Help, hippische advocaat gezocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 20:58

Een kennis van mij is nog steeds bezig met een rechtzaak. Paard aangekocht, kort daarna kreupel, eerst rust gegeven geen verbetering. Foto;s laten maken, conclusie slachtrijp. Inmiddels ondanks dat het paard gekocht is bij een handelaar zijn ze al anderhalf jaar bezig met rechtzaken en kosten maken. Ondanks dat de wet duidelijk is, lijkt het in de praktijk nog lastig te zijn. Ze behandelen het paard als een ding en dus heeft het geen haast.

Stomste is dat hij verkoopfilmpje naar mij toe stuurde en ik toen tegen hem heb gezegd dat paard loopt niet goed. Als je besluit het dier te kopen doe dan een zeer goede keuring. Waarop ik de reactie kreeg, hebben paard al laten keuren en is goedgekeurd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 21:06

quickie schreef:
Een kennis van mij is nog steeds bezig met een rechtzaak. Paard aangekocht, kort daarna kreupel, eerst rust gegeven geen verbetering. Foto;s laten maken, conclusie slachtrijp. Inmiddels ondanks dat het paard gekocht is bij een handelaar zijn ze al anderhalf jaar bezig met rechtzaken en kosten maken. Ondanks dat de wet duidelijk is, lijkt het in de praktijk nog lastig te zijn. Ze behandelen het paard als een ding en dus heeft het geen haast.

Stomste is dat hij verkoopfilmpje naar mij toe stuurde en ik toen tegen hem heb gezegd dat paard loopt niet goed. Als je besluit het dier te kopen doe dan een zeer goede keuring. Waarop ik de reactie kreeg, hebben paard al laten keuren en is goedgekeurd.

Hele domme kennis, sorry hoor maar dier loopt op video niet goed ??? En dus een gevalletje vertrouwen op de verkoper.

Loody

Re: Help, hippische advocaat gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:32

Is het een bekende trainingsstal? Ik weet dat er eentje in België zit, waar ik een aantal maanden geleden voor ben gewaarschuwd.

scrabbel

Re: Help, hippische advocaat gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:42

@bigone. Hij had er zelf geen verstand van, was voor zijn dochter en hij liet mijn de beelden pas zien na aankoop paard liep op filmpje niet kreupel kreupel, maar wel dat ik zei het klopt niet. Alleen had de dierenarts dit na mijn mening als deskundige wel moeten zien