stalhouder) een flinke schop onder haar kont geven dat ze niet beter heeft opgelet aan wie ze haar paard toevertrouwd. Nu zijn er in een keer slechte beoordelingen en allemaal rotzooi en modder. Dit was er dus allemaal al voor die tijd. Dus schop onder haar hol en een bril .

Uhh wacht ff dit is omgekeerde wereld.. Een staleigenaar moet zijn gemaakte afspraken die er in het contract staan nakomen.
Men kan heel goed mooi weer spelen om je binnen te halen en daarna een zooitje van maken. Dat klopt natuurlijk niet..
Ts ik heb geen verstand van of je (vriendin) de maand oktober wel of niet moet betalen bij in gebreke blijven.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 07:33

LindyH schreef:
Zo moeilijk zou ik allemaal niet doen. Gewoon de bank laten weten dat je geen toestemming hebt gegeven voor automatische incasso. Dat zullen ze dan stopzetten en oktober kan dan niet afgeschreven worden. Klaar!

.

Dit dus... Een stalhouder gaat heus geen rechtszaak aanspannen voor 1 maand stalgeld.
En normaal vind ik dat de opzegtermijn betaald moet worden, maar als het werkelijk zo is als geschreven en het met incasso terug te halen is zou ik dat doen.